Leapşă: Back to school (2014-2015)

Leapșa mi-a fost pasată de Andreea, care a și creat-o de altfel, de la Ghanda și Strumphy, mulțumesc!
De obicei nu știu cine e creatorul lepșei. Bine, mi se pare funny, cum eu încep în octombrie, și e ultimul meu an, dar o facem și pe asta, că de ce nu?

Reguli: 
1. Încorporați imaginea tag-ului în postarea voastră.
2. Dați tag-ul mai departe.
3. Nu menționați aceleași cărți de două ori.
4. Postați link-ul cu leapșa completată pe blogul Padeniye, mai cu exactitate AICI. 

1. Română: Luați cartea preferată de anul acesta și deschideți-o la pagina 100, alineatul al treilea. Scrieți mai jos ceea ce se află acolo, menționând de unde ați luat fragmentul.
"I do not believe so," Marco says.
E luat din The night circus de Erin Morgenstern.
Mă așteptam la altceva, dar era în dialog, și nu am avut ce să fac :))

2. Geografie: Ați citit anul acesta (sau în decursul a doi ani) vreo carte cu o copertă verde, sau care să aibă pe ea ceva legat de natură? Dacă da, puneți o fotografie cu ea.
Fetele de înghețată de Dorothy Koomson e cea mai simplă alegere din punctul ăsta de vedere, cum coperta e foarte verde. Doi ani am așteptat ca cartea asta să se ieftinească, dar nu s-a întâmplat, și mai și dispăruse de peste tot, așa că am cedat și am luat-o la preț normal. Nu regret deloc decizia.

3. Istorie: Vă plac bibliografiile sau cărțile care tratează ceva din istorie? Care este ultima carte pe care ați citit-o, care să urmărească astfel de subiecte?
 Dacă e vorba de istorie cu adevărat, atunci ultima cartea ar fi Grace de Monaco de Jean des Cars, fiind vorba despre o persoană reală și toate cele.

4. Sport: Să faci sport este un lucru benefic corpului, te împrospătează și-ți dă o stare fresh după; în ciuda faptului că ești obosit de mori, tot te vei simți mai bine. Ce carte fresh, ușor de citit, ați lecturat, și care v-a plăcut?
Mic dejun la Tiffany de Truman Capote. E singura carte care se potrivește aici, cum eu anul ăsta nu am citit deloc chicklit, iar alte cărți ușoare nu am găsit în listă. Foarte simpatică cartea, și scurtă de altfel.

5.Matematică: Chiar dacă matematica nu este o materie agreată de multă lume, tot trebuie să o faci, chiar dacă durează mai mult timp să o înțelegi. La ce carte ți-ar fi foarte greu să renunți, pentru a învăța?
La drept vorbind, dacă știu că trebuie să învăț voi învăța indiferent ce alte chestii mai plăcute aș vrea să fac. Adică, nu am citit încontinuu Ultimul avanpost de Lavinia Călina tocmai pentru că eram în sesiune.
Dar dacă trebuie totuși să aleg, voi menționa o carte pe care nici în ruptul capului nu m-aș apuca când am examene, pentru că ar fi fost crimă și pedeapsă să nu pot citi în voie, anume Specimenul de Andrei Trifănescu. Am citit 273 de pagini din ea într-o singură zi, ceea ce e un record pentru mine, efectiv nu mă puteam opri. Nu avea nicio legătură cu faptul că l-am citit într-un maraton de lectură, a trebuit să mă forțez să fac pauză, ca să asimilez tot ceea ce se întâmplase, nu m-aș fi așteptat.

6. Desen: Să desenzi, să pictezi, a fost mereu o activitate care te relaxa în timpul generalei, dar chiar și în liceu pentru unii. Culorile îți dădeau imaginație, așa că: Ce copertă a unei cărți o urăști din tot sufletul, și ai vrea să o schimbi, dacă ai avea ocazia?
Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel. Coperțile alea sunt oribile, din cauza lor am tot evitat seria o vreme, iar acum e una dintre preferatele mele. Serios, coperta aia induce mult în eroare. Aici se poate aplica cu succes zicala "nu judeca o carte după copertă".

7. Biologie: Tuturor ne plac animalele, și nu cred că există cineva care să nu iubească un animal, oricât de drăguț sau înspăimântător ar fi el. Postați mai jos o imagine a unei cărți în care apar astfel de vietăți.
Tocmai mă gândeam că nu am așa ceva, dar apoi mi-am amintit de volumele astea, tipul stă pe un cal, deci e ok. Încă nu le-am citit, dar nu am alte opțiuni.

8. Engleză: Mulți cititori au în bibliotecă literatură internațională, așa că presupun că printre sumedeniile de cărți, se strecoară și un autor preferat. Ce scriitor american sau englez vă place cel mai mult? Descrieți-i ideile în trei cuvinte, sau modul de-a scrie.
Se putea să rămână Tolkien nemenționat aici, se putea? :)) Serios, îl respect mult pe omul ăla, atât de multă imaginație a avut că a creat practic o lume întreagă, cu tot ce ar avea ea nevoie. Jos pălăria în fața lui, omul a fost un geniu.

9. Muzică: Să asculți muzică este ceva relaxant, care te face să zâmbești, iar cea împletită cu cititul este cu atât mai bună. Aveți vreo carte care să vă fi făcut să cântați (la figurat) de fericire, atunci când ați terminat-o? Sau o melodie care să o fi descoperit în vreo carte? 
Cred că aici s-ar potrivi The night circus de Erin Morgenstern. Nu știu dacă am cântat chiar de fericire, dar cartea asta mi-a pus un zâmbet imens pe față, mă bucur enorm că există, plus că zâmbesc de câte ori mă gândesc la ea.(știu că practic trișez, dar nu modific răspunsul :P)

10. Dorință: Sunt ferm convinsă că există o carte pe care vă doriți foarte mult să puneți mâna. Care este aceea și de ce vreți atât de mult să o citiți?
În principiu, orice carte scrisă de Murakami, Zafon și Tolkien în momentul ăsta. Și Alexandra de Anna Vary, care nu mai apare o dată! Plus că am descoperit că Herg Benet urmează să publice în toamnă cartea asta, care se pare că e prima parte dintr-o trilogie, iar prima e formată din două volume. Recunosc că m-a atras coperta și faptul că se află în colecția Cărțile Arven, care nu m-a dezamăgit deloc până acum. Habar nu am despre ce e vorba, cum încă nu are rezumat, dar din titlu+copertă+numele seriei cred că e ceva fantasy. Chiar e fantasy, cel puțin așa sună din descrierea pe care au postat-o pe pagina de facebook a editurii, mie una îmi sună super!

Nu am idei cui să o dau, deci dacă vreți să o faceți o puteți lua de la mine, considerați că v-am pasat-o eu.

Comentarii

  1. Mă bucur mult că ai făcut leapșa! :)

    Ha-ha, eram ferm convinsă că vei alege la desen "Cântul vrăjitoarelor"! :)) Știu că tot spuneai că nu-ți plac deloc imaginile alese. Ce e drept, nici pe mine nu prea mă atrag, dar din păcate trebuie să ne mulțumim cu ele. În legătură cu cele de la Herg Benet, să știi că și eu sunt atrasă de seria aceea nouă, fantasy. Mi se pare interesantă, doar că nu sunt lămurită dacă acele două părți ale primei cărți vor fi publicate în același timp, sau la intervale diferite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se putea altfel? :)) E bine că măcar conținutul e de bună calitate :) Trist e când e invers.
      Pe site au aceeași dată de publicare, octombrie 2014, eu bănuiesc că vor fi lansate împreună, sper totuși să nu fie prea scumpe, ar fi nașpa :))

      Ștergere
    2. Așa e, bine că nu e invers. Nasol ar mai fi fost dacă era așa.

      Hmm, sinceră să fiu, aș fi preferat să fi avut data de publicare diferită. Vorba ta, îmi e să nu fie prea scumpe, și dacă mi-o iau pe prima, și-mi place mult, să nu mă urc pe pereți de nerăbdare pentru a doua, când, poate, e la fel de scumpă. :))

      Ștergere
    3. Eu mai am speranța că poate formând împreună un singur volum le dau și ei la pachet la un preț mai acceptabil așa, măcar la Gaudeamus. Speranța moare ultima :))

      Ștergere
    4. Doamne, ce bine ar fi! Să ai gura aurită! :))

      Ștergere
  2. Faina leapsa, sper s-o fac si eu curand, ca sigur trece scoala pana o fac eu :)).
    Te tuc!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu