marți, 16 septembrie 2014

"...și la sfârșit a mai rămas coșmarul" de Oliviu Crâznic

Nu o să mint, cartea asta nu a fost ce m-am așteptat eu să fie, mai ales după toate recenziile bune pe care le-am citit despre ea. Mă așteptam la o poveste mai întunecată, în evul mediu, cu tot ce înseamnă ea, plus ceva dragoste pe acolo. Și nu a fost asta. Eu la final am ajuns la concluzia că e o carte care vrea să fie horror, dar nu e. Asta nu m-a deranjat neapărat, cum eu cu genul nu mă înțeleg, dar poate că ar fi fost mai bine dacă era într-adevăr horror.
Totul începe atunci când cavalerul decăzut Arthur de Seranges este invitat la nunta unei marchize pe care a văzut-o o singură dată, împreună cu prietenul lui, Vincennes, cel din urmă înțelegându-se bine cu marchiza. La început nu prea vrea el asta, dar totuși acceptă. Totul începe să meargă prost după ce doi dintre cei aflați acolo, un grup destul de ciudat de altfel, se îmbolnăvesc de ceea ce la început e considerată a fi ciumă, iar toți rămân blocați la castel. Dar cum un rău nu vine niciodată singur, în curând își dau seama că au de a face cu niște lucruri mult mai rele decât o simplă ciumă. Ar fi fost bine să fie doar atât.
Cu ce să încep? Nu prea mi-a dat mie senzația că ar avea loc în evul mediu, nu știu cum să explic, dar mă așteptam să îmi dea mai mult senzația asta și nu prea a făcut-o. Sigur, e castelul și mai sunt și toate titlurile personajelor, dar ceva parcă tot a lipsit. Plus că eu am pierdut șirul personajelor la un moment dat. Adică, i-am reținut pe cei mai importanți, dar pe restul nu am mai știut cum să-i deosebesc, mai ales că doar sunt menționați din când în când. Totuși, a existat un personaj care mi-a plăcut destul de mult, anume Vincennes. Restul, erau arhetipuri și nu pot spune că m-au impresionat cu ceva anume. Bine, și contele Max Swartz are un moment pe la final, care a mai crescut un pic cartea în ochii mei, dar m-a cam deranjat modul în care a sfârșit-o.
Nu știu dacă ce voi zice mai departe intră în categoria de spoiler, eu nu cred, mi se pare că scrie ceva pe spatele cărții despre asta. Ideea e că toți cei prezenți în castel află la un moment dat că au de a face cu mai multe lucruri: morți care se ridică din morminte, vârcolaci și, nu în ultimul rând, vampiri. Deși cred că ăsta e unul singur. Și mai există și tot felul de povești despre toate astea, legende și alte chestii, despre care personajele chiar vorbesc pe parcursul romanului. Vampirul a fost ok, restul... nu prea m-am prins care era faza cu ei. Și parcă prea au fost toate astea amestecate într-o carte cam scurtă. Are 294 de pagini, restul sunt explicații date de autor. Pot înțelege că el a luat toate creaturile astea și le-a readus la statutul inițial, acela de personaje negative, dar... cam atât. Deși trebuie să recunosc că m-a amuzat cum vampirul i-a jucat pe toți pe degete, asta a făcut pentru o scenă amuzantă, deși probabil că nu ar fi trebuit să fie, dar mie așa mi s-a părut.
Povestea de dragoste... nu m-a convins. Mi s-a părut ușor trasă de păr, mai ales din cauza diferenței evidente de vârstă. Știu că era evul mediu, dar tot nu am reușit să accept ideea că cei doi s-ar fi plăcut într-adevăr.
Dar cel mai mult cred că m-a deranjat faptul că, în timp ce citeam nu puteam să nu mă tot gândesc la faptul că povestea asta nu e reală, că cineva a scris-o și așa mai departe. Așa ceva nu cred că am mai pățit până acum.
Nu știu, poate că nu fac eu parte din grupul țintă al acestei cărți, dar nu pot spune că mi-ar fi plăcut. Cumva, toată povestea nu a avut finalitate pentru mine. 

7 comentarii:

  1. eu tot am citit lucruri bune despre ea, recenzii and stuff...ma mir ca nu ti-a placut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu la fel, practic am văzut numai păreri bune. Eh, asta e.

      Ștergere
  2. Îmi pare rău că iarăși ai sfârșit prin a fi dezamăgită în legătură cu conținutul unei cărți. Eu nu știu nimic despre această carte sau despre autor, și cu toate că genul horror nu este printre cele preferate mie, titlul și coperta chiar arătau și sunau bine. Iar ceea ce-ai povestit tu la început mi s-a părut destul de interesant, păcat doar că nu a decurs totul așa cum ți-ai fi dorit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh, asta e acum, se mai întâmplă, nu? Dar, la drept vorbind, nu-mi pare rău că am citit-o, a fost interesantă în felul ei, doar că nu pe gustul meu.
      Partea bună e că mereu am în bibliotecă cel puțin o carte a unui autor care știu că-mi va plăcea, cel mai bun mod de a evita un reading slump, acum cât mai am timp liber :)

      Ștergere
  3. E prima carte cât de cât horror pe care am citit-o așa că mie mi-a plăcut mult atunci! Acum nu știu dacă m-ar mai încânta la fel de mult.
    Bună recenzia totuși!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu nu mă așteptam să fie chiar horror, doar mai dark, că nu mă înțeleg cu genul horror.
      Merci :)

      Ștergere
  4. Am citit-o si eu si mi-a lasat o parere ciudata, adica nu m-am putut decide daca imi place sau nu. Oricum si cartea in sine e ciudata, deci parerea e potrivita :)) Poate o sa-i fac si o recenzie candva.

    RăspundețiȘtergere