miercuri, 8 octombrie 2014

"9 istorii reutilizate" de Eugen Lenghel

În primul rând, cred că asta e una din cele mai tari coperte pe care le-am văzut până acum. Asta e genul ăla de copertă care mie sigur mi-ar atrage atenția într-o librărie.
Trecând mai departe... asta e de fapt o colecție de nouă povestiri scurte. Unele sunt fantasy, altele SF și sunt și vreo două polițiste, dacă nu mă înșel. Eu nu citesc multe colecții de povestiri, dar asta chiar mi-a plăcut. Singurul lucru care mă încurcă în recenzia asta e că nu știu cum exact să vorbesc despre cartea asta. Cred că cel mai bine ar fi să iau fiecare povestire în parte și să spun pe scurt ce cred despre ele.
1. Istorii reutilizate. Este despre un personaj care vrea să câștige un concurs literar de povestiri. Mi-a plăcut, mai ales finalul, mi s-a părut așa comic, mai ales motivul pentru care rezultatul nu a fost chiar cel pe care și-l dorea.
2. Rosenau, sânge de dimineață. O scurtă povestioară polițistă, așa o pot descrie cel mai bine. M-a amuzat după ce am citit-o, dar nu pot spune mai mult despre ea, mai ales că este destul de scurtă.
3. Optimism de împrumut. Asta se petrece în viitor și se fac câteva referiri la încălzirea globală, defrișări și efectul acestora asupra planetei. Pe mine m-a pus pe gânduri, pentru că am impresia că se potrivește foarte bine cu lucrurile care se petrec prin lume, și e un pic înfricoșător să mă gândesc că s-ar putea ajunge într-adevăr într-o asemenea situație.
4. Ambasada roboților. E printre preferatele mele dintre toate povestirile. E SF, sunt prezente și niște abilități supranaturale, plus extratereștri și posibilitate unei invazii. Cred că poveștii i-ar sta foarte bine dacă ar fi roman, sunt multe lucruri aici care cred că pot duce la unul foarte bun.
5. Moș timp. Încă una care mi-a plăcut foarte mult. Cumva ironică toată situația în care ajunge personajul principal, încercând să își salveze soția de la moarte. Plus că îmi plac lucrurile care conțin călătoria în timp, e o idee care mă fascinează de ceva vreme.
6. Dacă timpul ar curge. Și aici se face referire la călătoria în timp, dar povestea precedentă mi-a plăcut mai mult din punctul ăsta de vedere. Aici însă problema călătoriei în timp este studiată de niște oameni de știință, și cred că ar fi interesant de văzut unde anume ar duce toată cercetarea asta.
7. Exo, carte de bucate. Pe scurt, un pilot sfârșește aterizând forțat pe o planetă străină, el fiind dintre cei care studiază problema găsirii unei planete unde oamenii ar putea supraviețui în viitor, și are de-a face cu ciudățeniile de acolo. Și asta ar fi foarte interesantă dacă ar fi roman. Eu aș citi așa ceva, mai ales că nu cred că am auzit despre multe cărți care să plece de la o astfel de idee. Mi-ar fi plăcut să aflu mai multe despre planeta aceea și ce s-a întâmplat cu personajul mai departe.
8. Fermierul virtual. Un viitor în care tehnologia este foarte avansată, un personaj, pe porecla lui Gogu, șomer, și un joc virtual care promite să îi aducă un venit stabil considerabil. Dar totul se transformă în ceva mult mai serios după ceea ce pare a fi o crimă, iar jocul acela virtual pare a fi la mijloc, deci Gogu ajunge suspect. Interesantă toată treaba, mai ales combinația a tot ceea ce se petrece. Și asta se numără printre cele care mi-au plăcut mult.
9. O lume magică. Oameni, vrăjitoare, moroi și alte elemente magice. E genul de poveste în care cineva încearcă să fie de ajutor, dar persoane nevinovate ajung să fie implicate și o greșeală poate să ducă la un fel de război, deși lucrul ăsta nu e zis foarte clar, asta am dedus eu din tot ceea ce s-a întâmplat. E fantasy, sunt menționați și strigoii la un moment dat, plus magia, nu se putea să nu-mi placă povestea asta. Cred că dintre toate asta ar fi favorita mea.
Singura mea plângere legată de volumul ăsta este că toate poveștile se termină brusc, iar eu voiam să știu mai multe despre tot ce se întâmpla în ele. Sunt bune și așa, dar cred că multe dintre ele ar putea fi transformate în roman. Am rămas cu impresia că ar fi mijlocul sau parte din ceva mai mare și mai complex.

3 comentarii:

  1. Ador coperta aceea. E genială! Aproape că nu mă interesează conținutul, vreau să am cartea aceea! Doamne, e atât de interesantă! Și contextul, desigur. DAR COPERTA! Bun. Frumos din partea ta, Leontina, acum obsedez asupra acestei coperte. Super. Unde o găsesc? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) Mă bucur că nu-s singura care adoră coperta. Și conținutul e bun, totuși, o găsești în principiu aici: http://tritonic.ro/isbn-9_Istorii_reutilizate-978-606-8571-25-6.htm. E editura Tritonic. Cred că se găsesc și prin Cărturești, adică eu acolo am mai văzut cărți de la editura lor. Și am mai găsit-o și aici: http://librarie.carturesti.ro/9-istorii-reutilizate-379066
      Sper să-ți placă, eu îți urez lectură plăcută de acum :)

      Ștergere
  2. Mulţumesc frumos pentru prezentare! Într-adevăr, povestirile din urmă sunt începuturile unor romane, pe care sper să vi le ofer în cursul lui 2015.

    RăspundețiȘtergere