marți, 7 octombrie 2014

Abis și Arkon

Mi-am propus să scriu despre asta de când am fost la lansarea aceasta, dar tot nu am reușit, și ce moment mai bun decât ăsta? Vremea e oribilă și nici eu nu am avut o zi tocmai minunată, deci hai să povestesc despre ceva ce mi-a înseninat ziua pe 3 octombrie. Anume lansarea cărților Abis și Nume de cod: Arkon scrise de Monica Ramirez și, respectiv, Anamaria Ionescu. Lansarea a avut loc la Sala Radio, și mă bucur mult că am fost.
E ceva deosebit să ascult autorii vorbind despre cărțile lor. În parte pentru că de obicei nu am ocazia asta, dar și deoarece e interesant de văzut cine se află în spatele cărții și modul în care vede persoana respectivă cartea pe care a scris-o. Nu știu alții, dar eu când citesc o carte încerc să-mi închipui cam cum este persoana care a scris-o și până acum mi s-a demonstrat că nu am cum să-mi formez o părere despre autor până nu îl aud vorbind. De aceea și îmi doresc să pot participa la mai multe astfel de evenimente. Asta plus simțul umorului au făcut ca toată experiența să fie una foarte simpatică. 
Monica Ramirez(stânga) a vorbit despre seria Alina Marinescu, făcând și un scurt rezumat al fiecărei cărți din serie, până la ceea ce se petrece în cel de față, care este al cincilea, iar asta m-a făcut să-mi doresc să încep și eu seria. Tot mă uit la volumele astea de ceva timp, dar dintr-un anumit motiv nu am fost niciodată foarte convinsă dacă să o încep sau nu. Autoarea a reușit să mă convingă, mai ales după ce a citit un fragment din romanul Abis. Deja sunt convinsă că Alina Marinescu e un personaj care îmi va plăcea foarte mult. 
Și Anamaria Ionescu(dreapta) m-a convinsă că vreau să îi citesc cartea, dar încă nu o am. Am cam 18 cărți în bibliotecă care așteaptă să fie citite și prea puțini bani, spre zero, deci momentan încerc să mă abțin din a mai cumpăra altele. Dar o voi citi eu până la urmă. Am o listă destul de lungă de cărți ale autorilor români pe care vreau să le citesc. Dar să revin. Ceea ce m-a impresionat plăcut la ceea ce a spus autoarea a fost faptul că cei din viața ei au avut un impact important asupra romanului pe care l-a scris. Țin minte că a spus că practic fără ei romanul nu ar fi existat și că anumite personaje din roman sunt bazate pe cunoscuți, și chiar că anumite replici și povestiri sunt preluate din realitate. Iar fragmentul pe care l-a citit a fost ceea ce m-a convins definitiv că vreau să citesc cartea ei. Sigur, are niște referințe la comunism, din câte îmi amintesc, dar îi am pe ai mei să-mi explice dacă nu înțeleg ceva, e ok. Foarte amuzant fragmentul, chiar dacă e de fapt cam tristă realitatea din spatele lui. O să aleg să iau partea amuzantă, totuși.
Alt lucru remarcat la această lansare a fost că nu doar cele două autoare au fost prezente. Au fost acolo și alți autori, printre care Eugen Lenghel, Adina Speteanu și Lucia Verona. 

Ca să închei postarea, eu cu siguranță voi mai participa la lansări de carte, sperând să timpul îmi va permite, și vă încurajez și pe voi să o faceți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu