sâmbătă, 4 octombrie 2014

"Îngeri de gheață(Dincolo de moarte #3)" de Adina Speteanu

Și am ajuns și la volumul trei. După ce l-am terminat, pot spune că asta e una din seriile alea care devine mai bună cu fiecare carte în parte. Păcat că mai trebuie să apară un singur volum.
Volumul ăsta, spre deosebire de primele două, nu se axează atât de mult pe acțiune, cât pe personaje, relațiile dintre ele, cât și, în anumite cazuri, gânduri despre care aflăm pentru prima dată. De asemenea, mai aflăm lucruri despre lumea strigoilor, atât în prezent, dar și câteva lucruri din trecut.
Lucrul care mi s-a părut cel mai interesant în volumul ăsta a fost că am mai aflat niște lucruri despre Dragoș. Personajul ăsta mi se pare fascinant, serios. Îl urăsc și-mi doresc să-l văd mort la finalul seriei, dar mi se pare de admirat hotărârea și perseverența de care dă dovadă. Și îmi place că știe exact ce trebuie să facă și cum pentru a controla întreaga situație. Sigur, până la urmă lucrurile pe care le-am aflat din gândurile lui nu au dus decât la și mai multe întrebări, dar toată povestea devine din ce în ce mai interesantă, și mai încâlcită. Mai ales când vine vorba de povestea cu el și Maria, și motivul pentru care face ce face. Cum totul e spus la persoana a treia, practic știm cam toate fețele poveștii din mai multe puncte de vedere, dar ceva pentru mine nu se leagă, pentru că perspectivele celor doi din punctul ăsta de vedere se cam bat cap în cap. Asta am observat-o și în volumul doi, dar parcă aici e mai evidentă. Sper să ni se spună întreaga poveste în următorul volum, pentru că ceva e putred la mijloc. Și eu chiar vreau să aflu ce s-a întâmplat de fapt acolo, atunci.
De Natalia îmi place din ce în ce mai mult. A reușit să reziste destul de bine în niște situații nu prea plăcute pentru ea, mai ales pe la finalul volumului, și cred că se află pe drumul cel bun când vine vorba de statului pe care l-a căpătat. Nu a vrut să fie acolo, dar este totuși și chiar se străduiește să fie persoana care ar trebui să rezolve întreaga problemă.
Altceva ce mai este introdus în volumul ăsta este ceva romance. Nu zic între care personaje, dar una din ele m-a luat complet prin surprindere, și pune cumva totul într-un unghi foarte ciudat pentru personajele respective, mai ales după ceea ce se petrece pe la final. Totuși, eu cred că ar fi foarte simpatice împreună, sper ca lucrurile să se rezolve cumva. Sau poate că nu.
Și că tot ziceam de final. Ăsta trebuie să fie unul dintre sfârșiturile cele mai... nu vreau să zic triste, că nu e chiar așa, dar lasă totul într-un moment foarte ciudat, și apoi te gândești la ceea ce s-a întâmplat cu câteva pagini mai devreme și te întrebi pe unde vor mai scoate personajele cămașa de data asta. Oricum, e printre sfârșiturile mele preferate, îmi plac situațiile complicate din cărți, mai ales când sunt multe și când, pe lângă ele, mai sunt și alte probleme ce trebuie rezolvate.
Mai apar câteva personaje noi, unele mai simpatice decât altele, iar anumite lucruri ce se întâmplă prin volumul doi încep să aibă mai mult sens. Deși tot nu am aflat tot când vine vorba despre planurile a doi vampiri, încă nu am înțeles exact cum anume vor participa ei la bătălia de la final, pentru că presupun că va fi una.
Cum cartea se concentrează în mare pe personaje, acțiunea a cam lipsit, m-aș fi așteptat să fie ceva mai mult ce să se întâmple în volumul ăsta. Sigur, se tot fac planuri, nimeni nu stă degeaba, dar în același timp la un moment dat parcă toți băteau pasul pe loc. Nu e neapărat un minus, doar că mă obișnuisem cu mai multă acțiune după volumele precedente.
Aștept volumul patru acum, să aflu cum anume se va termina totul, nu îmi pot închipui deloc ce anume ar putea urma. La final, eu zic să citiți seria asta, e cu totul altceva când vine vorba de vampiri și strigoi și lumi fantastice.

Sunt momente în viață în care te întrebi de ce și pentru ce te-ai născut. Momente în care încerci să descoperi care e misiunea ta pe acest pământ, motivul pentru care încă mai respiri și trăiești. Sunt clipe care contează, care ne fac să trăim de zece ori mai mult. Altele, care ne aduc mai aproape de disperare. Toate sunt clipe și toate sunt importante. Sunt ale noastre.

Nu voia să mărturisească adevărul, dar era un caz pierdut, unul din acele suflete care colindă o eternitate în căutarea unui lucru pe care știu că nu-l pot căpăta.

Uită de păpușar, de sfori și luptă. Luptă pentru tine, pentru liniștea ta. Doar așa o să poți lupta pentru ei. Dar dacă tu nu te întorci la realitate și nu o înfrunți cu aceeași indiferență, totul e inutil. Să trăiești într-un balon de plastic nu are niciun avantaj. Izolarea aduce cu ea fantezia și nebunia. Iar apoi, când ajungi la suprafață, nu te mai recunoști. Și asta e cel mai trist, să simți că trăiești în corpul și mintea unui străin.

- Pentru că nu e o poveste pe care vrei să o oferi în fiecare zi. Nu poți să spui nimănui. Nu e aventura aia cu care te lauzi la final, după ce ai scăpat cu bine. Vezi multe lucruri, te sacrifici pe tine și când se termină rămâi singur. Doar tu îți cunoști amintirile și nu le poți oferi altcuiva. Riscul e prea mare, te joci cu mintea unui om fără să ai siguranța că va rămâne sănătos.

- E fantastic cum te trezești dintr-odată și vezi cât de înșelătoare e viața. Când ajungi aici și așa, îți dai seama cât de importante erau lucrurile pe care le-ai pierdut.

2 comentarii:

  1. Citindu-ți recenzia, pe care o așteptam cu sufletul la gură, am realizat cât de mult îmi doresc volumul ăsta. Iar faptul că nu am reușit să ajung la lansare, acum fiind nevoită să aștept până la Gaudeamus, mă face să-mi pun niște întrebări pe care nu le aveam înainte. Referitor la acest volum. Hmm, sunt foarte curioasă să descopăr ce va mai face Dragoș, dar și cine sunt acele persoane care introduc romantism în volum (cu toate că am eu câțiva în mine) :D Iar sfârșitul, stau și mă întreb cât de trist este, și sper să nu fie foarte dureros. :(

    Citatele pe care le-ai scos sunt foarte frumoase. Doamne, doamne, deci sunt super entuziasmată să-l citesc! Și baftă cu facultatea, acum că ai început și tu școala. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poți încerca să ajungi la alte evenimente/lansări ale editurii Tritonic, au și alte cărți acolo ce se pot cumpăra, printre care și cele ale Adinei, am fost eu la o lansare vineri și erau. Poate nu trebuie să aștepți chiar până la Gaudeamus ;)
      Cred că unele sunt mai evidente din volumul doi, dacă știi la ce mă refer. Bine, nu e mult romance în carte, dar până acum era inexistent, deci contează și ăsta. Nu e neapărat trist, doar... foarte messed up :))

      Merci :) Mult succes și ție cu școala! :)

      Ștergere