duminică, 26 octombrie 2014

Reading challenges

Mi-am dat seama că nu prea am fost activă pe blog luna asta. Nu pentru că nu aș fi avut timp neapărat, ci mai mult din lipsă de idei. Dar m-am tot gândit la o chestie în ultima vreme și am zis că aș putea scrie despre ea, cum sunt curioasă să aflu și ce cred alte persoane despre subiectul ăsta.
Dacă nu era evident din titlu, vreau să vorbesc despre reading challenges, pe românește când ne provocăm singuri să citim anumite cărți într-o anumită perioadă, sau un anumit număr de cărți pe o perioadă mai îndelungată de timp. Presupun că majoritatea știți că pe Goodreads se poate crea un challenge cu un număr de cărți, ales de fiecare, pe care să le citim într-un an. Ceea ce e frumos la această aplicație e nu numai că numără cărțile și face o listă cu ele, dar cu ajutorul ei poți afla și dacă ești în urmă sau înainte. Sau dacă ești exact unde trebuie. 
Eu mi-am setat un număr de 50 de cărți, mai mult de amuzament, ca să văd dacă îmi iese. Și... am fost în urmă cam tot timpul. Și încă sunt. La un moment dat mai remediasem situația și am ajuns de la a fi cu 7 cărți în urmă, la 2, iar cum sunt cu 4 cărți în urmă. Fiind sfârșit de octombrie, mă îndoiesc sincer că voi ajunge să ating acel goal de 50 de cărți, având în vedere că am citit 36 până acum. 
Alt challenge pe care mi l-am stabilit anul trecut a fost o listă de cărți la care voiam să ajung anul ăsta, să le citesc. La capitolul ăsta stau ceva mai bine. Nu le-am citit pe toate, și sunt vreo două pe care nu mai vreau să le citesc, dar am fost pe aproape. În fine...
Ceea ce vreau eu de fapt să aflu e ce credeți voi despre aceste reading challenges. Dacă credeți că sunt o idee bună, faceți și voi asta, sau nu?
Eu personal nu cred că e o idee rea, atâta timp cât asta nu ajunge să fie un stres, pentru că cititul e o plăcere, iar dacă ar deveni un motiv de stres, și-ar pierde tot farmecul. Eu cred că poate fi o motivație destul de bună, știu că mie îmi trebuie așa ceva din când în când, pentru că sunt mai leneșă de felul meu chiar și atunci când vine vorba de lucrurile care îmi fac plăcere. Chestia la mine e că eu nu mă pot ține de liste, am încercat de mai multe ori, de aceea nici nu am pus multe cărți pe cea de care vorbeam mai sus, pentru că mă cunosc și știam că nu m-aș ține de ea. Cele de pe listă erau dintre cele pe care îmi doream mult să le citesc la momentul acela și mi-am zis că nu ar strica dacă aș găsi o metodă de a mă ține de ideea de a le citi.
În momentul ăsta, mie îmi e destul de clar că probabilitatea ca eu să completez măcar una din cele două provocări e foarte mică, dar e ok. Cum am zis, provocările au fost mai mult de amuzament, mi-ar fi plăcut să ajung la numărul respectiv, dar nu mă supăr nici așa. 

3 comentarii:

  1. Singurul reading challenge la care am partcipat până acum a fost cel de la Goodreads. E al treilea an consecutiv în care îmi setez un obiectiv și deși la început îmi doream doar să știu câte cărți citesc într-un an, acum că am mai puțin timp, chiar vreau să îmi ating țelul propus: 50 de cărți (înseamnă cam una pe săptămână, ceea ce mi se pare destul de ok).
    În rest, nu prea am simțit nevoia să mă înscriu într-un reading challenge pentru că nu vreau să transform cititul în altceva decât este pentru mine, adică o activitate relaxantă căreia îi dedic timp atunci când am starea de spirit potrivită :D

    RăspundețiȘtergere
  2. şi eu tot 50 de cărți am la challenge pe goodreads. Momentan îmi scrie că sunt on track! Am 40 deja citite anul acesta, sper sa ajung la 50. Anul trecut am pus 40 şi am reușit să citesc 41, anul acesta am mărit miza :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu fac asta. Biblioteca mea intreaga e un challenge pe care sper ca il voi implini intr-o zi.

    RăspundețiȘtergere