joi, 27 noiembrie 2014

Andrew Nicoll și întâlinirea cu bloggerii

Mi-am propus să scriu articolul ăsta de când am fost la eveniment, dar nu am reușit, și știu și care e cauza: am probleme în a-mi aminti exact cum s-a desfășurat întreaga întâlnire. Ziua respectivă nu a fost una tocmai bună pentru mine, totuși știu că mi-a mai înseninat-o și mă bucur că am fost și eu pe acolo, mă bucur că nu m-am lăsat oprită de ploaia care nu mai voia să înceteze.
Andrew Nicoll e primul autor străin pe care l-am întâlnit și trebuie să spun că mi s-a părut a fi un om deosebit și modest. A vorbit foarte frumos despre scris și despre jurnalism, el fiind jurnalist de profesie, și a menționat și faptul că în slujba sa simte o responsabilitate față de oamenii care citesc articolele lui, ceea ce mie mi s-a părut foarte interesant. 
Totuși cel mai mult mi-a plăcut modul în care vorbea despre scris, cât și modul în care a început cariera lui, cum totul a început de la o idee din care a crezut că va forma o poveste de vreo 8 pagini, iar 18 luni mai târziu s-a ajuns la un roman. Dacă nu mă înșel, romanul său de debut este A fost odată ca niciodată. Eu încă nu am terminat-o, dar ce am citit până acum chiar mi-a plăcut, am găsit câteva citate foarte reușite(prin câteva se va înțelege destul de multe).
Printre alte lucruri, la un moment dat autorul a fost întrebat cu ce amintiri va pleca din România, și a zis că nu a văzut prea multe, cum programul e program, dar că traficul e groaznic, ceea ce e cât se poate de adevărat, mai ales în zona aia. Poate pentru că tot mă plimb pe acolo de aproape 7 ani remarca asta m-a amuzat.
La întâlnire, pe lângă autor, s-au mai aflat traducătoarea romanelor sale, Ioana Văcărescu, Dragoș Butuzea, care a moderat întâlnirea, dar și Otto Witte, personajul principal al romanului Dacă citești asta înseamnă că am murit, în persoana lui Mihai Baranga, care a jucat acest rol, și care a citit discursul prezidențial scris de Raluca, câștigătoarea concursului organizat de editura All. Discursul a fost frumos și amuzant, iar modul în care a fost citit l-a făcut să fie cu atât mai haios.
După ce s-a trecut și de sesiunea de întrebări, s-a trecut la autografe, și apoi la discuții libere. Am primit și eu autograf pe carte A fost odată ca niciodată, ceea ce m-a făcut extrem de fericită. Autorul s-a aflat și la târgul Gaudeamus, dar eu nu am ajuns la standul editurii atunci.

Aș fi vrut să pot spune mai multe despre întâlnirea asta, dar din păcate nu pot. Știu sigur că am uitat să menționez anumite lucruri care s-au mai spus, dar chiar nu îmi vin în minte. Totuși, acum știu că dacă Andrew Nicoll se va mai afla vreodată prin România și se va mai desfășura un altfel de eveniment, voi fi și eu acolo. Și sper să mai apară în România și alte romane cu numele lui.

2 comentarii:

  1. O experienta foarte interesanta. Nu am mai auzit de autori straini care sa fi venit in Romania, dar este un inceput bun. Mereu mi-am dorit sa merg la o asemenea conferinta, dar nu am avut ocazia niciodata. Cine stie, poate voi reusi intr-un sfarsit.
    Ma bucur foarte mult pentru tine. Felicitari!
    Pupici ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știu că a mai fost o autoare la un moment dat, dar nu mai știu care. Iar pe 5 decembrie urmează o întâlnire cu doi autori: Paul McAuley și Richard Morgan. Eu nu am citit nimic scris de cei doi, dar cred că ar fi interesant de mers. Evenimentul e pe facebook aici, dacă te interesează https://www.facebook.com/events/958713180823511/?ref_dashboard_filter=upcoming

      Ștergere