joi, 6 noiembrie 2014

"Chirurgul(Rizzoli & Isles #1)" de Tess Gerritsen

După ce am citit volumele 4 și 5 din seria asta, m-am gândit că ar trebui totuși să revin la primul, ca să aflu și eu de unde a început totul. Și trebuie să spun că mă bucur că nu asta a fost prima carte pe care am citit-o de la această autoare.
Practic, cartea urmărește ancheta la care participă și detectivul Jane Rizzoli, pentru un ucigaș în serie, despre care eu nu voi spune nimic aici pentru că ceea ce face el... mai bine nu mă gândesc la asta. Doar că după tiparul crimelor, el este denumit de către toți: Chirurgul.
Cum am zis, mă bucur că asta nu a fost prima carte a lui Gerritsen pe care am citit-o. Dacă ar fi fost, probabil că nu m-aș mai fi atins de vreo alta, din seria asta cel puțin. Să explic de ce.
În primul rând, e atât de mult sânge în cartea asta, și are niște scene atât de detaliate, încât eu am sărit peste foarte multe fragmente. Nu am nevoie de asemenea imagini în cap, oricum nu suport să văd sânge, sau să citesc despre el, în cazul ăsta. Nu mi-a prea păsat nici despre toate detaliile medicale, cum sunt suficiente în cartea asta, una dintre persoanele vizate de criminal fiind chiar chirurg.
Apoi, nu mi-a plăcut niciun personaj din cartea asta, ceea ce e ciudat, având în vedere că țin minte că mi-a plăcut de Rizzoli în volumele 4 și 5. Deci la un moment dat se schimbă, ceea ce e bine de știut, dar aici a fost pur și simplu enervantă. E singura femeie într-o echipă formată din bărbați, și tot se spune că ea nu e tratată corect, pentru că e femeie, și mai nimeni nu o crede în stare să fie o polițistă bună și etc. Iar ea, în încercarea de a fi puternică, ajunge să fie de fapt doar foarte enervantă. Mă bucur totuși să știu că o să evolueze pe undeva pe parcursul seriei. Și dacă tot am zis de discriminarea asta contra ei, fiind femeie, nu e doar ea. Practic cartea asta sugerează că bărbații sunt cei care salvează ziua, iar femeile nu pot face ceea ce fac ei, la un moment dat ajung să fie tratate ca niște victime, mai toate, ceea ce pe mine m-a sâcâit. Serios, chiar era nevoie de asta?
Mi-ar fi plăcut dacă apărea și Maura Isles în poveste, dar din păcate nu e cazul.
Au fost mai multe lucruri care m-au sâcâit în timp ce citeam, dar nu le pot pune pe toate în cuvinte. Nu voi renunța la seria asta, pentru că știu că volumele care urmează sunt mai bune decât primul, doar că ăsta nu a fost ceea ce m-am așteptat și nu aș recomanda volumul, e și destul de violent. 

2 comentarii:

  1. Am această carte în Wishlist, dar nu știam că face parte dintr-o serie. Hmm, îmi poți spune mai multe, te rog?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți pot spune mai multe, dar ce mai exact ai vrea să știi? Despre cartea asta, sau despre serie în general și părerea mea despre ce am citit din ea?

      Ștergere