duminică, 23 noiembrie 2014

Gaudeamus 2014

Pentru că nu puteam să nu povestesc despre experiența de la Gaudeamus. Mai ales pentru că anul ăsta evenimentul a fost diferit pentru mine. În primul rând pentru că m-am dus acolo știind că nu voi cumpăra nimic. Efectiv nu aveam suficienți bani la mine pentru a cumpăra vreuna din cărțile care mă interesau. Asta în principiu pentru că fondurile mele s-au dus pe Libris, dar într-un fel mă simt mândră de mine că nu am cumpărat nici măcar o carte din cele care erau de la 10 lei în jos, pentru că știu că erau. Deci pot să mă abțin! :))
Dar nu despre asta vreau să vorbesc, ci despre motivul pentru care am decis să merg, deși știam că voi pleca de acolo cu mâna goală. Anume pentru că au avut loc multe lansări, dintre care eu îmi planificasem să merg la 4, dar până la urmă am mers la mai mult de atât, deci o voi lua cronologic și voi spune câteva cuvinte despre fiecare.

Primele lansări la care am fost au fost cele de la editura Herg Benet, ale cărților Am murit din fericire de Theo Anghel, Provocarea de Simona Stoica și Copii întunericului de Lavinia Călina. Nu am fost tocmai încântată de lansările astea la final, în primul rând pentru că cei de la editură au stat prost la capitolul echipament și nu prea s-a auzit ce se spunea. Dar și pentru că, în afară de primul autor menționat mai sus, nu prea s-a spus mare lucru, doar s-a citit puțin din cărți, and that was it. Mă așteptam la altceva.

Apoi am ajuns la standul editurii Paladin unde s-au lansat două cărți: Zei americani de Neil Gaiman și Ploaia Electrică de James Lee Burke. Printre cei care au vorbit s-au numărat Flavius Ardelean, Oliviu Crâznic, Oana Chițu și Horia Nicolae Ursu(nu, nu îmi amintesc toate numele, dar am verificat pe pagina de facebook a editurii). Evenimentul ăsta mi-a plăcut, cred că toți cei care au vorbit despre cele două cărți au făcut-o într-un mod foarte frumos, au spus destule despre subiectul lor încât să ne facem o idee despre ele, dar nu prea mult, astfel încât să nu existe spoilere. Cel puțin pe mine m-au convins că vreau să citesc cartea lui Neil Gaiman, asta după ce l-am evitat pe autor pentru că e foarte popular și de obicei sunt dezamăgită de genul ăsta de cărți. Totuși, cartea lui sună suuuper interesant.

Următorul stand la care am ajuns a fost cel al editurii Tritonic. Aici am avut ocazia de a participa la mai multe lansări decât m-am așteptat. Prima la care am ajuns a fost cea a cărții Numărătoarea inversă de Eugen Lenghel. Am citit cealaltă carte a lui de povestiri scurte, 9 istorii reutilizate, și mi-a plăcut, de aceea am și fost la lansarea asta. Mi-a plăcut, pe lângă autor a mai vorbit Dănuț Ungureanu, iar Monica Ramirez a citit un mic fragment din carte. O să citesc și eu cartea asta în viitorul apropiat, pentru că mi-am dat seama recent că îmi place și proza scurtă. Următoarea lansare de la Tritonic a fost a cărții Urme de sfinți de Dănuț Ungureanu. Funny story, nu îmi pot aminti despre ce e vorba, dar știu că a fost prezentată într-un mod atât de interesant, iar ceea ce s-a spus despre subiectul cărții suna ca ceva ce eu nu cred că am mai citit, dar care mi-a dat senzația că mi-ar plăcea. Ce mai, vreau să o citesc! Știu că au vorbit mai multe persoane și aici, dar nu pot găsi numele, scuze. Apoi a urmat Pânză de păianjen de Lucian Dragoș Bogdan. Recunosc că nu am prins mult din lansarea asta, pentru că exact atunci a trebuit să plec, dar vreau să citesc ceva de acest autor, știu de două cărți publicate de el la Tritonic, și ambele sună foarte interesant!

La final, deși nu am plecat de acolo cu nicio carte, am plecat totuși cu o listă de cărți pe care îmi doresc să le cumpăr imediat ce mai reduc din numărul celor necitite din bibliotecă. Voi scrie lista mai jos, în caz că e cineva interesat:
  • Zei americani de Neil Gaiman
  • Numărătoarea inversă de Eugen Lenghel
  • Urme de sfinți de Dănuț Ungureanu
  • Pânză de păianjen de Lucian Dragoș Bogdan
  • Vraciul de pe norul interior de Lucian Dragoș Bogdan
  • Taxidermie de Narcisa Stoica
  • A opta zi e-n fiecare noapte de Eugen Cadaru
Ultimele două au ajuns pe listă pentru că pe la finalul zilei ajunsesem la standul editurii Tracus Arte, și am aflat de cărțile astea de la câteva persoane pe care le cunosc, și mi s-a părut că sună interesant. Mai erau de adăugat și vreo două antologii coordonate de Ștefan Ghidoveanu, sper să nu mă înșel, dar am uitat să notez titlurile. Știu totuși că una din ele era despre călătorii în timp, parcă. 
So, cam așa mi-am petrecut eu ziua de sâmbătă, 22 noiembrie. La final am rămas cu o mare durere de picioare, dar cred că a meritat, m-am simțit bine, m-am întâlnit cu mai multe persoane pe acolo, pe unele le știam, cu altele am făcut cunoștință acolo, per total a fost o experiență frumoasă, trecând peste aglomerație, nu am mai fost de ceva timp în weekend la târguri de carte.

3 comentarii:

  1. Mă bucur că te-ai simțit bine! Abia aștept să văd ce ai luat de la libris! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am postat deja despre cărțile de pe libris, sunt în ultima postare de tip bookhaul, aici :) http://just-other-things.blogspot.ro/2014/11/nou-la-mine-in-biblioteca31.html
      De black friday m-am ferit de toate ofertele posibile, nu am vrut să știu :))

      Ștergere
  2. "Ferestrele timpului" este antologia lansata anul trecut de insusi domnul Ghidoveanu, "Istorii alternative" fiind lansata anul acesta in memoriam. In "Ferestrele timpului" vei regasi printre altele povestirea "Camera de la capatul culoarului" a lui Eugen Cadaru, care a fost publicata si in volumul "A opta zi e-n fiecare noapte" care se pare ca a a fost ultima carte la care a lucrat Stefan Ghidoveanu inainte de a pleca dintre noi. "Vraciul de pe norul interior" a lui Lucian Dragos Bogdan este o frumoasa poveste fantasy cu un iz de space opera, iar "Panza de paianjen" este un roman politist. Eu am citit o povestire politista scrisa de Lucian si publicata intr-o revista online si a fost extraordinara, cu personaje romanesti in spatiu romanesc, dar atat de fluida, cu elemente care se imbina atat de bine, incat abia astept sa citesc si romanul :). "Taxidermie" este un fantasy care are o poveste ff bine construita. "Urme de sfinti" a lui Danut Ungureanu este o colectie de "pastile", dar Danut a mai lansat o carte tot sambata, insa la 11:30 si la alta editura, adica la Nemira "Insemnarile damei de silicon" care este o satira a societatii romanesti contemporane, incadrata in Bucurestiul atat de drag autorului. Cartea este clar ff comica si la polul opus fata de SF-urile pe care le-a scris pana acum. Parerea mea sincera este ca acest targ deja construieste istoria moderna a literaturii romane. Am aflat din surse sigure ca au fost nu mai putin de 21 autori romani care au avut lansari de carte (unii 2, vezi Danut Ungureanu) in cadrul acestui targ. Mi se pare fantastic sa traiesc in aceste vremuri si incerc sa pastrez o particica din atmosfera targului prin autografele pe care le-am cerut autorilor, inca de vineri seara :). Au fost multi autori prezenti la lansari (ma refer in public), unii care au scris o parte a istoriei literaturii romanesti(Alexandru Mironov), altii care o scriu inca (Mircea Oprita, Viorel Pirligras) si forte noi, proaspete (Lucian Dragos Bogdan, Liviu Surugiu, Eugen Cadaru, Narcisa Stoica, etc). asta ca sa-i enumar numai pe cei care au lansat volume de sine statatoare, dar mai sunt inca multi altii publicati in antologii precum CPSF sau Almanahul Anticipatia (Florin Stanciu).

    RăspundețiȘtergere