sâmbătă, 13 decembrie 2014

Autori români #2

Am mai scris despre subiectul ăsta în martie, aici, și cum au trecut câteva luni de atunci, și am mai citit și alte cărți scrise de români, m-am gândit că aș putea scrie o parte a doua, în care să vorbesc despre asta. Pentru că a devenit o chestie pentru mine să încerc să conving lumea că avem și noi autori talentați. De fapt, până acum doar o singură carte nu mi-a plăcut, iar despre aceea nu voi vorbi. În rest, toate celelalte mi-au plăcut. O voi lua în ordine cronologică, pentru că e mai simplu pentru mine.

Iar prima autoare în ordinea asta este Lavinia Călina, de care sunt sigură că ați mai auzit până acum. Ea a scris cartea Ultimul avanpost, care din câte am văzut eu prin blogosferă s-a bucurat de reacții pozitive. Este o carte distopică, cu acțiunea în România. E una din distopiile mai originale pe care le-am citit, are multă acțiune și se citește repede. Dacă vă plac genul ăsta de cărți, eu zic că merită.

Următorul este A.R. Deleanu, pe numele lui real Flavius Ardelean. Am citit de el Acluofobia, o colecție de povestiri scurte, macabre. A fost... interesantă, am citit-o repede, și nu am avut vise ciudate după, asta deși anumite povestiri erau cam scârboase. Poveștile în sine sunt destul de ciudate. Nu regret că am citit-o, dar nici nu am rămas cu prea multe la final, poate doar cu câteva imagini ciudate în cap. Eu cred că merită o șansă, și vreau să mai citesc ceva scris de autor, de curiozitate.

Apoi este Andrei Trifănescu, cu cartea Specimenul, prima dintr-o serie de șase, dacă nu mă înșală memoria. Este tot o carte distopică, dar mult diferită față de cea menționată mai sus. Și nu are o locație specificată, dar asta nu are nicio importanță pentru poveste. Mie mi-a plăcut, chiar a fost un moment în care a trebuit să mă forțez să o pun jos ca să mă gândesc la ceea ce se întâmplase. Și termină cu un cliff-hanger destul de mare. Nu vă spun nimic despre subiect, pentru că e prea ușor să intru în spoilere.

Următorul este autorul Eugen Lenghel, de la care eu am citit 9 istorii reutilizate, o carte ce conține nouă povestiri scurte, din genurile SF, fantasy și cred că sunt și vreo două polițiste. E interesantă, mie mi-a plăcut. Se termină foarte brusc povestirile, dar altfel sunt niște idei interesante prezentate prin ele. Mie mi-au plăcut mai ales cele fantasy.

În ordinea asta cronologică urmează autoarea Monica Ramirez. Am citit două cărți scrise de autoare, ambele din seria Alina Marinescu. Ele sunt Asasin la feminin și Identități secrete, și pot spune că îmi place enorm seria asta. Conține agenți secreți, misiuni pe viață și pe moarte, intrigi și tot felul de secrete, what's not to like? Abia aștept să aflu ce se va întâmpla mai departe.

Lucia Verona. Am citit Crima de la jubileu, despre care nu știam absolut nimic, aveam o vagă bănuială că ar fi polițistă din titlu, dar atât. Și chiar a fost polițistă, un pic pe modelul pe care scrie Agatha Christie, dar are un twist la care nu m-am așteptat și care m-a surprins în mod plăcut. Cred că nu mi-ar fi plăcut la fel de mult fără acel twist de la final.

And last but not least, mai trebuie să o menționez pe autoarea Doina Roman. Cartea se numește Pragul și este o combinație între fantasy și SF, cu mai multe rase, care ajung să urmărească același lucru, anume o Geantă ce ar putea să salveze lumea așa cum o știu ei. Mi-a plăcut lumea și modul în care s-au desfășurat lucrurile, în cea mai mare parte a timpului. E ceva diferit de tot ce am citit eu până acum și aștept volumul doi, să văd ce anume se va mai întâmpla.

Au fost mai mulți decât m-am așteptat, ceea ce mă bucură. E un goal al meu să citesc mai mulți autori români, cum am descoperit că au idei mai originale decât cei din afară. Așteptați-vă la alte postări de genul în viitor :)

2 comentarii:

  1. Chiar au idei mai originale decat cei din afara, spre exemplu John Green. Observ ca mai toti impartasesc aceasta placerea pentru SF, fantasy, macabru. Foarte interesant. M-ai facut curioasa.

    RăspundețiȘtergere