miercuri, 17 decembrie 2014

Campania "Citește povești"

Astăzi vreau să vă vorbesc despre o nouă campanie inițiată de Editura All și realizată în colaborare cu agenția de publicitate NEXT Advertising şi Raluca Băraru. Campania se intitulează "Citește povești" și încearcă să repună în picioare ora de lectură. Sloganul campaniei este Pentru o lume mai bună, citește-le copiilor povești! 
Cum eu sunt pasionată de citit, nu puteam să nu mă implic în campania asta. Ador campaniile prin care se încearcă încurajarea lecturii, cred că sunt foarte binevenite.
Iar partea cea mai interesantă a acestei campanii e că are și un Guvern. Da, un Guvern. Și nu orice fel de Guvern, ci unul format din personaje de poveste. Din poveștile copilăriei. 
Harap-alb este Prim-ministru, Prâslea cel Voinic este Ministrul Finanțelor Publice, Ileana Cosânzeana este Ministrul Educației Naționale, iar Făt-Frumos este Ministrul Afacerilor Externe. 

"Titlurile din programa școlară se dovedesc de multe ori neatractive, iar în scurt timp apar și comentariile sau referatele obligatorii. Confruntarea cu lista de lectură se transformă într-o probă de rezistență din care copiii ies de cele mai multe ori dezamăgiți. Ca urmare, cu greu mai deschid o carte fără strângere de inimă.
Tinerii nu mai citesc. Românii, în general, citesc puțin. 22% dintre români nu citesc niciodată o carte, iar mai mult de o treime nu cumpără niciodată cărți (se arată într-un studiu IRES)."

Iar Guvernul nou instaurat are ca principal obiectiv acela de a crește numărul paginilor citite,  dar nu numai, începând cu cei mici. Pentru că poveștile sunt importante, așa că să încurajăm asta! Bine, eu nu am cui citi povești, i-am citit la un moment dat verișoarei mele, dar între timp a învățat alfabetul și acum citește singură(are 10 ani).
Dacă vreți să urmăriți campania, aici este pagina de facebook.

3 comentarii:

  1. ce tare e compania, in ce consta? trebuie sa faci anumite postari?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din câte știu eu, te poți implica fie postând pe blog despre campanie, fie dând share pe facebook a paginii campaniei. Orice fel de share pe internet ajută. Momentan atât știu despre campanie.

      Ștergere
  2. Mi se pare foarte interesantă campania, şi în ciuda faptului că nu prea am timp liber, tot mă voi băga la ea. Plus că voi avea şi cui să-i citesc, din moment ce sora mea are câteva cărți cumpărate de mine, care încă nu i-au făcut cu ochiul. :)

    RăspundețiȘtergere