marți, 30 decembrie 2014

Goodbye 2014

Another year gone by... 
Postarea asta va fi scrisă pe același model ca cea din 2013, cu mici modificări pe ici pe colo. Vă avertizez că va fi o postare lungă, pentru că vreau să vorbesc despre mai multe lucruri aici. Vreau să vorbesc despre rezoluțiile pe care le-am stabilit în 2013, și dacă am reușit să le ating sau nu, despre 2014 în general, și apoi despre dorințele mele pentru 2015.

2014
----------

Blog
Sunt în continuare aici, yay! Și încă cu 22 de urmăritori în plus față de aceeași perioadă a anului trecut. Thank you so much! În momentul ăsta am 92 de urmăritori pe blog și 162 de like-uri pe facebook.
A, și anul ăsta cred că am postat destul de puține chestii preluate de pe alte site-uri de pe net, majoritatea postărilor sunt din capul meu, ceea ce pentru mine a devenit destul de important în ultimul timp.

Cărți
Nu am citit mai mult decât în 2013, am citit chiar mai puțin. Deși, to be fair, am citit câteva cărți destul de groase anul ăsta, pentru care a fost nevoie de mai mult timp pentru a le finaliza, so I don't feel too bad about that. Și apoi, majoritatea cărților pe care le-am citit au fost bune, thumbs up for that. Un alt lucru pe care mi-l propusesem a fost să citesc mai multe cărți istorice, ceea ce nu s-a întâmplat. Și nici challengul de 50 de cărți de pe Goodreads nu l-am atins. Oh well... Statistica oficială, oferită de Goodreads, se găsește aici. În total, am citit 46 de cărți.
Iar lista pe care mi-o creasem anul trecut a sfârșit cam așa(cele colorate sunt citite, cele tăiate sunt cele la care am renunțat pe parcurs, iar cele nemodificate sunt cele pentru care mi-am pierdut interesul, if not specified otherwise):
  1. Regatul umbrelor de Leigh Bardugo
  2. Tronul de cleștar de Sarah J. Maas
  3. Destine pierdute de Adina Speteanu
  4. The hero of ages de Brandon Sanderson
  5. Casa scorpionului de Nancy Farmer
  6. Inheritance de Christopher Paolini(aici am citit pe scurt ce se întâmplă de pe un site, și m-am decis că nu merită)
  7. The man in the iron mask de Alexandre Dumas
  8. Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel
  9. Conflicte care au schimbat lumea de Rodney Castleden
  10. Un atlas al dorințelor zadarnice de Anuradha Roy
  11. Reflecții asupra revoluției franceze de Francois Furet
  12. Nisipurile Sakkarei de Glenn Meade
  13. Albastru de safir și Verde de smarald de Kerstin Gier
  14. Mai puternic decât frica de Marc Levy
  15. Ucenicul și Păcătoasa de Tess Gerritsen(se mută pe 2015)
  16. Celelalte volume din seria Melania Lupu de Rodica Ojog-Brașoveanu(se mută pe 2015)
  17. Alexandra de Anna Vary(dacă apare în 2014, ceea ce sper să se întâmple) - nu a apărut, which is annoying
Cred că e destul de bine, adică măcar am încercat să le citesc pe majoritatea.

Topul cărților citite în 2014(in no particular order):
  1. Umbra vântului de Carlos Ruiz Zafon
  2. The night circus de Erin Morgenstern
  3. Cronica păsării-arc de Haruki Murakami
  4. Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel
  5. Mic dejun la Tiffany de Truman Capote
Și am cam exagerat cu cumpăratul cărților anul ăsta, pur și simplu nu m-am putut abține, iar în prezent am în bibliotecă încă suficiente cărți necitite. Nu îmi pare rău că le am, dar au ajuns să fie mai multe decât mi-ar plăcea. 

Scris
Planul meu pentru 2014 a fost să nu mai am mai mult de două povești începute, ceea ce nu s-a întâmplat. În majoritatea timpului îmi învârteam atenția pe trei(cifra magică trei, ha, ha). Pe la finalul anului, însă, am obosit să trebuiască să îmi tot împart atenția între ele, și am rămas cu una singură. Nu am abandonat nimic de fapt, doar am renunțat la încercarea să rescriu prima mea poveste, pentru că mi s-a părut că mai mult o stric, și am lăsat-o în varianta din 2012; iar cealaltă poveste e una la care mereu ajungeam într-un mare dead end, iar după vreo două sau trei încercări nereușite de a o duce la capăt, mi-a venit o altă idee și am transformat-o într-un short story, cu ideea de a o dezvolta într-o bună zi, poate. Dar am terminat prima mea încercare la o poveste cu detectivi, și am primit păreri bune referitoare la ea, dar a fost a naibii de greu de scris.
M-am apucat să țin socoteala a ceea ce am scris într-un document word, așa e mai ușor de urmărit totul. Aș fi pierdut șirul de mult dacă nu făceam asta. Și e interesant de văzut ce a ieșit din hobby-ul ăsta de-a lungul anilor, cred că sunt patru, apparently scrisul și blogul au apărut în același an.

Other stuff

Ăsta a fost, per total, un an ciudat pentru mine. Ca balanța ce sunt, nu puteam eu să nu mă răsucesc, din mai multe puncte de vedere. Anul ăsta am tot trecut între pesimism și optimism. Dar am făcut câteva chestii super în 2014. Cel mai important lucru e că mi-am scos fundul din casă și am început să particip la tot felul de evenimente, printre care lansări de carte, unde am întâlnit mai mulți autori români, am avut ocazia de a întâlni un autor străin, și particip la un club de promovare a lecturii. I had so much fun with that! Am întâlnit multe persoane de treabă în 2014. În plus, anul ăsta, în septembrie dacă nu mă înșală memoria, am avut ocazia de a vedea locuri frumoase din țara asta a noastră, which was great! Anul II s-a terminat cu bine, sunt în continuare la buget, dar anul III nu e prea frumos și nici nu am speranțe că va deveni mai bine în semestrul al doilea. Nu că anul II ar fi fost extraordinar. Iar anul ăsta îmi dau licența. Și s-a terminat și facultatea... Nu știu dacă să mă bucur sau să plâng. Moving on.
Îmi propusesem să îmi găsesc un job în vara lui 2014, dar nu s-a întâmplat. Am căutat, am avut și un interviu prin telefon, dar în cele din urmă nu am lucrat. Ceea ce nu regret neapărat, pentru că 2014 a fost ultima mea vară ca studentă, so... yeah. 
O altă chestie e că am descoperit aplicația asta care se cheamă Duolingo, care ajută la învățatul unei limbi străine. Eu încerc să învăț franceză de câțiva ani. Am studiat în generală, moment în care mai știam câte ceva, dar după ce s-a terminat generala nu am mai făcut franceză calumea, și îmi intrase în cap că nu-mi place. Totuși, m-am hotărât că vreau să o învăț, am încercat cu un curs oferit online, adică am plătit pentru o carte în pdf și un soundtrack cu lecții. Erau 100 în total, eu am ajuns pe la 30 și mi-am dat seama că nu-mi place modelul respectiv de a învăța. Iar acum am ajuns la aplicația asta, care pare ok. O ia practic de la zero, te învață cuvinte, expresii, are și audio, și sunt exerciții la care trebuie să scrii în franceză. Pare un mod amuzant de a învăța o limbă străină. Singurul punct minus e că din română nu se poate învăța decât engleză. Eu învăț franceza din engleză, ceea ce s-a dovedit a fi destul de interesant, exersez pe două limbi străine în același timp. Sper ca metoda asta să funcționeze.

2015
----------


Dorințe pe 2015, let's see.

Blog
În principiu, marea dorință aici ar fi să mai existe și după încă 365 de zile, și să continui să postez constant, adică nu vreau să am o perioadă mai lungă de o săptămână fără măcar o postare. And, you know, dacă cred că ceva trebuie îmbunătățit... I'll do that. Ăsta e singurul meu goal când vine vorba de blog, pentru că e partea pe care eu o pot controla. 

Cărți
În afară de goal-ul evident de a le citi pe cele care încă așteaptă la rând, ultima chestie care mi s-a năzărit e că vreau să nu mai cumpăr nicio carte până la Bookfest, care e în iunie în București în fiecare an. Exceptând lansările de carte, pentru că dacă tot mă duc la lansarea unei cărți, înseamnă că mi-o doresc mult, deci are sens să o cumpăr. 
Mda, știu, până și eu cred că asta e un pic cam mult, având în vedere modul în care a evoluat obiceiul meu de a cumpăra cărți în 2014, dar hei, pot încerca. Faptul că nu mă crede nimeni în stare de a mă abține atâta timp e cu totul altă poveste.

Cărți la care sper să ajung în 2015:

  1. Numele vântului de Patrick Rothfuss
  2. Întoarcerea regelui de J.R.R. Tolkien
  3. Ucenicul de Tess Gerritsen
  4. Păcătoasa de Tess Gerritsen
  5. Clubul Mefisto de Tess Gerritsen 
  6. A game of thrones de Geroge R.R. Martin
  7. Călătorie în trecut de Vera Cowie
  8. Anima Templi de Robin Young
  9. Evantaiul lui Yasumi de Jocelyne Godard
  10. Orfani în Brooklyn de Jonathan Lethem
  11. Oameni, îngeri și demoni de Lina Moacă
  12. Petru cel Mare de Henri Troyat
  13. 1Q84 de Haruki Murakami
  14. Balanța puterii de Monica Ramirez
  15. Bariere de fum de Monica Ramirez
  16. Abis de Monica Ramirez
  17. Traficantul de umbre de Monica Ramirez
  18. Pădurea norvegiană de Haruki Murakami
  19. Jocul umbrelor de Mireille Calmel
  20. La capătul curcubeului de Vernor Vinge
  21. Silmarillion de J.R.R. Tolkien
  22. Neamul corbilor de Lavinia Călina
  23. Endgame de James Frey și Nils Johnson-Shelton
Wishlist pentru 2015(cărți pe care mi le doresc):
  1. Zei americani de Neil Gaiman
  2. Numărătoarea inversă de Eugen Lenghel
  3. Urme de sfinți de Dănuț Ungureanu
  4. Pânză de păianjen de Lucian Dragoș Bogdan
  5. Vraciul de pe norul interior de Lucian Dragoș Bogdan
  6. Taxidermie de Narcisa Stoica
  7. A opta zi e-n fiecare noapte de Eugen Cadaru
  8. Nume de cod: Arkon de Anamaria Ionescu
  9. Mâine de Guillaume Musso
  10. Poveste de iarnă de Mark Helprin
  11. Trilogia Prințul din negură de Carlos Ruiz Zafon, care conține cărțile Prințul din negură, Palatul de la miazănoapte și Luminile din septembrie(le-am comandat, ăsta a fost cadoul de Crăciun de la ai mei, dar va sta pe lista asta până când va ajunge în posesia mea)
  12. orice carte de Haruki Murakami pe care pot pune mâna
  13. Am murit, din fericire de Theo Anghel
  14. Provocarea(vol 1+vol 2) de Simona Stoica
  15. O mie nouă sute optzeci și patru de George Orwell
  16. Diavolul se îmbracă de la Prada de Lauren Weisberger
  17. Rendez-vous cu Rama de Arthur C. Clarke
Știu că lista asta se va mări pe măsură ce găsesc noi cărți, care sună interesant, și pe măsură ce mai apar continuări pe seriile pe care le citesc, dar astea ar fi momentan.
Cât despre numărul de cărți pe care aș vrea să-l citesc, nu m-am hotărât încă, cred că între 40 și 50, o să îl setez pe Goodreads după ce mă decid. Dacă mă decid că vreau să mai fac chestia cu challenge-ul. Sau se poate să nu fac challenge-ul anul viitor, cine știe?
Și îmi doresc să citesc mai mulți autori români. Anul ăsta am citit câțiva, dar vreau să citesc mai mulți, pentru că mi-au demonstrat că sunt buni și foarte buni, cred că ar putea concura cu cei din străinătate foarte ușor.

Scris
În primul rând, vreau să continui să fac asta. Îmi tot pun goal-ul ăsta pentru că la finalul lui 2013 mi se pusese pata că nu mai vreau să scriu. Nu m-a ținut în cele din urmă, dar vreau să îmi pun cumva în cap să nu renunț. M-am gândit la asta de câteva ori anul ăsta, iar asta nu-mi place. Scrisul e important pentru mine, m-a ajutat în nenumărate rânduri, și am senzația că dacă aș renunța aș pierde foarte multe lucruri, și ar fi trist pentru mine.
Mă gândeam să îmi mai încerc norocul la a scrie continuări, nu prea am încercat asta și vreau să scap de ideea că nu îmi vor ieși. That would be a nice exercise. Plus că nu mai am nicio idee nouă pe care să o dezvolt, dar am câteva pentru unele dintre poveștile care sunt oficial terminate. Ce ar putea merge prost, nu?

Other stuff
  • să termin anul fără restanțe și cu note acceptabile
  • să iau măcar nota 8 în licență
  • să îmi iau diploma de la IBR pentru cursul Certificat Bancar European
  • să-mi găsesc un job, anul ăsta trebuie neapărat să găsesc unul, măcar part time
  • să continui cu franceza, aș vrea să o ajung măcar la nivel mediu
And that's it. Postare kilometrică. Mulțumesc dacă ați rezistat până la final.


Happy New Year!

2 comentarii:

  1. Și eu învăț franceză folosind aplicația aia tot din engleză! Mi se pare cumva interesant faptul că exersez două limbi de o dată!
    Îmi place cât de bine structurată este postarea asta, mă inspiră! Sper să citești toate acele cărți, pentru că după părerea mea, TBR-ul tău din 2015 e absolut genial!
    Succes și cu licența și celelalte planuri ale tale! Sper ca la sfârșitul lui 2015 să fii aici la fel de optimistă cu planuri și mai mărețe!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred că este cea mai lungă postare pe care am citit-o de la tine. Și cum spunea și Anca, este foarte bine structurată. Îmi plac persoanele care respectă o anumită ordine atunci când fac ceva, în orice domeniu, de fapt. Am citit și postarea de anul trecut, și din câte am observat, ai respectat cam tot ceea ce ți-ai propus. Mi se pare ceva foarte bun, faptul că reușești. :) E una să-ți propui, și alta să și pui în practică. Ca să respect și eu ordinea ta, îmi voi spune părerea respectând modelul tău.

    2014:
    BLOG: Felicitări pentru noi urmăritori pe care îi ai, cei de pe blog, dar și de pe pagina de Facebook. Îți doresc cât mai multe persoane, deoarece faci ceva frumos aici, și cred că meriți să te descopere cât mai multă lume.
    CĂRȚI: 46 de cărți consider că este un număr destul de bun, și nu consider că dacă atingi pragul de 100, înseamnă că te poți considera cititorul anului, deoarece, înainte de-a compara o persoană ce-a citit mai puțin decât cealaltă, ar trebui să vezi și ce cărți s-au citit. Poți citi multe, dar proaspe, cu narațiune care de-abia pică din cer, și dialoguri cât cuprinde. Am întâlnit o sumedenie de cărți încadrate în categoria asta. Dintre toate cărțile pe care te-ai oprit din ale citi, cel mai mult îmi pare rău pentru trilogia lui Kerstin Gier, deoarece, spre deosebire de altele, mi s-a părut că a avut un subiect destul de interesant. Și în legătură cu "Alexandra", chiar dacă îmi doresc foarte mult să o citesc și eu, nu știu de ce am un feeling așa, ciudat, că nu va apărea nici anul ăsta.
    SCRISUL: Am tot văzut că ai postat la partea a doua din "Joker", ceea ce nu poate decât să mă bucure, și sper să ajung și eu cât de curând să continui cu cititul. Faza nasoală este cu nu mai știu la ce capitol am rămas. :)) O să mă descurc eu, cumva. :)
    OTHER STUFF: Să știi că te admir foarte mult aici, pentru faptul că ai reușit să faci atâtea lucruri anul acesta, deoarece nu ai avut obstacole ușoare la facultate. Nu te cunosc eu de multă vreme (atât cât poți cunoaște o persoană doar interacționând cu ea prin scris), dar eu zic că vei termina anul foarte bine. Având în vedere că încă ești la buget cu facultatea, este un lucru bun. Și eu folosesc Duolingo, dar pentru engleză, momentan. Vreau să mi-o mai șlefuiesc puțin. :)
    Îți doresc mult succes cu licența, și sper ca anul acesta să faci mai multe lucruri decât ți-ai propus. :) Baftă!

    RăspundețiȘtergere