luni, 8 decembrie 2014

"Identități secrete(Alina Marinescu #2)" de Monica Ramirez

Părerea mea despre autorii români devine din ce în ce mai bună cu fiecare carte pe care o citesc scrisă de unul dintre ei. Dar să trec la cartea propriu-zisă.
Volumul doi din seria Alina Marinescu începe la scurt timp după terminarea primului volum, la câteva luni, poate, cred. Știu totuși că nu trece mult timp între cele două volume. Urmărim în continuare cele două personaje principale, Alex și Alina, a căror relație se complică destul de mult, până ajunge într-un punct... nu găsesc cuvântul potrivit. Oricum, în lumea lor nimic nu e simplu, iar Alina începe să își dea din ce în ce mai mult seama de asta.
Primul lucru pe care vreau să-l menționez e că volumul ăsta conține mai multă acțiune decât primul, cum deja știm povestea personajelor și relațiile dintre ele, iar asta mi-a plăcut foarte mult. E ceva la misiunile alea ale lor care mie îmi place enorm, chiar dacă îmi dau seama că ceva ar putea merge oricând prost. Îmi place să urmăresc modul în care se creează acele profile ale misiunilor și modul în care agenții își primesc echipamentul, dar și desfășurarea misiunii propriu-zise. Mi se pare interesant mai ales când apare ceva neprevăzut și trebuie să se rezolve lucrurile din mers, cred că acolo se vede cel mai bine cât de buni sunt ca agenți de fapt.
Dar cred că cel mai important element la cărțile astea sunt personajele. Cred că personajele astea fac toată povestea. Pentru că nu toți se înțeleg unii cu alții și mai apar și conflicte între ei, dar la finalul zilei cel mai mult contează misiunea și modul în care s-a sfârșit.
Și dacă tot am zis de personaje, trebuie să vorbesc despre Alex. E adevărat că e un pic... cam dur uneori, cred că ăsta e cuvântul potrivit, și pare că nu are sentimente uneori, dar asta arată cât de mult l-au distrus cei din SSO. Alex mi se pare un personaj atât de trist, chiar mi-a părut rău pentru el în anumite momente. Adică, merita mai mult de atât. E adevărat că nu îl cunoaștem mai mult decât Alina, dar exact asta e partea interesantă, nu știm totul despre el, nu cred că știm nici măcar un sfert, și totuși eu m-am atașat de personajul ăsta foarte mult. Din punctul ăsta de vedere, Alina e mai norocoasă ca el, ceea ce în cele din urmă i se datorează tot lui. Într-un fel, el mereu a protejat-o. Nu, Alina nu e slabă, dar cred că ar fi sfârșit-o cam la fel de rău ca Alex dacă îi avea ca mentori pe cei pe care i-a avut și el în SSO. Iar modul în care el pare să pună mereu fericirea Alinei pe primul loc... mi-a pus un zâmbet pe buze, zău.
Revenind la Alina, mi-a plăcut că a încercat să își creeze o viață mai normală în afara Elite, cu mai mult sau mai puțin succes, măcar a încercat. Oricum, e un personaj puternic, mai ales în situațiile date, iar aici a demonstrat că se poate descurca la fel de bine și fără Alex mereu lângă ea.
Un alt personaj care mi-a plăcut mult în volumul ăsta e Ford, un prieten mai vechi de-al lui Alex. Omul chiar are simțul umorului, mereu însenina atmosfera. E drept că mi-ar fi plăcut să-l văd mai mult, dar ce să-i faci? Cartea asta a avut mai multe momente amuzante, majoritatea datorită lui Ford. Sper să îl mai văd prin volumele următoare.
Ce ar mai fi de spus? A, da, finalul. Nu vor fi spoilere, voi zice doar că finalul ăla mi-a frânt inima, asta deși știam că acel eveniment se va întâmpla, pentru că spoilere pe internet, și tot mi-au dat lacrimile.
Așa că eu vă recomand să vă apucați de seria asta, dacă nu ați făcut-o deja.

Dragostea nu putea supraviețui în lumea lor fantomatică.

- N-ar trebui să ne gândim la ce putem avea, ci doar să ne bucurăm de prezent... atât cât ne este îngăduit.

Câteodată, la granița dintre supraviețuire și moarte se afla numai o atitudine pozitivă.

Nu era un laș din fire, însă învățate de-a lungul anilor să nu înceapă o luptă la care nu avea niciun fel de sorți de izbândă. În mod ciudat însă, exact spectrul înfrângerii îl determinase să nu abandoneze lupta.

Învățase că trebuie să ia din viață ceea ce i se oferea și să încerce să păstreze tot ce era mai bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu