vineri, 12 decembrie 2014

Leapșă: Problemele cititorilor

Merci, Sara pentru leapșa asta :D

1. Ai sute de cărți care așteaptă să fie citite, cum naiba alegi dintre ele care să fie următoarea ta lectură?
Eu de obicei aleg ce carte voi citit bazându-mă pe chef. Pot avea o carte care stă în bibliotecă de luni de zile și să încep să citesc una pe care am cumpărat-o recent. Depinde mult de chef la mine.

2. Ești la jumătatea unei cărți și nu-ți place. O lași baltă sau continui să citești?
Depinde. Regula generală e că renunț, pentru că nu vreau să îmi petrec timpul liber citind ceva ce nu îmi place. Totuși, dacă chiar vreau să scriu despre cartea respectivă, atunci trebuie să o termin, măcar citind pe diagonală, pentru că mi-am fixat o regulă că nu voi scrie decât despre cărțile pe care le-am dus la sfârșit.

3. Vine sfârșitul anului, iar tu ești atât de aproape, dar atât de departe de a-ți atinge numărul de cărți pe care ți le-ai propus să le citești anul ăsta. Mai încerci să prinzi din urmă? Și dacă da, cum?
Eu chiar sunt în situația asta. Mai trebuie să citesc 6 cărți pentru a-mi atinge goal-ul de 50, dar cel mai probabil asta nu se va întâmpla. Pentru că am proiecte de făcut și voi fi plecată în vacanță, iar timpul meu de citit nu va fi foarte mult. Dar e ok, goal-ul a fost pus mai mult de amuzament, nu vreau să mă forțez să citesc mai mult doar pentru un goal, citesc de plăcere până la urmă.

4. Coperțile unei serii care-ți place nu se potrivesc. Cum reacționezi?
I don't really care that much. Seria să fie bună, mai departe nu mă interesează neapărat. 

5. Toată lumea iubește o carte care ție nu-ți place. Cu cine totuși împărtășești opinii asemănătoare?
În principiu voi scrie pe blog despre ea, și poate că se va găsi cineva care să-mi împărtășească opinia. Altfel, de obicei o bat pe mama la cap, pentru că e singura care ascultă chestii de genul ăsta, deși habar nu are despre ce vorbesc. 

6. Citești o carte și ești aproape de a începe să plângi în public. Ce faci?
Păi, o să plâng, sau mai degrabă o să lăcrimez, în public. Și oricum, am descoperit că lumea de la metrou nu e chiar așa atentă la cei din jur, deci e ok.

7. Ultima carte dintr-o serie care-ți place tocmai a apărut, însă nu mai ții minte nimic din volumele anterioare. Recitești volumele? Sari peste ultima carte? Cauți rezumate? Plângi în frustrare???
Dacă chiar vreau să termin seria aia, și dacă nu mi-am pierdut interesul între timp, atunci voi reciti celelalte volume, pentru că e calea cea mai sigură de a intra din nou în acea lume. Cu speranța evidentă de a îmi plăcea la fel de mult ca prima dată când am citit-o.

8. Nu vrei ca nimeni, NIMENI, să-ți împrumute cărțile. Cum le spui oamenilor, politicos, „nu” atunci când te întreabă?
Eu nu prea pot spune nu, dar pe de altă parte nu am avut nicio experiență neplăcută atunci când am împrumutat cuiva o carte. Deci probabil că aș împrumuta în continuare, dar aș ruga persoana să aibă grijă de cartea respectivă.

9. Ai început și ai lăsat baltă cinci cărți luna trecută. Cum treci peste sentimentul enervant de neputință când vine vorba de citit?
Voi căuta să citesc o carte scrisă de un autor care nu m-a dezamăgit până în prezent, e calea cea mai sigură de a trece peste o astfel de situație. 

10. Sunt atât de multe cărți care apar în această perioadă și abia aștepți să le citești! Cât de multe dintre ele chiar îți cumperi?
Cum de obicei cărțile noi sunt mai scumpe... voi aștepta să se ieftinească și apoi le voi cumpăra, dacă sunt cărți pe care mi le doresc neapărat. Dar am cam renunțat la a cumpăra cărți la preț întreg, excepție făcând autorii în care chiar am încredere că nu mă vor dezamăgi. Pentru că ar fi mai trist să fiu dezamăgită de o carte cumpărată la preț întreg, decât de una cumpărat cu 50% reducere, de exemplu.

11. După ce ți-ai cumpărat cărțile pe care abia așteptai să le citești, cât timp va mai trece până când chiar vei începe să le citești?
Depinde, oriunde între câteva zile, săptămâni sau luni. Depinde mult de cheful meu și uneori și de timp. Dar de obicei nu mă apuc niciodată de o carte imediat ce am cumpărat-o.

Dau leapșa mai departe următorilor: Andreea, Ghanda, Chucky și oricine mai vrea să o facă :)

4 comentarii:

  1. Mulțumesc că ai făcut leapșa!! Mi-au plăcut mult răspunsurile tale! Sper să meargă bine cu proiectele și să te distrezi în vacanță, până la urmă e important să te bucuri de timpul tău liber și mă bucur să mai văd persoane care nu văd o copertă mai puțin frumoasă ca un impediment (deși aici sunt ipocrită pentru că eu tind să cumpăr cărți bazându-mă pe cât de frumoasă e coperta), pentru că booktuberii americani care dețin 3 ediții ale aceleiași cărți pentru că nu i-au plăcut coperțile pe care le deținea deja sunt... exagerați?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu proiectele de obicei e ok, atâta că nu mi-au plăcut niciodată :)) Bine, și eu prefer o copertă frumoasă, dar nu aș cumpăra din nou cartea respectivă doar pentru că cealaltă copertă e mai frumoasă. Aici cel mai bun exemplu e seria Cântul vrăjitoarelor, urăsc coperțile, dar nu aș cumpăra din nou cărțile dacă cei de la Rao ar scoate altele mai frumoase. Mda, booktuberii sunt mai exagerați de felul lor la capitolul ăsta.

      Ștergere
  2. În primul rând vreau să-ți mulțumesc pentru leapșă, mă bucur mult că nu m-a uitat cineva, chit că postez extrem de rar. :) Sper să o fac și eu mâine, deoarece nu-mi va luat mai mult de câteva minute ca să o scriu, iar întrebările sunt drăguțe. Legat de răspunsurile tale, majoritatea se potrivesc și cu mine, așa că nu va fi nimic nou, decât, să zicem, la două sau trei întrebări.

    P.S: Am observat că te-ai apucat de citit "Fahrenheit 451", eu de mult voiam să o citesc, o am de ceva vreme în lista mea. Din păcate, cum a fost extrem de aglomerat la Gaudeamus, nu am putut să mă plimb în voie pe la toate editurile de acolo, așa că nu am putut să mi-o cumpăr, plus că nici nu am văzut pe acolo Editura Paladin. Așa că aștept cu foarte mare nerăbdare să-ți citesc recenzia. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aștept să-ți citesc răspunsurile :) De aia îmi plac lepșele, au întrebări drăguțe, și nu durează mult să scriu răspunsurile, plus că oferă o oportunitate de a afla mai multe despre alți bloggeri.

      Am citit efectiv o singură pagină din carte :)) E o perioadă mai aglomerată acum, cu multe proiecte, iar cheful meu de citit se apropie de zero, dar încerc. Noroc cu cititul la metrou. Sper totuși ca în vacanță să o termin, pentru că e totuși destul de scurtă, și am auzit multe lucruri bune despre ea :)

      Ștergere