duminică, 7 decembrie 2014

Recomandări 2014 - partea a doua

Am mai făcut o astfel de postare în vară, în care recomandam cinci cărți din toate cele pe care le-am citit până la momentul ăla, și am zis că voi mai scrie o astfel de postare pe la finalul anului. Și e decembrie, ce moment mai bun pentru a recomanda alte cinci cărți?
Nu vor fi într-o ordine anume.



Mic dejun la Tiffnay de Truman Capote

Deși este o cărticică foarte scurtă, nu cred că are 200 de pagini în total, e foarte bună. E adevărat că nu prea te poți identifica cu Holly, personajul principal, dar eu tot am îndrăgit-o, așa mai ciudată cum e ea. Face totuși niște lucruri pe care eu nu așa avea curajul să le fac, și în principiu știe ce vrea.
O recomand, mai ales că e și foarte ușor de citit.

Recenzia mea.







Asasin la feminin de Monica Ramirez

Ăsta e primul volum din seria Alina Marinescu, și urmărește două personaje: pe Alex și pe Alina, care ajung să fie întâi recrutați în SSO, în România comunistă, și apoi în Elite ca agenți operativi. Eu aș descrie seria ca pe una cu și despre agenți secreți, pentru că ei cam asta sunt, chiar dacă nimeni nu știe că ei există. Iar printre misiuni pe viață și pe moarte, cartea mai conține și o poveste de dragoste interzisă și imposibilă între cei doi. Mi-a plăcut mai mult decât m-aș fi așteptat, chiar dacă nu am fost cel mai mare fan al acelei povești de dragoste, totuși cei doi protagoniști mi-au plăcut foarte mult. Recomand primul volum, și sunt destul de convinsă că voi ajunge cât de curând să recomand toată seria, momentan citesc volumul doi și îmi place din ce în ce mai mult.

Recenzia mea


Cronica păsării-arc de Haruki Murakami

Dacă nu sunteți noi pe aici, atunci știți că Murakami e printre autorii mei preferați. Deși am citit doar trei cărți scrise de el, sunt convinsă că voi citi fiecare carte a lui care a fost publicată, pentru că are un mod de a scrie care pe mine mă fascinează. Pentru că, deși cărțile lui nu au acțiune, sunt totuși foarte interesante. O recomand pe asta pentru că în ea sunt dezbătute mai multe teme care eu cred că sunt importante. E adevărat că durează să fie citită, dar eu cred că merită. Este vorba despre Toru Okada, a cărui viață este dată peste cap odată cu dispariția pisicii și apoi a soției lui. Iar pe parcurs întâlnește mai multe personaje, care îl vor ajuta în final să descopere mai multe lucruri despre el.

Recenzia mea.




Sfârșitul copilăriei de Arthur C. Clarke

Nu am cuvinte ca să descriu cât de mult mi-a plăcut cartea asta. E cu atât mai interesant cu cât adaug și faptul că a fost scrisă cu foarte mult timp în urmă. Urmărește ceea ce se întâmplă atunci când o entitate extraterestră apare pe Terra cu scopul de a salva omenirea din a se distruge singură și repercursiunile acestei acțiuni. Pentru că oamenii sunt oameni.
Nu pot spune prea multe, pentru că e o carte scurtă, vă zic doar că merită din plin.

Recenzia mea.






A fost odată ca niciodată de Andrew Nicholl

Cel mai bun mod în care aș putea descrie cartea asta în câteva cuvinte e în felul următor: this was such a sweet book!
Are loc într-un orășel fictiv, numit Punct, și îi urmărește pe primar și pe secretara acestuia, de care el e îndrăgostit, dar nu are curaj să îi spună asta, mai ales că ea este căsătorită. Nefericită, dar totuși căsătorită.
Cartea asta mi-a dat un sentiment călduț și mi-a pus mai mereu un zâmbet pe buze în timp ce o citeam. E foarte frumoasă.

Recenzia mea.



Și astea ar fi, dintre cele 22 de cărți pe care le-am citit de la postarea respectivă și până acum. Știu că e doar începutul lunii decembrie, dar nu cred că voi citi prea mult luna asta, so...

2 comentarii:

  1. Nu-mi vine să cred că au trecut șase luni de când am făcut ultima postare de genul...
    Foarte bune recomandările! Vreau să citesc Cronica păsării-arc! Mic dejun la Tiffany e pur și simplu încântătoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că nu sunt singura căreia nu-i vine să creadă că au trecut șase luni de atunci :))
      Sper să îți placă :D Da, Mic dejun la Tiffany e foarte frumoasă!

      Ștergere