"Balanța puterii(Alina Marinescu #3)" de Monica Ramirez

În punctul ăsta trebuie să recunosc că sunt fericită că am început să citesc seria asta când pe piață există cinci din cele șase volume.
Acțiunea în volumul ăsta e ceva mai diferită față de primele două. Aici Elite își concentrează întreaga atenție pe un singur inamic, anume Al'Qaeda. Ce a amuzant, într-un fel, e că Elite se intersectează cu CIA, pentru că cele două organizații urmăresc același inamic, și ajung să colaboreze.
A fost distractiv să urmăresc cum cei din CIA încercau să își dea seama cine e Alina de fapt, la început. Adică, eu știam că nu aveau cum să o găsească prin baze de date și tot dădeau de dead ends și erau frustrați, a fost foarte distractivă partea aia. Iar după ce s-au înțeles unii cu alții și au decis să colaboreze, totul a devenit mult mai interesant. Pentru că urmăream atât Elite, cât și CIA, nu tot timpul în aceleași misiuni, iar cele două organizații fac lucrurile diferit, mi-a plăcut partea asta. Bine, cel mai interesant mi s-a părut când lucrau împreună, pentru că na, fiecare e obișnuit cumva altfel, iar acum s-au trezit lucrând în aceeași echipă. Dar s-au împăcat bine în cele din urmă, și cred că toată povestea a fost mult mai interesantă așa, cu două organizații anti-teroriste, urmărind aceeași persoană.
Plus că au loc tot felul de întâmplări la care nu m-aș fi așteptat nici în ruptul capului, și aflăm secrete despre unele personaje, cu precădere cei din CIA, dar tot a fost interesant. Mai ales că secretele alea au cauzat multe probleme și pentru Elite.
Dar cel mai tare mi s-a părut modul în care în cartea asta ai practic multe personaje, și bune și mai puțin bune, care se intersectează în moduri complet neașteptate, și exact când crezi că nu vei mai întâlni un anume personaj, el apare din nou pentru a da anumite informații, și toți sunt prinși cumva în plasa asta, cu Al'Qaeda cumva în mijloc. Știu că nu explic bine, dar ideea e că totul se leagă la final, și personajele care apar pe parcurs au legătură cu scopul final al poveștii din volumul ăsta. Ce vreau să zic e că nimic nu e introdus doar de dragul de a crea probleme, toate sunt legate foarte bine.
Să trecem la personaje, pentru că eu cred că ele sunt ceea ce fac cărțile astea atât de interesante. Nu cred că ar fi la fel fără ele. În primul rând, Alina. Îmi place din ce în ce mai mult personajul ăsta. O vedem complet fără Alex, și cred că abia acum încep să îmi dau seama cât de dură e și cât de multe poate face de una singură. Sigur, am văzut asta și în celelalte volume, dar parcă aici a fost mult mai evident, pentru că face câteva chestii de una singură, în niște situații pentru care nu are un profil al misiunii și se descurcă destul de bine, în situația dată. Celălalt personaj care devine central în povestea asta e Marius, agent CIA, de care Alina se îndrăgostește. Am sentimente contradictorii când vine vorba de el. E adevărat că până la final a ajuns să-mi placă și mi-a păsat dacă murea sau nu, chiar voiam să supraviețuiască. Dar nu mi-a plăcut suficient de el cât să îmi placă să îl văd îndrăgostit de Alina. Da, e foarte interesant tipul și toate cele, dar... Alex. Îmi e dor de Alex și îmi e dor de Ford. Oricum, Alex e mai interesant decât Marius, în mintea mea.
Dar mă bucur că i-am reîntâlnit pe Vallis și Jason și chiar și Brett. Brett chiar începe să-mi devină mai simpatic, nu pot explica de ce, dar mi-a plăcut mai mult de el în volumul ăsta decât în primele două. E tot el, dar parcă cumva mai diferit, în sensul bun.
Dintre personajele noi introduse, cel mai mult mi-a plăcut Kosmas, și nu intru în detalii, pentru că nu vreau să zic prea multe, dar mi-a plăcut atât de mult de el! Alte personaje care mi-au rămas în minte sunt Webb, Oliver și Theon, mai ales cel din urmă. Poate va apărea și prin volumele viitoare, cine știe? Omul știe lucruri interesante.
Nu sunt cel mai mare fan al seriilor, în general, dar sunt câteva situații în care mă bucur că o carte face parte dintr-o serie, și că voi putea să mai citesc despre personaje și lucrurile prin care trec, iar asta e una din acele situații.

- Sunt lucruri pentru care merită să trăiești, lucruri pentru care merită să mori și lucruri pentru care merită să lupți. Șmecheria constă în cum reușești să le identifici.

- În viața noastră nu există finaluri fericite. Doar finaluri.

- Sloganul nostru pe aici e: Intră, dar lasă-ți toate speranțele la intrare. Bine-ai venit la Elite.
- Cine-a spus c-aș mai avea vreo speranță?
- Înseamnă că ești de-al casei.

Acum înțelegea că cea mai mare dragoste nu era să iubești pe cineva pentru ceea ce era, ci tocmai în ciuda a ceea ce era.

Comentarii

  1. Am auzit multe lucruri faina de Monica Ramirez, din pacate nu am reusit sa am nicio carte.

    RăspundețiȘtergere
  2. Olá meus amigos, como é maravilhoso encontrar sites com este seu. Parabéns pelo belo trabalho, já estou seguindo.
    Aproveitando a oportunidade gostaria de compartilhar com você nosso
    blog. Ficaremos felizes por vossa visita e mais ainda se seguir-nos.

    AGUARDAMOS SUA VISITA

    Atenciosamente

    Josiel Dias
    http://josiel-dias.blogspot.com
    Rio de Janeiro

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu