Biblioteca mea(2015)

Ce fac eu seara pe la miezul nopții? A, da, scriu postări. Asta făceam eu ieri seară, pentru că de ce nu? Anyway.
A lot has changed from july 2014.
Ăsta e noul meu bookshelf tour, pentru că am rearanjat toată biblioteca, de mai multe ori, până acum, și cum nu mai cumpăr cărți până la Bookfest, ăsta e momentul ideal pentru așa ceva. Bine, intenționasem să aștept să primesc trilogia lui Zafon, pe care am comandat-o înainte de Crăciun(cadoul de la ai mei), dar mi-am pierdut răbdarea.
Cam așa arată biblioteca mea acum:
Detaliez imediat, cu poze mai mari. Dar puteți da click dacă vreți să vedeți dimensiunea lor reală. Am reușit să eliberez două rafturi, care se află după ușă, și am rearanjat toată cărțile. Îmi place mult mai mult cum arată acum, plus că am mai mult spațiu. Fără alea două rafturi aș fi avut mari probleme.
Singurul raft care nu s-a schimbat e cel de sus. E exact la fel ca în vară. Voi respecta același tipar, cele citite vor fi colorate, iar cele pe care nu le-am terminat vor fi tăiate. 
Pe primul raft am așa, de la dreapta la stânga: Hex Hall de Rachel Hawkins; Jurnalele vampirilor vol 1-4Înainte să adorm de S.J. Watson; Insomnia de Charlie Huston; Călătorii în timp(antologie); Magazinul de sinucideri de Jean Teule; Memoriile unei gheișe de Arthur Golden; Pictorița din Shanghai de Jennifer Cody Epstein; Poveste pentru timpul prezent de Ruth Ozeki; Fallen de Lauren Kate; Crimă la timpul trecut de Adina Speteanu; Orele astrale ale omenirii de Stefan Sweig; Și după de Guillaume Musso; Arthur și piatra magică și La răscruce de Kevin Crossley-Holland; Mărturia de Anita Shreve; Un tip mortal de Marian Keyes, asta nici măcar nu e de fapt a mea, dar a ajuns cumva acolo. A doua șansă de Jane Green; Cum să scap de Matthew de Jane Fallon și Flacăra iubirii de Nicholas Evans
Trecând la următorul raft. Prima carte e Let it snow, care conține trei povestiri de Crăciun, e drăguță pentru sezon. Apoi am trei cărți scrise de autori nordici, anume Ura de Anne Holt, Prime time de Liza Marklund și Al patrulea de Kjell Ola Dahl, nu am reușit să o finalizez pe niciuna, nu mă înțeleg deloc cu autorii nordici. Apoi urmează o altă carte pe care nu pot spune că am terminat-o, Alter.Ego de Ana Mănescu, nu detaliez. După care am cărțile lui Carlos Ruiz Zafon, care e unul din autorii mei preferați. Am trilogia Citmitirul cărților uitate(care nu sunt sigură că va mai include și alte volume sau nu) și Marina. Urmează cele trei cărți apărute până acum din seria Dincolo de moarte de Adina Spetanu. Apoi am cele cinci cărți apărute până acum din seria Alina Marinescu de Monica Ramirez, o citesc pe a treia momentan; 9 istorii reutilizate de Eugen Lenghel; Crima de la jubileu de Lucia Verona. Xenos. Contact între civilizații este o antologie de povestiri SF. Urmează două cărți scrise de Andrew Nicoll, Dacă citești asta înseamnă că am murit și A fost odată ca niciodată. Apoi am După șapte ani de Guillaume Musso, singura carte a lui citită care m-a dezamăgit. Toate celelalte mi-au plăcut. Sunt pe biblioteca de pe hol, mereu mi-a fost prea lene să le mut, nu că aș mai avea unde, dar mă rog. Urmează Poker în infern de Florian Lafany și Gautier Renault; Concert în memoria unui înger de Eric Emmanuel-Schmitt; Scrisoare deschisă către un tânăr de Andre Maurois; Nisipurile Sakkarei de Glenn Meade; Traficantul de umbre de Monica Ramirez și Endgame de James Frey și Nils Johnson-Shelton. După care am turnulețul acela de cărți, pentru că nu am știut unde să le pun, le enumăr de jos în sus. Prima e ...și la sfârșit a rămas coșmarul de Oliviu Crâznic; Magic de Melissa Bank; Ne vedem pe net de Leslie Oren; Casa scorpionului de Nancy Farmer; două cărți scrise de Dorothy Koomson, Fetița prietenei mele și Fetele de înghețată; Everville de Clive Barker; Bizaroproze de Flavius Ardelean(prea bolnavă cartea pentru mine); Călătorie în trecut de Vera Cowie; La capătul curcubeului de Vernor Vinge și Copiii întunericului de Lavinia Călina.
Ultimele două rafturi. Personal, îmi plac mult astea două, cred că sunt preferatele mele :) Anyway.
Am aici așa: Fahrenheit 451 de Ray Bradbury; Elisabeth - Empress of Austria de Karl Tschuppik; cartea lui Cesar Millan despre câini, pentru că trebuia să găsesc un mod de a mă înțelege cu Pufi acum câteva luni. Urmează Numere de Rachel Ward; trilogia Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel, ador trilogia asta. Apoi sunt cărțile scrise de Tolkien, Silmarillion și trilogia Stăpânul inelelor, din care mai trebuie să citesc ultimul volum. Am apoi Numele vântului de Patrick Rothfuss; primele două volume din seria Tronul de cleștar de Sarah J. Maas, al doilea e în engleză(le-am citit pe ambele); cele două cărți din seria Enders&Starters de Lissa Price; Flashforward de Robert J. Sawyer; Jocul de Anders de la Motte(puteam jura că e francez, după nume, dar nu, e tot autor nordic, și nu mi-a plăcut); Jumătatea rea de Sally Green; Regatul umbrelor de Leigh Bardugo; Conflicte care au schimbat lumea de Rodney Castleden; Lumea de ieri de Stefan Sweig; Reflecții asupra revoluției franceze de Francois Furet; Sfârșitul copilăriei de Arthur C. Clarke; Eon de Greg Bear și Orfani în Brooklyn de Jonathan Lethem. Următorul raft începe cu cărțile de Haruki Murakami pe care le-am achiziționat so far, anume cea care conține trilogia 1Q84 în engleză, În noapte, Iubita mea, Sputnik, Cronica păsării-arc și Pădurea norvegiană. Următoare e Manuscrisul anonim de Debra Ginsberg; cele două cărți din seria Femeia pirat de Mireille Calmel, l-am citit pe primul și a fost dezamăgitor, dar îl am și pe al doilea și mă gândeam să încerc să-l citesc la un moment dat. Speranța moare ultima. Moving on, Evantaiul lui Yasumi de Jocelyne Godard; Anima Templi de Robin Young; The man in the iron mask the Alexandre Dumas; A game of thrones de George R.R. Martin(știu, știu, shame on me că nu am citit-o încă); The night circus de Erin Morgenstern(iubesc cartea asta!); Mic dejun la Tiffany de Truman Capote; Oameni, îngeri și demoni de Lina Moacă. Și urmează partea în care am prima și a șasea carte din seria Rizolli&Isles jos, pentru că dimensiunea aia nu are sens, și restul sus, pentru că sunt varianta mică paperback. Cele două de jos sunt Chirugul și Clubul Mefisto. Din seria asta am citit până acum volumele unu, patru și cinci; da, știu cum sună asta. Deasupra lor am Specimenul de Andrei Trifănescu; Acluofobia de A.R.Deleanu; Ultimul avanpost de Lavinia Călina; primele două cărți din trilogia Ultima vrăjitoare din Transilvania(încep să mă îndoiesc că voi mai avea parte de ultimul volum, tare am senzația că nu va apărea nici anul ăsta); volumele de la doi la cinci din seria Rizolli&Isles; și Dragă viață de Alice Munro.
Asta e, am terminat. Știu că nu am scris chiar toate titlurile, dar ar fi ieșit o postare mult prea lungă. O listă a tuturor cărților o găsiți aici. Lipsesc din bibliotecă momentan următoarele cărți: cărțile lui Jean des Cars(bine, Grace de Monaco e prin casă, dar mi-e lene să o caut). Celelalte două sunt împrumutate. Și mai lipsește Petru ce Mare de Henri Troyat, pe care o citește mama de câteva luni. 
Hope you enjoyed :)

Comentarii


  1. Frumoasă bibliotecă :)

    Sunt curioasă cum o să ți se pară La capătul curcubeului de Vernor Vinge când/dacă o să te apuci de ea... eu am citit de el Foc în adânc și a fost dragoste la prima lectură, e una din cărțile mele preferate și primul SF în care am găsit o poveste de dragoste cu adevărat impresionantă (deși nu despre asta e vorba în carte, dar e unul dintre aspectele care au fost memorabile pentru mine) așa că mi-am luat La capătul curcubeului sperând la ceva asemănător... n-a fost la fel, dar lumea pe care și-o imaginează el e extrem-extrem de veridică, e unul din rarele cazuri în care cred nu numai că o să devină realitate, dar și că s-ar putea să trăiesc să văd cu ochii mei cum se întâmplă... totuși, povestea nu m-a dat pe spate, de asta sunt curioasă cum o să ți se pară :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci :)

      Eu sper să-mi placă, acum rămâne de văzut. Am auzit de Foc în adânc, mi-a recomandat-o cineva, dar nu o pot găsi nicăieri :( Și am citit numai lucruri bune despre ea.

      Ștergere
  2. Îmi place mult biblioteca ta și cred că se vede câtă grijă ai de cărțile tale și cât de mult ții la ele numai din postarea asta.

    Legat de Cimitirul cărților uitate, din câte știu eu, trebuie să mai apară volume. Dacă cumva mă înșel, o să-mi rup părul din cap pentru că prima carte a fost perfectă și deși nu-mi place să cred în asta, continuările au stricat-o. Sper doar la o remediere, ca să fiu sinceră, în forma unor continuări. Mi se pare un cliffhanger prea mare și un sfârșit ca sec ca chiar să fie serie terminată.

    Also, mă amuză nespus cât de masivă e „Numele vântului”, chestia aia este efectiv centrul bibliotecii tale. Dar arată bine și chiar sunt curioasă cu ce impresii ai rămas. Mă tentează de aproape un an și tot nu apuc să pun mâna pe ea.
    Same cu A game of thrones, e masivă. Doar așa, comparând cu cărți de pe lângă, realizezi cât de intimidante sunt unele lucruri.
    Oricum, rafturile tale arată foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu am auzit că ar mai trebui să urmeze volume, într-adevăr ar fi prea ciudat să se termine după volumul trei, că rămâne totul cam în aer. Dar nu am găsit nimic oficial, încă, dar sper totuși să existe o continuare. Mie mi-au plăcut toate trei, dar prima e cred cea mai bună dintre ele.

      Nu știu de ce pusesem "Numele vântului" ca citită, greșeala mea :)) Încă nu am citit-o, e masivă, cum ai spus, și în momentul ăsta nu am răbdare să mă apuc de așa ceva. Dar e pe lista de în curând, care sper să se întâmple mai repede, că prea sunt numai păreri bune despre serie în general.
      Da, e groasă, și nu are chiar un scris mare, ceea ce contribuie la faptul că încă nu am citit-o.
      Merci, mă bucur că ți-a plăcut :)

      Ștergere
  3. Biblioteca ta e așa frumoasă! A mea e o dezordine organizată, dar cumva îmi place mai mult așa decât dacă le-aș fi avut așezare cât de cât.
    Ai atât de multe cărți masive pe acolo! A Game of Thrones? Eu îți zic să te apuci cât mai repede, mai ales dacă îți place serialul!
    MI-a plăcut mult postarea! :) Mă bate gândul să fac și eu una...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci :)
      Eu cred că atâta timp cât îți place ție cum arată, e ok. Eu le-am reașezat de câteva ori până să găsesc o combinație care să îmi placă, sunt mai organizată de felul meu.
      Având în vedere că cele mari mă intimidează, da, am câteva :)) Nu m-am uitat la serial, mereu îmi zic că vreau să citesc materialul sursă înainte de a vedea ecranizarea. Dar vreau să ajung la carte anul ăsta neapărat, prea sunt numai păreri bune despre ea.
      Mă bucur că ți-a plăcut, și mi-ar plăcea să văd cum arată biblioteca ta, dacă te hotărăști să scrii postarea. Îmi plac bookshelf tours foarte mult :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu