duminică, 11 ianuarie 2015

Big Hero 6

Încep să cred că în fiecare iarnă Disney scoate câte un film care e foarte drăguț, și cu mesaj. Adică, în 2012 a fost Rise of the guardians, în 2013 Frozen, iar ăsta e din 2014. Dar eu abia acum l-am văzut. Dar îl aștept de când am văzut primul trailer. I love animated movies.
Personajul principal este Hiro, un băiat de 13 ani, care e practic un geniu. Dar care nu își folosește creierul pentru lucruri prea mărețe, ci pentru chestii ca bătăliile dintre roboți, care sunt oarecum ilegale. Fratele lui, Tadashi, îl convinge să încerce să intre într-o academie de robotică, cred, și reușește asta, doar că fratele lui moare destul de devreme în film. Apoi, Hiro află că invenția lui pentru a intra în academie, niște microroboți, au ajuns în mâinile unei persoane care nu face lucruri bune cu ele, și vrea să îl oprească, convins că el e vinovat de moarte lui Tadashi. Are ca ajutoare patru prieteni ai fratelui său, și un robot construit cu principalul scop de a ajuta oamenii răniți, construit de fratele lui.
Mi-a plăcut de la primele scene. Mai ales după ce a apărut Baimax în toată chestia. Iar după aceea mi-a plăcut și mai mult. Poate pentru că mi-a amintit într-un fel de Iron Giant, dacă știe cineva de el. Cele două sunt foarte diferite, dar au ca elemente comune băiatul și robotul, care ajung într-un mare bucluc. Memories. Cred că am văzut filmul ăla de n ori, încă îmi amintesc suficiente lucruri din el. Dar să revin la filmul de față.
Îmi place mult la Disney faptul că filmele lor nu sunt previzibile, asta deși am fost mereu convinsă că așa sunt. Și totuși mereu m-au luat prin surprindere, într-un fel sau altul. Adică, da, e o animație, deci anumite lucruri vor fi previzibile, dar niciodată lucrurile cele mai importante, ceea ce eu apreciez mult, pentru că nu-mi place să-mi dau seama ce se va întâmpla, strică magia filmului pentru mine. Am fost atât de convinsă că știu cine e cel care i-a furat microroboții lui Hiro, eram sigură, dar la final am fost luată prin surprindere. Și de cine era personajul negativ, și de motivele pentru care a făcut ce a făcut. Și modul în care se desfășoară acțiunea m-a surprins în anumite momente, lucrurile nu s-au petrecut cum m-aș fi așteptat, având în vedere ce știam eu despre film.
De obicei, îmi plac cam toate personajele pozitive din filmele de genul, iar ăsta nu e o excepție. Mi-au plăcut toate, dar mai ales de Gogo și Honey Lemon. Și Hiro, normal, dar ele sunt preferatele mele. Și dacă tot sunt la personaje, trebuie să menționez un anume majordom, care era atât de calm și nepăsător în niște situații complet neobișnuite pentru el. Chiar m-a amuzat, era ca și cum deja nimic nu-l mai putea surprinde. Iar Baymax e așa simpatic, e genul ăla de personaj pe care ai vrea să îl îmbrățișezi dacă ai putea.
Dar cel mai mult la filmele Disney îmi plac mesajele pe care le transmit, și ăsta nu e deloc diferit. Cred că fac o treabă foarte bună în a transmite mesaje despre familie, prietenie, bine și rău, și alte lucruri asemănătoare.
Iar animația, și toate lucrurile legate de roboți, sunt foarte frumos realizate, my humble opinion. Nu am niciun fel de cunoștințe când vine vorba de așa ceva, dar mi-au plăcut mult în filmul ăsta.
Nu știu alții, dar filmele astea mie mereu îmi dau un sentiment călduț, deci voi continua să le vizionez, pentru că îmi plac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu