sâmbătă, 10 ianuarie 2015

"Elisabeth – Empress of Austria" de Karl Tschuppik

Ar trebui să fac cu totul altceva acum, dar nu pot să nu scriu despre cartea asta. Așa că scriu despre ea.
De mult timp tot caut o altă carte despre Elisabeta a Austriei pe care să o citesc, iar atunci când am găsit-o pe asta la muzeul de la Godollo nu am putut să rezist. Nu a fost chiar ce m-am așteptat, dar nu regret că am cumpărat-o, la prețul pe care îl avea. If nothing else, mi-a reamintit anumite lucruri despre Împărăteasă. În plus, conține multe poze frumoase cu ea, și cu anumite palate prin care obișnuia să locuiască, și cu cel din Corfu în special. Mi-au plăcut mult toate pozele și tablourile care apăreau prin cărticica asta. Și cred că am mai aflat vreo două-trei lucruri pe care nu le știam despre ea.
A, și până nu uit, cărticica asta conține și câteva poezii scrise de Sissi, pe marginile paginilor, which I really enjoyed. Nu-mi place poezia în general, dar din când în când mai găsesc unele poezii care îmi plac. Ale ei sunt unele dintre ele. Nu pot explica de ce, dar chiar mi-au plăcut.
Acum, ca și mod în care s-a spus povestea... cred că Jean des Cars a făcut o treabă mai bună. To be fair, ăsta e de fapt un fel de ghid, dar tot m-a deranjat în anumite momente. Se trece prin cele mai importante evenimente din viața Elisabetei, dar se trece foarte repede. Sunt descrise mai mult faptele în sine, și uneori ceea ce au spus la vremea aceea unele persoane de la curte, dar doar ca fapte. Uneori am avut impresia că lipsește ceva, și îmi mai aminteam lucruri pe care le-a scris Jean des Cars în cartea despre Sissi, și totul avea sens din nou. Cred că ar fi fost foarte confusing cărticica asta dacă nu știam eu anumite lucruri despre viața ei. Cred că îi lipsesc anumite detalii în anumite locuri.
Și asta e tot ce voi spune. Dar nu pot fi prea negativă la adresa ei, pentru că a prezentat totuși niște lucruri interesante referitoare la viața Elisabetei, plus că eu am o mică obsesie când vine vorba de ea. Nu știu cum să explic de ce, dar are ea ceva care mă fascinează. Poate e și faptul că are o aură de mister, se și zice în carte la un moment dat că nimeni nu a cunoscut-o prea bine în timpul vieții și că rămâne o figură încețoșată în istorie. Ceea ce cred că e adevărat, și poate că de aceea vreau să știu cât mai multe despre ea.
Dar dacă vreți să citiți o carte despre ea, eu v-o recomand pe cea scrisă de Jean des Cars.

6 comentarii:

  1. Foarte interesanta cartea si cred ca este asa de succinta doar din cauza faptului ca este mai mult un ghid. Nu am auzit niciodata de Elisabeta a Austriei, dar cred ca voi face cateva cercetări, asta doar pentru cultura mea generală.
    Un weekend cat mai frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La asta m-am gândit și eu. E interesantă oricum :)
      Un weekend frumos și ție!

      Ștergere
  2. interesanta cartea si cred ca si ilustratile din ea sunt frumoase. si eu am citit doar o carte scurta despre Sisi si am vazut si filmul cu romy schneider. daca de obicei nu esti mare iubitoare de poezii, sa stii ca nici eu nu sunt, dar iti recomand poeziile lui Edgar Allan Poe. Sunt mai dark, dar sunt foarte expresive si frumoase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, sunt :) Aș fi făcut poze, dar nu sunt foarte bună la asta și nu am știut cum să le fac ca să iasă cât de cât ok.
      O să caut, merci de recomandare :D

      Ștergere
  3. Muzeul Godollo? Cartea este în engleză, nu? Mi se pare foarte interesantă, dar vreau să o citesc întâi pe cea de Jean des Cars. Am auzit doar lucruri frumoase despre acest autor :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E un castel în Ungaria pe care l-au primit ei cadou la încoronarea ca regi ai Ungariei, nu știu exact cum îi zice, dar am reținut Godollo. Da, e în engleză. Citești-o, e foarte reușită, mie mi-a plăcut mult :D

      Ștergere