miercuri, 21 ianuarie 2015

Leapșă: Ultimate book tag

Mulțumesc Sara pentru leapșă :D 

1. Ți se face rău dacă citești în mașină?
În general, nu. Doar că prefer să evit asta, pentru că și așa nu am cei mai grozavi ochi(sunt mioapă), mai bine nu îi forțez în moduri care știu că nu sunt recomandate.
2. Stilul cărui autor ți se pare unic și de ce?
Haruki Murakami, pentru că poveștile lui nu au chiar o acțiune propriu-zisă, dar nu mă plictisesc niciodată citindu-i cărțile. Cred că e nevoie de talent să scrii ceva în care nu se întâmplă mare lucru, dar care să țină cititorul interesat, mai ales că eu mă și plictisesc relativ repede.
3. Harry Potter sau Twilight? Dă-ne trei motive.
Harry Potter. Deși zău dacă înțeleg de ce lumea tot ține să le compare pe astea două. Sunt serii care nu au nicio legătură una cu alta. But oh well. Motive, păi doar unul pentru mine: magia e unul din lucrurile mele favorite, plus că Harry Potter înseamnă mult pentru mine, pentru că s-a întâmplat să citesc cărțile într-o perioadă nu tocmai veselă pentru mine și m-au ajutat destul de mult. Știu cum sună, dar e adevărat.
4. Cari după tine o geantă cu cărți? Dacă da, ce e în ea în afară de cărți?
Car o geantă, mai ales în timpul facultății. Acum e un ghiozdan, unul mic, dar îmi place muuult. De regulă, umblu după mine cu cartea pe care o citesc la momentul acela. În ghiozdan altfel nu e mare lucru. Am așa: un caiet studențesc(da, unul singur), vreo două pixuri, un carnețel în care notez diverse lucruri, de obicei despre proiecte și punctaje pentru materii, mai am un carnețel mai mic, cu care încă nu știu ce să fac, dar mi l-a dat mama și e adorabil, buletinul, legitimația de la facultate și cea pentru reducere la transportul în comun, și uneori foi albe, șervețele umede, strugurelul recomandat de doctor, un glos și cam atât.
5. Miroși cărți?
Nu chiar. Adică, îmi place cum miros cărțile noi, dar nu pot zice că altfel mă interesează mirosul cărților.
6. Cărți cu sau fără ilustrații?
A trecut ceva timp de când am citit ultima dată o carte cu ilustrații. Nu am nimic împotriva lor, doar că nu prea dau peste ele în general.
7. Ce carte ai iubit în timp ce ai citit-o, dar ai descoperit mai târziu că nu e chiar atât de grozavă?
Uhm, Twilight e cazul care îmi vine mereu în minte. Am avut o mică/mare obsesie cu cărțile alea prin clasa a noua, dar acum încep să-mi dau seama că nu sunt chiar așa grozave pe cât mi s-au părut mie atunci. Nu regret că le-am citit, mai ales că a fost una din seriile care m-au făcut să îmi doresc să citesc mai mult, dar acum nu le-aș mai recomanda.
8. Ai vreo poveste din copilăria ta care include cărți?
Mai multe. Știu că mereu rugam pe cineva să-mi citească Albă ca zăpada, și mai știu cât de încântată am fost când aproape am învățat tot alfabetul în clasa I și am încercat să citesc singură Frumoasa și bestia(nu mai știu dacă am și terminat-o). Totuși, mult timp după aceea cititul nu a fost un hobby pentru mine.
9. Cea mai subțire carte a ta?
Cea despre Sissi pe care am cumpărat-o de la Godollo. Are 80 de pagini. E cea mai subțire pe care o am în bibliotecă în prezent.
10. Scrii la fel de bine precum citești? Te vezi în viitor scriind și publicând o carte?
Urăsc întrebarea, pentru că eu sunt cel mai dur critic al meu. Dar voi încerca să fiu realistă aici. Eu scriu de pe la 16 ani, și cred că am făcut mari progrese de atunci. Adică, am mai deschis documentele cu primele chestii pe care le-am scris și... nu am rezistat mult. Cred că mă descurc mult mai bine acum, deși de cele mai multe ori nu prea îmi dau seama ce fac. I swear my stories have a mind of their own. 
Sincer, eu sunt mândră de ceea ce scriu, în majoritatea timpului, adică sunt chestii ieșite din capul meu, sunt ideile mele și reușesc să le pun pe hârtie într-o ordine coerentă. Cred că mă descurc. Nu vreau să renunț la scris, în principiu pentru că mă ajută să mă relaxez și mă face fericită. Cât despre publicat, da, am și dorința asta. Acum, dacă va deveni realitate sau nu, rămâne de văzut. I'm ok either way really.
11. Când ai devenit pasionat/ă de citit?
Asta e simplu, în clasa a cincea a fost momentul. Știu și ce carte m-a determinat să vreau să mai citesc și alte chestii, Fetița celei de-a șasea luni de Moony Witcher. Am primit-o cadou de la ai mei de Crăciun, eu care la vremea aia nu citeam, și am deschis-o(avea o copertă foarte colorată), am citit prima pagină și nu m-aș mai fi oprit. După aceea am tot căutat celelalte volume prin librării cu fiecare ocazie.
12. Cartea clasică preferată?
Jane Eyre de Charolotte Bronte. Am plâns în mai multe momente când o citeam, e printre cărțile mele preferate.
13. Care este materia la care te pricepi cel mai bine la școală?
Asta e o întrebare dificilă pentru mine, să explic de ce. La facultate materiile se schimbă semestrial, iar după ce dau examen cam uit ce materii am făcut exact semestrul respectiv. Totuși, voi zice că îmi place orice are legătură cu riscul, mi se pare fascinant.
14. Ai primit cadou o carte pe care ai citit-o deja și o urăști - ce faci?
Ăh, nimic? Apreciez gestul, dar dacă nu-mi place, asta e. Gusturile nu se discută, și dacă persoana m-ar întreba, i-aș răspunde sincer. Până la urmă, gestul e cel care contează.
15. Cărți asemănătoare cu Harry Potter sau Jocurile Foamei?
Cu Harry Potter ar fi cam așa: Hex Hall de Rachel Hawkins; o să includ și The night circus de Erin Morgenstern aici, pentru că magie; Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel, are ceva, nu e cu școală de vrăjitorii sau chestii de genul, dar are ceva magic, și tot plotul e foarte interesant; și seria Elita întunecată de Chloe Neill cred că merge aici, asta chiar se petrece într-o școală. 
Cât despre Jocurile foamei, să vedem, eu aș recomanda așa: Delirium de Lauren Oliver; seria Starters&Enders de Lissa Price; Ultimul avanpost de Lavinia Călina; și nu mai am idei. Nu am citit chiar atât de multe distopii pe cât mi-am închipuit.
16. Obiceiuri proaste în timp ce scrii posturi pentru blog?
Îmi pierd mai mult timp căutând o poză care să se potrivească cu postarea decât scriind-o propriu-zis, ups. Și trebuie să îmi placă mie cum arată(așezare în pagină and all that) înainte de a mă încumeta să postez și tot dau preview de enșpre mii de ori.
17. Cuvântul tău preferat?
Aș fi tentată să zic "carte", dar neah, mai bine "curaj", pentru că în anumite momente îmi lipsește cu desăvârșire.
18. Vampiri sau zâne? De ce?
Ăh, zâne, pentru că magie, și pentru că m-am uitat prea mult la Once upon a time, iar zânele de acolo îmi plac prea mult.
19. Persoane care își pot schimba forma sau îngeri? De ce?
Persoane care își schimbă forma, pentru că mereu mi s-a părut o idee interesantă, cum ar fi să poți arăta diferit. Cred că ar fi tare haios uneori.
20. Spirite sau vârcolaci?
Mă sperie amândouă, dar vârcolacii sunt mai violenți, pe când un spirit poate fi și drăguț. Deci spirite.
21. Zombie sau vampiri?
Urăsc zombie, deci vampiri. Zombie mi se par scârboși, bleah.
22. Triunghiuri amoroase sau dragoste interzisă?
Nu îmi place în mod special niciuna din cele două variante, mai ales că de cele mai multe ori chestiile de genul strică poveștile, cel puțin majoritatea celor în care am întâlnit eu genul ăsta de lucruri. Totuși, dacă toată chestia e scrisă bine, nu am nimic împotriva niciuneia din cele două variante, am dat și peste astfel de situații, în care totul e scris bine.
23. Cărți strict romantice sau cărți cu acțiune și dragoste combinate?
Prefer cu acțiune de regulă. În ultimul timp, nu mă mai dau în vânt după povești strict romantice.

Asta a fost, mi-a plăcut leapșa, chiar m-a determinat să mă gândesc la anumite chestii. Dau leapșa mai departe următorilor: Andreea, Ghanda, Anca, Furelise și oricui altcuiva își mai dorește să o facă :)

6 comentarii:

  1. Mă bucur că ai făcut leapșa atât de repede! Și eu sunt mioapă și habar nu aveam că „strică” ochii cititul în mașină. The more you know!
    La 2 am vrut să-l pun și pe Murakami, doar că Erin Morgenstern a fost prima care a venit și, ei bine, știi cum e. Primul venit, primul servit.
    Facultatea sună ca cea mai random chestie, nici nu vreau să mă gândesc. Noroc că mai am ceva timp... Of, of.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu așa știu, că nu e bine să citești în mașină. Bine, eu citesc în mers la metrou, dar asta e altă poveste :))
      La mine Murakami a fost primul care mi-a venit în minte, dar da, și Morgenstern are un stil foarte frumos de a scrie, magic, cum ai zis și tu :)
      Nu e chiar așa random cum pare, adică la un moment dat materiile se leagă cumva între ele. Adică, anul ăsta, la anumite materii regăsesc lucruri care mi s-au spus la alte materii în anul 1 și 2. Oricum, e o chestie foarte diferită de liceu, dar te obișnuiești după primul semestru.

      Ștergere
  2. Mulțumesc pentru leapșă! :)
    Aoleu, chiar nu știam că la facultate se schimbă materiile semestrial! E cam nasol, după părerea mea. Nici bine nu apuci să te acomodezi cu ea, că vine alta în locul ei. Pf! Sincer, îmi e cam frică de perioada asta! La întrebarea 16 suntem cam la fel. Așa petrec și eu când caut o poză. Chiar mai mult decât îmi ia să scriu postarea în sine. :)) Sunt cam enervante aspectele astea, deoarece eu sunt destul de pretențioasă când vine vorba de acest lucru. Caracteristic zodiei, of.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu plăcere :)
      Asta cam așa e, până te obișnuiești cu materia, vine sesiunea, dai examen, și s-a terminat. Dar nu e un lucru rău întotdeauna, sunt momente în care mă bucur că e așa :))

      Ștergere
  3. Hihi! Si eu sunt mioapa.. Majoritatea celor care citesc am observat ca au probleme cu ochii, nu spun ca din cauza asta, la mine este ceva genetic, dar zic asa..
    Am terminat si eu Ultimul Avanpost si chiar seamana cu Jocurile Foamei. Sper sa urmeze un volum 2, nu poate sa ne lase asa.
    Imi plac raspunsurile tale, cred ca voi face si eu tag-ul asta, este foarte amplu si interesant.

    Un weekend minunat! ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred că e doar o coincidență. Eu sunt mioapă pentru că am moștenit de la mama, și fratele meu e miop, iar el nu citește :))
      Eu știu că autoarea a spus că scrie volumul doi, ar fi fost chiar prea de tot să se termine așa. Sper să apară cât mai curând, chiar sunt curioasă de ce va urma :)

      Ștergere