vineri, 13 februarie 2015

"Bariere de fum(Alina Marinescu #4)" de Monica Ramirez

Ok, volumul ăsta m-a luat prin surprindere, de mai multe ori. Bine, și celelalte au făcut-o, dar ăsta a fost diferit, mai ales pe la final, dar voi vorbi vag despre asta. Totuși, va conține alt gen de spoilere, pentru că e totuși volumul patru dintr-o serie, deci dacă nu vreți să știți anumite chestii, mai bine nu citiți asta.
Povestea continuă ceea ce s-a început în volumul trei, anume că Elite și CIA încă colaborează pentru a îl captura pe Al-Fadhee, care este un lider Al-Qaeda. Iar Alina și Marius încă sunt împreună, iar Alex reapare în scenă, mai mult decât în volumul trei.
Recunosc că abia am așteptat momentul în care Alina, Ales și Marius se vor afla în aceeași cameră, mintea mea formase niște scenarii amuzante. Nu a fost nimic amuzant aici, ceea ce are mai mult sens pentru carte, dar tot au fost mici tensiuni între cei trei, ceea ce până la urmă era de așteptat. Adică, știam că Alex încă o iubește, Marius la fel, iar Alina... e cumva la mijloc. Dar știe ce vrea și nu ezită să spună lucrurilor pe nume, motiv pentru care îmi place personajul din ce în ce mai mult. Îmi pare rău de Alex, serios chiar merită să i se întâmple chestii mai bune, dar viața nu e dreaptă, din păcate. Dar se ține tare, și chiar își recunoaște greșelile, ceea ce eu aplaud. Știu că nu toți fac asta.
Cât despre Alina și Marius... eu tot nu îi văd împreună. Îmi place Marius, nu mă înțelegeți greșit, tipul e super, dar nu se potrivește în ochii mei cu Alina. Dar asta e doar părerea mea.
Trecând la alte aspecte ale volumului, pentru că partea romance e doar o mică parte din ea, sunt fericită că Ford are un rol mai mare aici față de volumul precedent. La fel și Alex. Bine, până la urmă tot Alina e personajul principal aici, iar cei doi nu sunt la fel de prezenți ca în volumul doi, dar e ceva, mai ales că îmi plac mult amândoi. O chestie care mi-a plăcut mult aici a fost că s-a arătat cât de departe ar merge Alex pentru prietenul lui cel mai bun, cât ar risca, cunoscând consecințele. Asta mi-a plăcut pentru că nu cred că oricine ar face ce a făcut el pentru Ford în volumul ăsta. Mi-a pus un zâmbet pe buze partea aia.
Există un personaj despre care vreau neapărat să vorbesc aici, separat de restul, despre care am mai vorbit în detaliu, anume Bret. La început el mi se părea genul ăla de persoană care nu e interesată de nimic altceva în afară de reușita misiunilor și toate cele despre care e vorba în Elite. Pare foarte dur și rece la început. Totuși, părerea despre el a început să mi se schimbe prin volumul trei, și deja încep să cred că îi pasă mai mult de agenții lui decât lasă să se vadă, și decât cred unii că îi pasă. E adevărat că nu știm aproape mai nimic despre el, despre trecutul lui și cum a ajuns la Elite, dar a făcut niște lucruri care pe mine mă fac să cred că nu e chiar așa cum se arată celor din jur. Eu cred că îi pasă, mai ales după o anumită decizie pe care o ia în volumul de față.
Totuși, există un totuși, la final am rămas cu senzația că volumul ăsta de fapt construiește drumul pentru ceva măreț ce urmează să se întâmple cu planul lui Al-Fadhee și cu Elite și CIA care încearcă să îi oprească. Se pune la cale un plan mai mare decât am fost lăsați să vedem și tare sunt curioasă să aflu despre ce e vorba. Celelalte volume ale seriei puteau sta, în viziunea mea, și singure pe picioare, adică agenții rezolvau misiunile astea și la final se ajungea la un fel de concluzie. Nu la fel de mult în volumul trei, dar cel despre care vorbesc mi s-a părut că mai mult a așezat fundația pentru ceva ce urmează să se întâmple și care va schimba multe lucruri. Poate că spun doar prostii, dar cu ideea asta am rămas în cap la finalul volumului.
Dar am aflat în sfârșit o parte din ceea ce voiam să știu încă de când am început să citesc seria. Pentru că eu am ajuns la lansarea volumului cinci, știam că în acel volum Alina ajunge în abis, dar nu știam cum, normal. Și trebuie să recunosc că asta a fost enigma căreia voiam să-i dau cel mai mult de cap. Pentru că după ce am ajuns să o cunosc pe Alina nu mă puteam gândi decât la faptul că ceva cu adevărat urât ar fi trebuit să i se întâmple pentru a ajunge să o afecteze într-un asemenea mod, idee întărită de un eveniment prin care trece în volumul de față. Încă nu știu care e tot adevărul, normal, asta voi afla în volumul cinci, dar am început să-mi dau seama de ce se ajunge acolo.
Acum, ideea mea e să mai aștept până voi citi volumul cinci, pentru că știu că mai trebuie să apară unul și nu vreau să aștept mult între volume, probabil nu-mi va ieși, sunt prea curioasă să aflu ce se va întâmpla cu toate personajele, dar pot să încerc. 

Un comentariu:

  1. Multumesc mult pentru recenzii! Imi permit sa-ti spun ca poti citi fara probleme Abis. Are un final extrem de clar si nu te lasa in drum cand ti-e lumea mai draga, asa cum a facut-o vol. 4 :)) Ultimul volum o va lua tot de la un inceput clar si va ajunge... Dar mai bine te las pe tine sa vezi, nu? :)

    RăspundețiȘtergere