sâmbătă, 7 februarie 2015

Chestii

Voiam să scriu ceva pentru blog, doar că habar n-am ce, așa că asta va fi o chestie random, just because. Bine, motivul real pentru care am vrut să scriu o postare e pentru că am terminat în sfârșit cu examenele pe semestrul ăsta, și nu prea știu ce să fac cu tot timpul pe care îl am.
Sesiunea a fost oribilă. Poate să îmi spună oricine ce vrea despre cât de "grea" e facultatea pe care o fac eu, dar șapte examene a fost totuși cam mult, no matter what. Adevărul e că majoritatea materiilor pe care le fac eu sunt pur teorie, dar fiind șapte, în trei săptămâni, au fost destul de înghesuite, iar săptămâna asta am avut trei, cu câte o zi între ele. Cel mai nașpa examen, ca materie, din punctul meu de vedere, a mai fost și ultimul. Great! 
Dar am reușit în sfârșit să recuperez la capitolul somn, deci sunt mai bine acum. Lipsa de somn nu a fost pentru că aș fi învățat noaptea, pentru că eu nu pot să fac asta, ci pentru că eu nu prea pot dormi calumea, iar dacă mai pun și stresul examenelor deasupra... dorm și mai prost. I think I have a problem. Eh, moving on. Ca și note, e ok. Mai am două note de aflat, dar cele pe care le știu sunt ok în mare. Am avut și note mai bune, dar zău că a ajuns să îmi pese mai puțin, mai ales că nu prea mai contează, fiind ultimul an. Am început să mă bucur că termin, deși sunt conștientă că îi voi duce dorul facultății la un moment dat.

La un moment dat, după un examen, mergeam spre metrou, iar în drum e o librărie la care mă uit mereu în vitrină, iar când am trecut pe acolo am văzut asta:
În caz că nu știți, eu am o mică obsesie cu Elisabeta a Austriei, și tot vreau să citesc alte cărți despre ea, în afara celei scrisă de Jean des Cars. Am mai citit una pe care am luat-o de la Godollo, dar aceea era mai mult un ghid, deci nu spunea foarte multe. Iar despre asta am văzut că sunt păreri bune pe Goodreads, nu că nu mi-am zis că o să fac rost de ea de când am văzut-o. Mai că mi-a picat fața când mi-a sărit în ochi. Nu cred că o voi cumpăra prea curând, pe motiv principal că I'm broke, dar într-o bună zi.

On another topic, am văzut pe Facebook că pentru clubul Nemira, de care știu de pe blogul Ghandei, s-a ales pentru luna februarie o carte pe care în mod surprinzător chiar o am, așa că am zis că aș putea să o citesc, că poate ajung și eu la clubul ăsta luna asta. Poate. Nu pentru că aș avea ceva special de făcut, ci pentru că am ajuns într-un fel înapoi la stadiul ăla în care nu prea mai vreau să fac nimic, ceea ce știu că nu e o scuză, dar....
Oricum, cartea este La capătul curcubeului de Vernor Vinge. Am citit până acum 170 de pagini. Nu mi-e clar exact care e scopul final al poveștii principale, dar lumea mi se pare așaaa interesantă. Cred că e un viitor foarte probabil pentru lumea asta în care trăim și cred că e unul din cele mai interesante versiuni ale viitorului despre care am citit până acum. E drept că a fost un pic ciudat la început, dar după ce m-am prins cum stă treaba chiar a început să-mi placă. Sunt curioasă unde duce toată chestia.

Săptămâna trecută m-am "distrat" cu câinele, eu și cu fratimiu, în sensul că a mâncat el ceva ce nu avea voie, iar noi nu l-am văzut, iar consecința a fost că i-a ieșit o chestie pe piele în decembrie, noi i-am dat cu ceva praf să nu se infecteze, dar nu se vindecase și așa am aflat că trebuie să-i dăm antibiotic și cu un sprai special pe chestia de pe piele, ceea ce a fost nașpa pentru noi. Pentru că lui nu-i plăcea siropul pe care trebuia să i-l cam băgăm pe gât, și ne-a mușcat pe mine și pe fratimiu într-un mare stil. A fost groaznic. Dar s-a vindecat, deci totul e bine. Amuzant e că acum e albastru de la sprai :))

Ultima chestie pe care mi se pusese pata erau cărțile din bibliotecă, și pe care din ele nu mai vreau să le citesc, cel puțin nu în viitorul apropiat. Sunt unele pe care le-am luat fie pentru că erau ieftine în librărie, fie că au sunat interesant atunci, dar de care nu mai am niciun chef în momentul ăsta. Și poate într-o bună zi o să le citesc, dar momentan le-am scos de pe listă. 

I don't know how much sense I made. Sper că nu v-am plictisit prea tare totuși.

8 comentarii:

  1. Ma bucur ca se simte mai bine cainele tau, e foarte dragut. Si eu am zis ca o sa-mi fac curat in biblioteca sa vad ce carti sa mai citesc, dar nu prea am avut timp. Iarna asta am fost cam lenesa si am citit doar 5 carti din decembrie si pana acum.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E drăguț, mai puțin când începe să muște, are niște colți... :)) Și eu am zis că poate mai recuperez la capitolul citit luna asta, cât am timp, că nu se știe niciodată.

      Ștergere
  2. Pentru mine vacanța asta a fost groaznică: nu am făcut mai nimic din ce mi-am propus și am și intrat într-o stare din care mai ies doar când citesc ;;
    Urăsc oamenii care comentează legat de cât de „grele” sunt unele chestii, am auzit și eu la viața mea destule comentarii pentru că sunt la filo, și oh, nu o să știu greul matematicienilor. Sucks, dar nici ei nu o să-mi știe greul meu și mi se pare o așa ipocrizie să se comenteze legat de asta. Dacă nu-ți convine, la ce mai ești la un profil care te exasperează și te ține ocupat? Am început să o văd ca o gelozie ascunsă la faptul că eu fac ce vreau și mai am și timp de manageriat =))

    Îți împărtășesc sentimentul în legătură cu „curățenia” din bibliotecă. Am stat acum câteva zile și m-am uitat la rafturile mele și am realizat că am un raft plin de cărți pe care le-am luat sau le-am primit de demult și care pur și simplu un mă mai interesează și al căror farmec nu-l mai văd și nu am putut decât să oftez, pentru că hey, nu pot pur și simplu să le trântesc prin alte locuri în casă. De aia mi-am zis că de-acum, dacă o să-mi cumpăr cărți, să le citesc imediat ce le cumpăr. Trece farmecul după și nu mai am nici un chef.
    Să ai o vacanță faină și succes pe următorul semestru! Și scuze că am vorbit atât, sunt obosită și tind să pălăvrăgesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu o aud mai mult în glumă, dar când am examene până și gluma devine enervantă. Recunosc că sunt facultăți mult mai grele decât a mea, dar nu toți pot face un anumit gen de facultate/liceu, iar eu am ales să fac ce fac pentru că îmi știu limitele și consider că nu are rost să mă forțez pentru ceva ce știu că nu va fi pentru mine.
      Și că tot ai zis de filo, mie filo mi se pare greu, pentru că e axat pe română, care în școală nu mi-a plăcut niciodată, aș fi înnebunit să fiu la un asemenea liceu. Până la urmă, cred că a defini ce e greu depinde mult și la ce e bun fiecare.

      Eu am dat doar peste câteva astfel de cărți, unele sunt parte dintr-o serie lungă, thriller și de aceea nu mai vreau, chestiile de genul îmi cam dau fiori. Planul meu de acum încolo e să fiu mai atentă când aleg să cumpăr cărți, adică să fiu sigură că le vreau, pentru că e trist să-mi pierd interesul pentru ele. Eu nu cred că voi ajunge să citesc o carte imediat ce o cumpăr, deși asta ar fi cea mai bună metodă, dar eu nu pot să fac asta.
      Merci, și nu mă deranjează că ai vorbit mult, și eu fac la fel :)

      Ștergere
  3. Știm de micuța ta obsesie vizavi de prințesa Austriei și când am văzut că a apărut la Corint cartea, chiar mi-am spus că ție o să îți placă :) Știu și eu de clubul de lectură Nemira, dar nu am participat până acum. Poate o să reușesc în lunile care vor urma, acum că am ieșit din sesiune! Iei for that, we survived! Te pup, Leo :* Și apropooo, ne vedem la Social Media Summit, scuze, nu scuze, dar de abia aștept!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am supraviețuit, e de bine :)
      Da, ne vedem pe acolo, cred că o să fie foarte interesant evenimentul.

      Ștergere
  4. Eu nu am nicio legătură cu umanul și totuși nu am zis niciodată că e mai ușor acolo pentru că mie mi se pare EXTREM de greu; vreau să spun, fug de zona aia ca de altceva. Am impresia că este extrem de mult de memorat și eu nu pot înghiți partea asta - de aia stau la matematică; acolo trebuie să gândești logic și să lucrezi.
    Cât despre prințesa Sissi, știam foarte bine despre pasiunea ta pentru tot ce atinge această temă.
    Distracție plăcută la clubul de lectură! Păcat că la mine, în Brăila, nu are loc un astfel de eveniment!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu sunt la fel, am fugit de filo când am ales liceul. Bine, matematica nu pot spune că-mi place foarte tare, dar e mai bine decât cu româna, pentru mine.
      Merci! :)

      Ștergere