Top 5 Wednesday: Best Character Arcs / Developments

Am senzația că nu am mai postat pe blog de prea mult timp. De aceea, am decis să urmez exemplul Sarei și să încep să scriu postări în cadrul Top 5 Wednesday, ideea inițială aparținându-i lui Lainey. Pe grup se dau topicurile, iar participanții crează topuri. So here goes nothing.
Nu vor fi într-o ordine anume, pentru că mi-e întotdeauna greu la topuri, așa că nu le numerotez.

Natalia din seria Dincolo de moarte de Adina Speteanu. Ăsta e unul din personajele alea care nu mă dă pe spate de la început, apoi ajunge să mă calce un pic pe nervi, dar încet-încet ajunge să își asume anumite responsabilități și să accepte cine e, până ajunge să fie un personaj care chiar îmi place. Și e și una din seriile alea care devin mai bune cu fiecare volum în parte. 

Oscar Drai din Marina de Carlos Ruiz Zafon. Oscar nu suferă neapărat o schimbare... drastică, ca să zic așa. Dar faptul că o întâlnește pe Marina și că are parte de câteva pățanii împreună cu ea, îi schimbă modul în care vede anumite lucruri. Cumva îl maturizează, pentru că nu o pot numi în alt mod.

Toru Okada din Cronica păsării-arc de Haruki Murakami. Practic, viața lui Toru Okada începe să se schimbe treptat odată cu dispariția pisicii și apoi a soției lui. În încercarea de a-și da seama ce se petrece, întâlnește mai mult personaje, unele mai ciudate ca altele, iar la final nu mai e persoana care a fost la început, mai ales că are parte și de ceva magie la un moment dat. Iar povestea se desfășoară de-a lungul câtorva luni, deci schimbările se observă ușor, cred eu.

Bilbo Baggins din Hobbitul de J.R.R. Tolkien. Asta e genul ăla de poveste în care personajul principal ajunge să își dea seama, de-a lungul unei călătorii, că e capabili de mult mai multe lucruri decât crede, și că tot ce îi trebuie e un pic de curaj. Pentru asta, cartea are un loc special în mintea mea.

Algonde din seria Cântul vrăjitoarelor de Mireille Calmel. Am un fel de love/hate relationship când vine vorba de autoare, pentru că mi-a plăcut enorm trilogia asta, pe când Slujitorii regelui nu mi-a plăcut mai deloc. Dar să revin la personajul de față. Algonde e unul din multele personaje principale din trilogie, dar e prima cu care facem cunoștință, și cea care, cred eu, are rolul cel mai important în poveste. Și o vedem crescând de-a lungul poveștii, de la fata încăpățânată care nu vrea să își accepte destinul, până la cea care pune la cale un plan reușit la final, atât zic. Chiar mi-a plăcut mult personajul ăsta!

Cam ăsta ar fi topul meu, nu știu cât de bune sunt explicațiile, pentru că am vrut să evit spoilerele pe cât de mult posibil. Mi-a făcut plăcere să îl fac, și topicurile pentru martie îmi plac mult :) This might become a regular thing on this blog.

Comentarii

  1. Îmi place mult imaginea pe care ai ales să o pui la postarea asta, e super drăguță. Și mă bucur enorm că îți place provocarea asta, ce pot să zic, se simte o anumită mândrie în ideea că am puterea să pot convinge oameni să încerce anumite lucruri?? Neah, exagerez, dar mă rog, nu știu cum să explic, cert e mă bucur că te-ai alăturat și tu persoanelor care fac asta.

    Nu știu de ce, dar mă așteptam să văd și un personaj din seria Alina Marinescu? Mai ales că în ultima vreme ai citit-o și pare că-ți place. Oricum, acum m-ai făcut și mai curioasă să citesc Cântul vrăjitoarelor. Având în vedere că avem gusturi asemănătoare, sper să-mi placă, în ciuda aceleiași dezamăgiri pe care am avut-o și eu cu Slujitorii regelui. Și faptul că e și Murakami aici mă face foarte, foarte fericită!

    Îmi place topul tău, o să fiu cu ochii în patru după cărțile pe care le-ai mai menționat aici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am găsit-o pe tumblr, căutam special pentru postarea asta, și era roz, o avea pe Anna, a fost perfectă :) Te înțeleg, și eu mă simt fericită când conving pe cineva să facă un anumit lucru.

      M-am gândit să includ seria Alina Marinescu, dar... nu e faptul că personajele nu se schimbă(nici vorbă de așa ceva!), doar că citesc volumul cinci și nu am vrut să zic de serie până nu aflu ce se întâmplă cu Alina la sfârșit. Și, într-un fel, am vrut să menționez aici cărți despre care nu am vorbit într-una în ultima perioadă.
      Am văzut că am dat aceeași notă pe goodreads cărții, și ai avut aceleași probleme pe care le-am avut și eu, mai ales cu Mary, nu m-am așteptat :)) Dar Cântul vrăjitoarelor e cu totul altceva, chiar sper să îți placă, seria aia merită mai multă atenție!
      Nu se putea fără Murakami ;)

      Mă bucur că ți-a plăcut, și sper să îți placă și cărțile dacă/când le vei citi :)

      Ștergere

Trimiteți un comentariu