miercuri, 11 martie 2015

Top 5 Wednesday: Books That Made You Think

A fost mai greu să găsesc cărți pentru tema asta decât m-am așteptat, dar am găsit până la urmă, yay!

The book thief de Markus Zusak. E despre o fetiță care trăiește în Germania nazistă, e și despre holocaust(dar nu la un nivel foarte trist). Cred că dacă se insista în mare parte pe holocaust, nu o duceam până la final, pentru că mi s-a vorbit prea mult despre perioada aia în liceu, mi se pare un subiect deprimant, iar dacă ceva e prea deprimant... I can't. Dar asta este despre Liesel, despre cum învață să citească și despre ce înseamnă cărțile în viața ei, dar nu numai. Mi-ar lua prea mult să enumăr tot. Dacă nu ați citit cartea asta, vă rog eu citiți-o, e superbă, și mi-au dat lacrimile la final.

Avem un zoo de Benjamin Mee. Asta e povestea reală, a cuiva care a decis să cumpere o grădină zoologică, persoana fiind chiar autorul. Cartea asta se află în top nu doar pentru că s-a întâmplat cu adevărat, dar și pentru că mie mi-a demonstrat că oamenii pot face lucruri incredibile cu un pic de voință și curaj.

Dacă citești asta înseamnă că am murit de Andrew Nicoll. Într-un fel, mi se pare ciudat că tocmai asta a ajuns în top, but bare with me. Da, e despre un circar care ajunge regele Albaniei, și da, e ușor bizară toată chestia, dar am scos din cartea asta foarte mult citate care mi se par relevante vieții de zi cu zi. Adică, personajul principal vorbește despre viață și moarte și importanța prieteniei și curaj, am fost plăcut surprinsă de mesajele transmise de o carte ca asta. De aceea e în topul ăsta.

La capătul curcubeului de Vernor Vinge. În cartea asta cred că am citit despre cel mai interesant și posibil viitor, din punct de vedere al tehnologiei cel puțin. Chiar m-a făcut să mă gândesc la cum ar fi dacă omenirea chiar ar ajunge acolo. Adică, s-au făcut Google glasses, pare o posibilitate. Povestea în sine e destul de încâlcită, dar viitorul e unul foarte interesant.

Fetița prietenei mele de Dorothy Koomson. Pentru o carte din colecția Chic de la Polirom, a fost o surpriză. E despre o femeie care se vede pusă în situația de a avea grijă de fetița prietenei ei, după ce aceasta moare de cancer. Și despre cât de greu e să adopți un copil, mai ales că personajul principal e de culoare, nu știu cum să o zic altfel. E super tristă în prima sută de pagini, devine ceva mai veselă după, iar mie toată chestia cu moartea și copilul chiar mi-a pus niște gânduri în cap la final. Recomand cartea, nu cred că am vorbit de ea prea mult pe aici, și cred că ar fi trebuit.

Începe să-mi placă ideea cu topurile, îmi amintesc de cărți pe care le-am citit acum ceva vreme și la care nu m-am mai gândit de atunci. 

4 comentarii:

  1. Sunt de acord la ideea cu topurile, și pe mine mă fac să mă gândesc la lucruri de demult și răscolesc sentimente de mult îngropate. Ah, îmi place topul tău! La un moment dat, și eu am vrut să adaug Hoțul de cărți, dar... nu, nu am nici o scuză pentru asta, pur și simplu nu am fost în starea necesară să mă gândesc la cartea asta. Să fiu sinceră, pentru o carte a cărui stil l-am adorat în mod special, uit de ea prea des.
    Sunt din ce în ce mai curioasă în legătură cu Andrew Nicoll, am tot auzit oameni vorbind și am tot dat de el peste tot.. Poate că e timpul să-i încerc și operele cu prima ocazie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu încă mă gândesc din când în când la Hoțul de cărți, e printre preferatele mele, mi-a plăcut enorm! Dar înțeleg ce zici.
      Ar trebui să citești una din cărțile lui care au fost traduse, mie mi-au plăcut amândouă, dar o să recunosc că A fost odată ca niciodată mi-a plăcut ceva mai mult decât cea menționată mai sus, dar aceea a ajuns în top pentru că a avut mesaje mai multe. Sper să îți placă, dacă îl vei citi :)

      Ștergere
  2. Mi-am comandat și eu azi The book thief, o să-mi ajunga săptămâna viitoare, dar nu știu sigur când o să ajung să o citesc că mai am multe care sunt la rând.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar sper să îți placă, și abia aștept să aud părerea, sau să o citesc, cum o fi :) Lectură plăcută, îți zic de acum.

      Ștergere