joi, 9 aprilie 2015

Chitchat

Încerc să scriu postarea asta de cel puțin o săptămână și nu reușesc să-mi adun gândurile. Ideea e că vreau să vorbesc despre ce am făcut în ultimul timp, pentru că am senzația că m-aș simț mai bine dacă aș pune totul pe hârtie, in a way. Doar că până acum mereu ieșea ceva complet negativ, și nu am vrut să postez așa ceva, și am șters de fiecare dată postările respective. Încerc să fiu mai optimistă, plus că nu vreau să las vreo impresie greșită. Sau cel puțin nu vreau să îmi amintesc de perioada asta într-o lumină negativă, pentru că nu e chiar atât de groaznic. 
Bine, dacă e să fiu sinceră, am fost foarte obosită în ultimul timp. Pentru că, nu știu de ce, nu reușesc să dorm calumea. În cele din urmă am vorbit cu doctorul de familie și mi-a dat niște pastile naturiste, ceva anti-stres, pentru că ceva de genul a avut efect și acum câțiva ani. Refuz să iau altceva pentru somn în afară de genul ăsta de pastile, care doar au rolul de a relaxa. Nu vreau să iau pastile de dormit propriu-zise, pentru că știu cam ce efecte au și nu-mi place ideea. Așa că iau din astea și niște vitamine. Sper să funcționeze.
Facultatea e... stresantă. Parcă s-ar fi hotărât ca exact ultimul semestru să fie cel mai aglomerat și plin de proiecte și chestii. Pentru că licența nu era suficientă. Faza cea mai tare e că am dat primul și singurul meu parțial din viața mea de studentă, exciting stuff :)) Serios, eu nu am dat niciodată parțial. Teste, da, am avut, dar nu parțial. Am momente în care mă întreb de ce mai bat drumul până la facultate, în anumite zile. Anumiți profesori au chiar mai puțin chef decât noi. Dar supraviețuim. Măcar am primul capitol pentru licență scris și am dat de cap unei mari probleme pe care o aveam, și sper ca în vacanța de Paște să termin mare parte din capitolul doi, care e studiul de caz. Dacă fac asta, înseamnă că am terminat majoritatea lucrării, ceea ce ar fi super. Nu e chiar așa greu pe cât m-am așteptat, adică din punctul ăsta de vedere cred că am făcut niște alegeri bune. În rest, la capitolul ăsta mă tot gândesc ce voi face după ce termin facultatea. A rămas destul de puțin din ea. Când au trecut trei ani?!
La un moment dat, într-o discuție cu mama, m-a întrebat dacă nu ar fi fost mai bine să fi ales un liceu de filologie și/sau facultate de litere. Eu am absolvit liceu economic, și am mers mai departe pe partea asta, sunt la ASE. Și răspunsul meu a fost că nu mi-ar fi plăcut. Întrebarea a fost pentru că îmi place mult să citesc și mai e și hobby-ul cu scrisul. Dar faza e că astea două exact asta sunt: hobby-uri. Să trebuiască să fac altceva din ele... nu e ceva ce cred că mi-ar fi plăcut. Îmi place să separ anumite lucruri, printre care și astea. Și, până la urmă, acum pe final, chiar cred că am studiat lucruri interesante. Că nu mi-a plăcut întotdeauna modul în care mi-a fost transmisă informația, asta e cu totul altă poveste. Dar per total pot spune că  mă bucur că am ales facultatea pe care am ales-o. Am avut câteva emoții pentru că era în engleză, dar nu a fost chiar așa greu până la urmă. După primul semestru a fost chiar foarte ok. Eu una sunt destul de mulțumită de rezultatele pe care le-am avut. Mda, poate că s-ar fi putut mai bine uneori, but oh well, nu o să îmi bat capul cu asta acum. 
Deși semestrul ăsta nu îmi place mai deloc, tot mi se pare un pic ciudat să știu că e ultimul, pare că a trecut așa de repede. Iar facultatea, pentru mine, a fost o experiență mult mai frumoasă decât liceul. Știu că o să mă apuce disperarea prin mai, pentru că o să am niște examene trei zile consecutiv, dar de asemenea știu că sigur îmi va lipsi perioada asta, indiferent cât de mult m-aș fi plâns de-a lungul acestor trei ani.
În altă ordine de idei, din cauza timpului, blogul a devenit ceva ce a trebuit să ajungă mai jos pe lista de priorități. Știu că asta nu se vede, mai ales din numărul de postări, luna asta până acum cel puțin, dar asta e pentru că am început să scriu din nou postări în avans și să le programez(de exemplu, toate postările pentru top5wednesday sunt scrise demult, așteaptă doar să apară pe blog). Scriu mai mult atunci când pot și măcar așa știu că am ceva ce va apărea și aici. Pentru că nu vreau ca blogul să devină ceva mai abandonat, pentru că îmi place să scriu aici și mă simt cumva mândră, dacă pot zice așa, că încă mă țin de el, după atâta timp. Până la urmă, e unul din lucrurile care mă fac fericită.
La capitolul citit, m-am reapucat să citesc Întoarcerea regelui de Tolkien recent. Am citit doar vreo 20 de pagini față de unde rămăsese, și probabil va mai dura ceva până să o termin, dar o citesc încet-încet. Nu e vorba că nu-mi place, doar că îmi trebuie o anumită stare pentru a citi Tolkien, iar momentan nu prea am acea stare. 
Cam asta ar fi tot ce voiam să zic. Nu știu cât de interesant va fi, dar simțeam nevoia să povestesc.

5 comentarii:

  1. Nu știu cum li se va părea altora postarea ta (totuși mizez pe faptul că a fost bine-venită), dar pe mine m-a ajutat într-o oarecare măsură. În primul rând, fiind amândouă în ultimul an, eu la liceu și tu la facultate, stresul pe care-l al îl înțeleg foarte bine. Cu toate că anul acesta (până acum, cel puțin) a fost un calvar pentru mine, și nu neapărat din cauza faptului că vine Bac-ul, tot nu-mi vine să cred că peste câteva săptămâni nu voi mai fi elevă de liceu. Iar atestatul ăla, în ciuda faptului că-l va lua toată lumea, atâta timp cât îl va face, să mă gândesc că va trebui să-l prezint, chiar și în acele cinci minute, îmi e groază. Eu nu am vorbit în viața mea în fața unul public. Îmi e cam greu să cred că s-au dus acești patru ani. Și sincer, îmi este extraordinar de frică de ce va urma după. Eu, spre deosebire de tine, habar nu am unde să mă duc la facultate. Și liceul meu este unul economic, doar că eu am mers pe turism, și în ciuda faptului că pare o meserie frumoasă, este foarte grea. Cel puțin din ce am făcut eu în acești ani, mi s-au părut niște materii foarte dificile. La fel cum a spus mama ta, așa m-a gândit și eu acum ceva timp. De ce nu am mers la un liceu de filo? Poate pentru că în clasa a opta nu eram așa de înrăită după cărți, și consideram că este un profil fără rost. Dar acum, regret. Iar de facultate, de multe ori în acest an m-am gândit că aș vrea să dau la Litere (consider că ar fi singura la care aș putea face față cât de cât), dar parcă tot nu știu. Și de-asta îmi este cel mai frică. Dacă nu voi intra la nicio facultate, eu ce voi face mai departe? Ce o să muncesc?

    Eu am spus că mă voi apuca de Tolkien în vară, deoarece acum nu am nicio șansă. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă a fost de vreun ajutor, mă bucur :)
      Chiar voiam să întreb dacă ești la economic, că atestat din ăla am dat și eu, și sincer nu cred că ai de ce să îți faci griji. La mine proful nici măcar nu era atent la ce spuneam, trebuia doar să îi arătăm că l-am făcut. Bine, eu cu prezentările m-am obișnuit abia în facultate, deși încă nu îmi place, dar măcar mă simt ceva mai sigură când trebuie să prezint.
      Te înțeleg cu frica de ce va urma, și nu prea știu ce să îți spun. Eu am ales facultatea mai mult pe logica că știam ce nu îmi va plăcea, și am ales varianta care suna cât de cât ok, și erau doar două cu predare în engleză, iar la cealaltă se făceau niște materii care nu mi-au plăcut. Oricum, mai ai timp să te hotărăști, și sunt convinsă că îți vei da seama ce vrei să faci mai departe :) De intrat, stai liniștită, că se intră, facultățile au devenit tot mai dornice de studenți, le trebuie un anumit număr. Succes!

      Ștergere
  2. Postarea ta este foarte bine-venită! Și până la urmă e blogul tău, postezi strict ceea ce vrei și ce te face fericită; îmi place să cred că cititorilor adevărați le va face plăcere să citească și despre tine, nu doar despre ce ai tu de zis.
    Vezi că e posibil ca insomniile ăstea să fie și ereditare. Eu știu, tata doarme foarte puțin și greu, se foiește tot timpul și se trezește cu mult înainte să sune alarma, și și eu sunt la fel. Recuperatul se întâmplă când mă culc devreme, până în 11, și așa simt că mai sunt și eu odihnită, pentru că odată trezită, nu mai pot adormi la loc. E groaznic să ai probleme cu dormitul, dintr-o grămadă de puncte de vedere, dar sper că pastilele pe care le iei își vor face efectul. Eu am renunțat, singurul bonus e că nu am probleme cu trezitul de dimineață :))
    Și succes cu facultatea! Haide că mai e puțin și gata, poți să scapi. Nu prea știu eu chestii de pe partea de real, dar cred totuși că la ASE înveți chestii folositoare și practice, măcar o să ai siguranța acestui lucru, că ceea ce ai studiat este cerut de piață (cred?).
    Eu am ales filo inițial din cauză că profa de mate devenise o mică ratată enervantă, iar profa de română se transformase într-o zână bună, deci am fost super influențată de oamenii care mi-au predat. După, am observat și că mi se potrivește, și chiar ador materiile pe care le fac și sunt de profil (tatei îi place să se laude că aș fi făcut față și unui profil mate-info, de exemplu, dar m-ar fi făcut mult mai nefericită). Eu nu cred că mi-ar plăcea să păstrez scrisul și cititul strict ca simple hobby-uri, adică dacă pot face ceva din ele, mi-ar plăcea să mă folosesc de asta. Anul trecut mai puțin, dar anul ăsta am publicat mult în revistele școlii și în anuar, fac parte din grupul editorial al revistei în limba engleză și ei bine... este o experiență. Deși sunt tot în copac cu ce aș vrea să fac în viitor, iar ce mi se pare interesant este lipsit de importanță în ochii celor din jurul meu (mi se spune mult prea des că nu o să-mi găsesc o slujbă după ugh).
    Important e că iubești blogul, măcar așa, indiferent de cât de nașpa sunt lucrurile și cât de lungi sunt pauzele, știi că te vei reîntoarce la el în cele din urmă.
    Spor cu cititul! Vreau și eu să citesc seria lui Tolkien, deși mai întâi trebuie să o cumpăr și cel mai probabil o să se întâmple în vară. Ugh, când au trecut deja atâtea luni din an? Aprilie o să se ducă imediat, vine mai care e cea mai ocupată lună și după iunie nici nu se pune.... Ugh

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. wow. scuze pentru comentariul ultra-uriaș și multa vorbărie despre mine, ugh

      Ștergere
    2. Nu-ți face probleme, chiar mi-a făcut plăcere să citesc comentariul, să văd un alt punct de vedere :) Știu că pot posta orice, dar mi-am propus mereu să postez chestii interesante, și nu știu cât de interesantă poate fi viața mea :))
      Am luat ieri prima pastilă, și azi chiar m-am simțit mai bine. La mine în familie suntem împărțiți, tata și fratimiu se pot trezi devreme fără să fie obosiți, pe când eu și cu mama preferăm să dormim mai mult, și e groaznic când nu putem dormi calumea.
      Merci! Da, mai e puțin, dar la fel ca în liceu puținul care a rămas e stresant. Practic, cel puțin la ce fac eu, nu prea, mai mult teoretic, dar am vorbit cu mai multe persoane și se pare că ce fac eu chiar se folosește în practică, deci m-am mai liniștit un pic din punctul ăsta de vedere. Cât despre piață, de economiști(asta iese toată lumea din ASE) cred că va fi mereu nevoie. Pe mine mă consolează și ideea că știu baze pe mai multe chestii și pot continua să învăț cam pe oricare.
      În legătură cu găsitul unei slujbe, eu m-am convins de un lucru până acum: indiferent ce anume studiem, tot nu ne este garantat un loc de muncă sigur după ce terminăm. Eu cred că cel mai important e să faci ceea ce îți place. Eu am o listă mintală cu slujbe care plătesc bine, dar pe care nu vreau să le fac, pentru că știu că nu îmi va plăcea. Și doar salariul ăla nu e cel mai important lucru în viață pentru mine în prezent.
      Sper să îți placă Tolkien, mi se pare genial omul, dar trebuie răbdare pentru a citi ce a scris. Dar dacă ai răbdare suficientă, merită pe deplin la final. :)
      Merci și spor și ție la citit!

      Ștergere