vineri, 17 aprilie 2015

Junketsu no Maria

Mi-a luat cam mult până să văd ultimele două episoade, o să recunosc asta. Separat că uitasem unde am rămas, parcă nici nu voiam să se termine. 
Povestea are loc în Franța medievală, în timpul unui război dintre țara aceasta și Anglia. Cred că e destul de corect, istoric vorbind, singurul lucru neobișnuit fiind prezența vrăjitoarelor. Una dintre ele, Maria, este împotriva războiului și își folosește puterile pentru a opri luptele dintre cele două țări. Dar asta îi aduce necazuri din partea arhanghelului Mihail, de la care primește un fel de ultimatum: dacă continuă să se implice în război cu magia ei, atunci va fi ucisă de el, iar dacă își va pierde virginitatea își va pierde și puterile magice.
Ultima parte e exact motivul pentru care am fost sceptică când m-am apucat să mă uit la acest anime. Detaliul acela e foarte misleading, pentru că seria nu e deloc despre asta, adică atenția nu pe asta e pusă. Ci pe război și religie și cumva legătura dintre ele. Știm cum e cu războiul în numele religiei, nu? Aici nu e chiar așa, dar se tot spune de voia lui Dumnezeu pe tot parcursul animeului, ăsta fiind unul din motivele pentru care am continuat să mă uit. Principalul motiv e simplu: evul mediu+vrăjitoare+Maria+virgină, nu se putea să nu fie oarecum amuzant, serios acum. Nu am fost dezamăgită din punctul ăsta de vedere, chestiile de mai sus adunate fac pentru niște scene... priceless, în lipsa unui cuvânt mai bun.
La modul mai serios acum, animeul de față nu cred că e făcut pentru amuzament. Da, sunt câteva momente amuzante, mai ales pe la început, dar se trece repede la lucruri mai serioase. E mai ales vorba despre război și religie, și cred că se ridică câteva probleme destul de interesante aici. Totuși, e și destul de violent, asta ca să se știe. Adică, e evul mediu totuși, și e și război.
Ceea ce mie personal mi-a plăcut cel mai mult la acest anime sunt personajele. Trecând peste faptul că eu am o mică obsesie când vine vorba de personaje, adică dacă ele nu sunt construite bine automat nu-mi pasă când de bună e povestea, cele de aici cred că sunt super. Chiar am rămas la final cu senzația că am aflat suficient despre ele cât să pară "reale", asta deși animeul nu are decât 12 episoade. Evident, Maria e printre preferații mei, că doar e personajul principal. Nu îmi place atât pentru scopul ei în viață, chiar dacă urăsc ideea de război, ci mai ales pentru hotărârea și încăpățânarea ei. Pentru că nu se lasă chiar atunci când totul e cam împotriva ei. Îmi plac mult genul ăsta de personaje. Totuși, în mod ironic, cel mai tare îmi place un personaj care nu e chiar central poveștii, anume Martha, o bătrână din satul lângă care locuiește Maria, de care este foarte apropiată. Maria de altfel o ajută cu un soi de medicamente. Toată chestia e interesată pentru că Biserica fiind împotriva vrăjitoarelor, relația asta a lor nu se lasă fără consecințe. Un alt personaj notabil este Ezekiel, pentru modul în care evoluează de la început la final. Mi se pare cumva incredibil că a fost posibil așa ceva într-un timp atât de scurt. Asta nu înseamnă că restul personajelor nu evoluează, nu e cazul, doar că la ea este mai evident. 
Singurul punct minus pe care îl am aici e finalul. Și nu pentru că nu mi-ar fi plăcut în sine, ci pentru că pare cumva ca nuca în perete acolo, ținând cont de tot ceea ce se întâmplase înainte. Mă așteptam la un cu totul alt tip de final. Bine, mi-ar fi plăcut de asemenea să știu mai multe despre trecutul personajului principal, dar am primit suficient din asta cât să nu mă deranjeze foarte tare.
E un anime bun, unul de care am auzit din întâmplare și pe care mă bucur că l-am văzut. Eu l-aș recomanda, dacă nimic din ceea ce am menționat mai sus nu face parte din ceva ce v-ar deranja.

2 comentarii:

  1. Eu mai demult mă uitam la Naruto,care cred că rulează din 1999.Sau , a rulat, pentru că anul acesta s-au încheiat sezoanele. Eram și eu fană anime-uri într-o vreme, însă nu mai am timp. Dar m-aș uita oricând,nu ești niciodată suficient de mare pentru așa ceva. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M-am uitat și eu la Naruto, dar chestia aia are mult prea multe episoade. Nu știam că s-a terminat, e interesant de știut, nu credeam că se va termina prea curând. Nici eu nu mă uit foarte des, dar când mă uit îmi place mult. Sunt multe animeuri care nu sunt deloc pentru copii, ăsta fiind unul dintre ele, deci da, niciodată nu ești suficient de mare pentru așa ceva :)

      Ștergere