vineri, 3 aprilie 2015

Leapșă: Big books tag

Mă tot gândeam la ce anume aș mai putea scrie pe blog, și mi-am amintit de leapșa asta care circula pe youtube într-o veselie la un moment dat. Și e și foarte simplă, so why not? Ideea e să spunem care sunt top 5 cele mai groase cărți pe care le-am citit și le avem în bibliotecă, și top 2 pe care încă nu le-am citit. Bine, eu nu prea citesc cărți foarte groase prea des pentru că dimensiunea mă intimidează, dar și când o fac nu am nici cel mai mic regret, de obicei. Există și excepții, normal.
Cele mai groase cinci cărți pe care le-am citit sunt:
  • La capătul curcubeului de Vernor Vinge. Are 613 pagini.
  • Frăția inelului de J.R.R. Tokien, care are 633 de pagini.
  • A game of thrones de George R.R. Martin. Fără lista cu personaje de la final, pe care eu nu am citit-o, are un total de 780 de pagini, and it's awesome!
  • Nisipurile Sakkarei de Glenn Meade, care are 808 pagini. E foarte interesantă cartea, serios.
  • Cronica păsării-arc de Haruki Murakami, cu un total de 816 pagini.
Dacă e să fiu sinceră, cred că am citit și cărți mai groase de atât până acum, dar nu le mai am și mi-ar fi greu să-mi amintesc exact care ar fi fost. Sunt destul de sigură că una din ele ar fi fost volumul 5 din Harry Potter totuși, dar nu mai dețin niciuna din cărțile din serie.
Trecând la cele mai groase două cărți pe care nu le-am citit, ele sunt:
  • Numele vântului de Patrick Rothfuss, care are 795 de pagini.
  • 1Q84 de Haruki Murakami, cu un minunat total de 1318 pagini... Îmi va lua ceva timp numai să mă motivez să încep cartea asta, darămite să o mai și termin :))
Astea ar fi. În mod ironic, citeam cărți mai groase prin generală, gen Eragon și Harry Potter, decât o fac acum. Recunosc că mărimea cărților e o chestie care cam are importanță atunci când încep să citesc, motiv pentru care mi-a și luat atâta timp până să citesc A game of thrones, ceea ce e trist, pentru că e o carte care mi-a plăcut foarte mult, ca majoritatea cărților mai groase pe care le-am citit de-a lungul timpului.
Nu o să o dau mai departe, pentru că asta a fost mai mult pentru că mi s-a părut drăguță ideea. Bineînțeles dacă vă place și vouă, o puteți face :)

2 comentarii:

  1. Cum a fost şi în cazul tău cu "Cântec de gheață și foc", în sensul că ți-a luat ceva ca să te apuci să citești primul volum, așa se întâmplă și la mine cu "Stăpânul inelelor". Doar că la mine este vorba, cum am mai spus-o de multe ori, de faptul că-mi doresc să citesc mai întâi "Hobbitul". Trecând peste, felicitări că ai reușit să duci la bun sfârșit monștrii ăștia. :)) În legătură cu Haruki Murakami, oh, Dumnezeule, cât de mare e! Dar din câte știu, sunt trei volume într-o singură carte, deci, se înțelege de ce are un număr așa de mare de pagini. :)
    Leapșa o voi lua și eu, din două motive: unu, pentru că nu am mai făcut una de ceva timp, și îmi doresc, iar doi, pentru că mi se pare chiar foarte interesantă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar cred că e o idee bună să începi cu Hobbitul, mi se pare că introduce mai ușor în lumea lui Tolkien. Și în felul ăsta se poate sări peste lunga introducere de la începutul primului volum din Stăpânul inelelor, care povestește pe scurt Hobbitul, dar într-un mod cam plictisitor.
      Merci :) Da, sunt 3 volume într-unul singur, iar considerând asta am plătit un preț foarte bun pe carte, am ieșit mai ieftin decât dacă le-aș fi luat separat, în română.
      Sunt curioasă să văd ce cărți vei avea tu în postare, mereu îmi place să aflu ce cărți mari citește lumea. :)

      Ștergere