luni, 13 aprilie 2015

Mânăstirea Brebu

Sau din categoria locuri frumoase din România de care nu se ştie. Adică eu presupun că nu se ştie, pentru că nu e unul din locurile de care eu să fi auzit măcar de la părinți. Şi mi s-a părut chiar frumos locul, deci trebuia să povestesc. Un pic de context aici: eu de Paşte am fost printr-un loc de prin apropierea Ploieştiului, iar duminică şi aşa nu aveam ce face, aşa că am plecat cu mama în ceva orăşel de prin  apropiere, anume Brebu, pentru că auzise că acolo ar fi o curte domnească. Recunosc că am fost surprinsă de ce am văzut acolo.
Am aflat că mânăstirea, sau cetatea respectivă, a fost construită pe la 1600. Scria acolo exact, dar nu am reținut. Iar pentru o construcție de la vremea respectivă se ține pe picioare foarte bine. Chiar am rămas surprinsă că nu a fost dărâmată în niciun război de-a lungul timpului, că din acelea au fost destule. Iar țara asta a şi fost sub multe imperii mari.
Dacă am reținut eu bine, asta a fost chiar casa domnească. Cred  că e muzeu acum, dar era închis în ziua respectivă, normal de altfel. Să zic că e prima dată când văd genul de fântână din poză? Chiar este. Mi se pare interesant mecanismul, am învățat pe la fizică despre scripeți.
Aş mai vrea să scriu ceva, dar nu mai ştiu ce aş putea spune. Mie chiar mi-a plăcut şi dacă veți fi vreodată prin zonă ar trebui să treceți pe acolo. Chiar mereu aud pe cineva cunoscut mie spunând că atunci când am fost prin alte țări am vizitat fiecare piatră, dar avem locuri în țară despre care nu ştim, dar care merită vizitate din plin. Şi sunt de acord. Personal, unele dintre cele mai frumoase şi surprinzătoare locuri pe care le-am văzut de-a lungul anilor au fost în România.

Un comentariu:

  1. Consider că mănăstirile din România sunt cele mai frumoase! :)

    RăspundețiȘtergere