sâmbătă, 25 aprilie 2015

"Traficantul de umbre" de Monica Ramirez

Mi-au trebuit în jur de optzeci de pagini pentru a îmi da seama cum să clasific cartea asta, pentru că nu mă simt bine până când nu o fac. Tot atâtea pagini mi-a luat până să încetez să o compar cu Alina Marinescu. Dacă m-ar întreba cineva, nu aș ști să mai spun de ce le tot comparam la început, pentru că sunt foarte diferite. În afară de faptul că există o organizație secretă, nu mai e nicio altă asemănare între cele două. 
Povestea urmărește două personaje. Primul este Laurence, un francez a cărui principală ocupație o reprezintă furtul și traficul de arme. E periculos și dispune de foarte multe contacte ce îl ajută să rezolve niște situații mai delicate. Activitatea lui îl pune de asemenea sub radarul unei agenții secrete, pe numele ei SATT. Celălalt personaj este Sybille, prietena din copilărie a lui Laurence, care nu știe cu ce se ocupă el, dar află, iar de acolo viața i se schimbă dramatic.
Dacă tot ziceam mai sus despre clasificarea romanului, cred că e jumătate roman de acțiune/thriller și jumătate de dragoste. O să spun de asemenea de acum că acțiunea îmi place în general mai mult decât poveștile de dragoste. Ceea ce nu înseamnă că nu mi-a plăcut să urmăresc povestea dintre cei doi, atâta doar că am preferat scenele de acțiune propriu-zisă. 
Ce mi s-a părut cel mai interesant la romanul de față a fost că prezintă lucrurile atât din punctul de vedere al agenției care încearcă să mențină ordinea, prin eliminarea celor care susțin grupări teroriste și fac trafic de arme, spre exemplu, cât și din punctul de vedere al cuiva care se ocupă de trafic de arme pentru a trăi. Ăsta e unul din lucrurile care mi-a dat câteva bătăi de cap, în sens pozitiv, pentru că nu puteam să nu fiu cumva de partea lui Laurence, dar în același timp ceea ce făcea el era greșit, și atunci SATT avea dreptate să îl țină sub radar. Și chestia asta m-a sâcâit o perioadă, pentru că eu sunt contra violenței și războaielor și atunci normal că nu eram de acord cu ceea ce făcea Laurence în viață. Dar în același timp îi înțelegeam punctul de vedere, și îmi plăcea ca personaj. A fost frustrant o perioadă. 
Dacă tot am ajuns să vorbesc de Laurence, trec la personaje, începând cu el. Nu pot spune că m-am atașat de el, sau de vreun alt personaj, pentru că ele fac mai multe lucruri care pentru mine sunt puțin mai greu de digerat. Totuși, am înțeles de fiecare dată motivațiile lor și asta m-a determinat să-mi pese de ei, chiar dacă nu m-am putut atașa de ei. Nu e prima dată când pățesc asta, și nu mă deranjează foarte tare, atâta timp cât mi-a păsat de ei, e ok. Iar de Laurence mi-a plăcut destul de mult. Tipul e inteligent și are mai mereu câte un plan, plus că are limite, un prag pe care nu vrea să îl depășească, ceea ce eu consider că e important. Sybille e ok, dar a rămas cumva în umbră în mintea mea prin comparație cu Laurence. El e mai interesant. Aș mai fi vrut să menționez alte personaje, dar eu la capitolul memorat nume stau foarte prost, deci mă limitez la cei doi actori principali.
La un moment dat, având în vedere faptul că Laurence era sub supravegherea SATT, m-am așteptat ca toată povestea să o ia într-o anume direcție, dar nu am fost nici măcar pe aproape. Ceea ce s-a întâmplat de fapt nu mi-a trecut nicio clipă prin minte. Ceea ce îmi place, deși încerc să prevăd ce anume se va întâmpla mai departe, îmi place să fiu luată prin surprindere. 
Nu mai știu ce altceva aș putea să zic, chiar mi-a plăcut, mai ales finalul, mi-a pus un pic zâmbet pe buze. Recomand dacă vă plac atât cărțile de acțiune, dar care conțin și o poveste romantică foarte simpatică.

3 comentarii:

  1. Hihi, citind recenzia ta, mi-am amintit că și mie mi-a fost foarte greu să decid cum să încadrez povestea... doar că la vremea respectivă eu nu citisem niciun roman din seria Alina Marinescu, așa că n-aveam cum să le compar...
    Într-adevăr fain romanul, mă bucur că l-ai citit și ți-a plăcut :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă bucur că nu sunt singura care a avut problema asta. Până acum toate romanele ei au fost faine, abia aștept să am ocazia să mai citesc și altele :)

      Ștergere