April wrap-up

  1. Orfani în Brooklyn de Jonathan Lethem. A fost o carte interesantă, e din genul polițist și un pic thriller. Povestea îl urmărește pe Lionel, care încearcă să își dea seama cine l-a ucis pe cel pentru care lucra, el fiind un orfan cu sindromul Tourette. Ca și poveste polițistă în sine, nu e nimic nou, dar asta nu înseamnă că nu mi-a plăcut în timp ce am citit-o, pentru că deși nu aduce nimic nou nici nu e previzibilă în vreun fel. I-am dat 4/5 stele pe goodreads, iar recenzia o găsiți aici, pentru mai multe gânduri.
  2. Prințul din negură de Carlos Ruiz Zafon. Cred că de fapt cartea e scrisă pentru adolescenți, cam asta a fost concluzia la care am ajuns după ce am citit-o. Totuși, asta nu înseamnă că nu mi-a plăcut și mie. Povestea e chiar interesantă și mi-au plăcut personajele și misterul. Au fost vreo două lucruri care mi-ar fi plăcut să fie lămurite, dar în rest e reușită. I-am dat 4/5 pe goodreads, și voi citit cu siguranță și celelalte două volume din trilogie. Recenzia o găsiți aici.
  3. Copiii întunericului de Lavinia Călina. Primul volum dintr-o nouă serie. Despre cartea asta am rămas cu sentimente contrarii, în sensul că sunt fix la mijloc, nu pot să spun nici că mi-a plăcut, dar nu pot spune nici contrariul. E situația pe care o urăsc cel mai mult. Mai bine citiți recenzia, care se găsește aici; pe goodreads a primit 3/5 stele.
  4. Traficantul de umbre de Monica Ramirez. Nu a fost în niciun fel ceea ce m-aș fi așteptat, ceea ce eu apreciez întotdeauna, mai ales atunci când povestea e una bună. Și asta chiar este. La un moment dat în timp ce citeam m-am gândit că nu seamănă cu Alina Marincescu, ceea ce nu e prea adevărat, nu știu de ce le tot comparam. Asta e cu totul alt gen de poveste, chiar dacă conține o organizație secretă ce are ca scop menținerea ordinii. La final am ajuns la concluzia că e jumătate roman de acțiune/thrille, jumătate poveste de dragoste, iar cele două sunt îmbinate foarte frumos. Recomand, i-am dat 4/5 stele pe goodreads, iar recenzia o găsiți aici.
  5. Întoarcerea regelui de J.R.R. Tolkien. Recunosc, nu am crezut vreodată că voi citi toată trilogia, dar am făcut-o. Ultimul volum a fost cel care mi-a plăcut cel mai puțin dintre ele, din păcate, dar per total trilogia face pentru o călătorie destul de epică. Volumului de față i-am dat 4/5 stele pe goodreads, iar recenzia o puteți găsi aici.
În altă ordine de idei, abia aștept să vină Bookfest-ul în București! Am aflat că asta se va întâmpla la finalul lui mai, și am o listă de cărți pe care mi le doresc foarte mult și abia aștept să ajung acolo. Cu atât mai mult cu cât am reușit să nu mai am peste 25 de cărți necitite în bibliotecă, cred că ajunsesem la 30 la un moment dat. Acum mai am 9 și sigur mai citesc câteva până atunci, cred. Deci pot să mă abțin :)) Pe o notă mai serioasă totuși, în ultimele luni nu prea am mai simțit nevoia să cumpăr cărți, în mare parte pentru că știu că nu am chiar atât de mult timp la dispoziție ca în alți ani, plus faptul că I'm broke, dar oricum.
Am început să citesc 1Q84 de Murakami, m-am simțit motivată, deși știu că îmi va lua mult să termin tot volumul, are un pic peste 1300 de pagini. Dar am un plan, mă gândesc să o citesc pe volume și să mai citesc și alte chestii între timp, dar recenzia o voi face după ce voi termina toată cartea, are mai mult sens în mintea mea așa. 

Comentarii

  1. De prima carte nu am auzit, dar pare interesantă. Pe Carlos Ruiz Zafon aș vrea să-l citesc, dar mai întâi aș vrea să încep cu seria "Cimitirul cărților uitate", cu toate că nu știu când o voi face. Sincer, dacă "Ultimul avanpost" m-a atras foarte mult, "Copiii întunericului" nu prea îmi stârnește această dorință. De Monica Ramirez aș vrea mai întâi să încep cu seria "Alina Marinescu", deoarece mi se pare foarte interesantă, și ceva nou pentru mine. Iar de J.R.R. Tolkien, până nu mă apuc de Hobbitul, nici că mă ating de trilogie, poate doar de Silmarillion, dar când văd cât de mic este scrisul, mă înspăimântă. (am varianta de la ziar).

    Felicitări pentru cărți, și chiar dacă ți-am mai urat și pe Goodreads, succes cu Murakami. Pe mine mă înspăimântă, mai ales că am văzut într-o poză pe care ai pus-o pe blog, cât de mare este. :))
    Lectură plăcută! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ordinea în care vrei să începi cu autorii menționați e exact ordinea în care am început și eu să-i citesc, cel puțin la Tolkien eu chiar cred că e mai bine să se înceapă cu Hobbitul. Eu l-am citit primul din întâmplare, pentru că filmul era împărțit în trei și voiam să știu cum se petrec lucrurile mai departe. Bine, cartea și filmul nu au nicio legătură una cu alta, dar asta e altă discuție. Sper să îți placă toate cărțile de care ai spus, știu că mie mi-au plăcut toate destul de mult. Nu mă plictisesc să recomand seria Alina Marinescu, abia aștept să văd cum ți se va părea ție :D

      Sincer, și pe mine mă înspăimântă cartea lui Murakami, stă în bibliotecă de luni de zile din motivul ăsta, dar vreau să citesc tot ce a scris el. În română e împărțită în trei volume, dar am ales varianta asta pentru că ieșeam mai ieftin comparând prețurile. Cred că o să îmi ia cel puțin două luni să o termin, dar sunt hotărâtă să o fac. Nu am citit mult din ea momentan, dar pot spune că până acum îmi place, abia aștept să aflu ce se va întâmpla mai departe.
      Merci,lectură plăcută și ție! :)

      Ștergere
  2. La cât de lăudată a fost Monica Ramirez, cu siguranță a ajuns pe lista de priorități, atunci când voi mai face cumpărături pe viitor. Pe Carlos Ruiz Zafon îl voi citit tot împrumutat probabil, dar este un autor bun și mă bucur să aud că și alte serii ale sale sunt bune. Și cred că e timpul să intru și eu în lumea Tolkien, părerile sunt împărțite, dar încă nu am auzit persoană să regrete că l-a citit pe întemeietorul genului fantasy.
    Oh, și abia aștept să văd ce părere ți-a lăsat cartea asta a lui Murakami. În mintea mea, este numărul 1 chiar dacă nu am citit-o. Idk why.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu știi cât de mult mă bucur să aud asta și chiar sper să îți placă :D Sper ca și Tolkien să îți placă, eu am auzit ambele tipuri de păreri, dar toți spun măcar că sunt fericiți că pot spune că l-au citit, e un pic mai dens, dar eu cred că merită.
      Cred că o să îmi placă cartea asta a lui Murakami, am ajuns pe la pagina 56 și deja m-a luat ceva prin surprindere, în mod plăcut, abia aștept să văd ce se va întâmpla mai departe. Mă gândeam să scriu câteva cuvinte de fiecare dată când mai fac update pe goodreads, să văd dacă voi reuși, nu am mai făcut asta până acum.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu