joi, 16 iulie 2015

"A clash of kings(A song of ice and fire #2)" de George R.R. Martin

În sfârșit mai apar și eu pe aici cu o recenzie, am senzația că a trecut pre mult timp de la ultima, adică vreo lună, cât mi-a luat să o citesc pe asta. Recunosc că pe la final îmi cam pierdusem răbdarea, am sărit peste scenele de război.
Dacă la primul volum am încercat să îmi storc creierul pentru un rezumat, aici nu am mai făcut asta. Povestea mi se pare mult prea complexă și densă pentru ca cineva să reușească să îi facă un rezumat în adevăratul sens al cuvântului. Mai bine trec direct la impresiile mele referitoare la volumul de față.
Mi-a plăcut, toate intrigile și cum toți își făceau un plan, cum cititorul afla de ele și știa că majoritatea nu vor putea fi duse la îndeplinire. A fost foarte interesant de urmărit. Totuși, cred că primul volum mi-a plăcut ceva mai mult. Motivul e unul foarte subiectiv, anume că tot războiul ăla m-a cam obosit. Știu că nu e tocmai corect, având în vedere că ar fi trebuit să mă aștept la asta, dar așa sunt eu.
Ce mi-a plăcut cel mai mult la cartea asta au fost capitolele despre Arya, Tyrion, Sansa și cele ale lui Catelyn. Îmi place Arya din ce în ce mai mult, mai ales după unele lucruri pe care le-a făcut în volumul ăsta, fata chiar are curaj și mi s-a părut isteață. Capitolele lui Sansa mi-au plăcut pentru că au prezentat o parte interesantă a evenimentelor, cu ea ca personaj încă mai am dubii dacă să o plac sau nu. Sora ei mi-e mai simpatică. Iar Tyrion se numără printre favoriții mei, alături de Jon Snow. Capitolele lui din cartea asta nu mi-au plăcut la fel de mult ca în primul, pentru că au fost cam violente, dar de el ca personaj îmi place mult. Iar capitolele lui Catelyn mi-au plăcut atât pentru că mi se pare interesant punctul ei de vedere, cât și pentru faptul că aduceau lucruri interesante în poveste.
Oricum, cel mai genial personaj mi se pare de departe Tyrion. Îmi place mult de el, chiar dacă e un Lanister, e mai interesat de dreptate decât restul, sau cel puțin așa mi-a lăsat mie impresia, chiar sper să nu fiu dezamăgită.
Trecând la ceea ce mi-a plăcut mai puțin, au fost capitolele personajelor Dany(nu o să încerc să îi scriu numele complet, sigur greșesc) și Theon. Înțeleg de ce au fost acolo, dar în partea lui Dany nu prea s-a întâmplat mare lucru, iar pe Theon l-am urât foarte tare. Îl vreau mort, omul e prea insuportabil. Și aștept momentul în care povestea lui Dany va avea un impact asupra celorlalte personaje, pentru că momentan nu e cazul. Și nici nu pot să spun că o plac prea tare, nici nu o urăsc, mi-e cumva indiferentă momentan. Dar asta se poate schimba oricând.
Nu știu ce altceva aș mai putea spune. Însă abia aștept să pun mâna pe următorul volum, totul devine tot mai interesant, și chiar vreau să aflu ce va urma pentru personaje, chiar dacă nu cred că ceva bun, dar tot vreau să știu.

"Courage and folly are cousins, or so I've heard."

"A boy has more courage than sense."

"There's no shame in fear, my father told me, what matters is how we face it."

"Power resides where men believe it resides. No more and no less."

This world is twisted beyond hope, when lowborn smugglers must vouch for the honor of kings.

"When we speak of the morrow nothing is ever certain."

It is all a game to them still, a tourney writ large, and all they see is the chance for glory and honor and spoils. They are boys drunk on song and story, and like all boys, they think themselves immortal.

Perhaps that is the secret. It is not what we do, so much as why we do it.

"Sleep is good. And books are better."

"Sorcery is the sauce fools spoon over failure to hide the flavor of their own incompetence."

6 comentarii:

  1. Și mie mi-a plăcut mult Catelyn în volumul doi, îmi place dedicația ei de mamă și de-asemenea și Robb e unul din preferați.

    Citatele pe care le-ai ales iar sunt foarte bune!! Să fiu sinceră, jumate din timp am fost frustrată cât am citit cartea asta, cred că au fost puține momente și POV-uri care mi-au plăcut ;; Păcat, George Martin încă mai are de lucrat la a mă impresiona să fiu sinceră.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu l-am văzut suficient de Robb în volumul ăsta ca să mă lămuresc ce părere să am despre el, aștept să văd ce va mai face mai departe.

      Mă bucur că îți plac :) Și eu am pățit același lucru, cred că ăsta e unul din motivele pentru care mi-a luat atât să termin volumul. E interesant ce se întâmplă, dar e și frustrant de citit ce pățesc anumite personaje. Pe mine mă fascinează lumea pe care a creat-o. Nu e printre autorii preferați, dar apreciez ceea ce face cu seria asta, dacă pot spune așa.

      Ștergere
  2. Abia am terminat si eu volumul doi. De Catelyn nu imi place in continuare, e plangacioasa si ia doar decizii gresite, dupa parerea mea. Capitolele lui Daenerys(btw, toti din familia ei au nume de genul asta, sunt unele muuult mai rele pe acolo) au parut intr-adevar nu-prea-interesante, dar ce s-a intamplat in templul ala are multa relevanta pentru volumele urmatoare, viziunile alea cu siguranta sunt ca un fel de spoilere codate :))
    Mie una mi-a placut si volumul asta destul de mult, dar am zis ca pana nu moare Catelyn nu dau 5 stele vreunei carti din serie, femeia aia strica tot pentru mine. Scenele de razboi nu ma deranjeaza, sunt necesare si ma bucur ca, spre deosebire de Stephenie Meyer si J.K. Rowling, omul chiar le scrie si o face bine, detaliat si convingator.
    Pe Tyrion si Jon ii iubesc si eu, manca-i-ar mama de batuti de soarta dragalasi <3 Cat despre celelalte personaje cu POV-uri, majoritatea imi sunt destul de indiferente momentan.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, capitolul cu templul a fost chiar interesant, restul însă le-am citit mai pe repede înainte, că nu se întâmpla mai nimic în ele. Chiar sunt curioasă să văd ce o să însemne viziunile alea pentru restul seriei, ceva acolo e clar.
      Știu că sunt necesare, dar na, eu nu sunt cu violența și mai le sar. Luptele sunt motivul pentru care nu mă voi uita la serial, ar fi prea mult pentru mine :))

      Ștergere
  3. Eu am terminat volumul doi acum ceva timp, așa că nu prea mai știu ce întâmplări din serial apar în această carte, deci nu pot spune ce mi-a plăcut cel mai mult în "Încleștarea regilor". Dar în schimb pot spune că a început să-mi placă din ce în ce mai mult de Sansa, și ai să vezi în ce mod va surveni transformarea ei în continuare, de Cersei, extraordinar de mult, în ciuda a ceea ce face, și de Brienne, care nu știu sigur dacă a apărut în acest volum. Nici Catelyn nu este rea ca personaj, doar că unele decizii pe care le ia, nu prea sunt pe placul meu. Iar despre Daenerys, ce pot spune? Va deveni din ce în ce mai interesantă ca personaj, ai să vezi. :) Știu ce spui despre capitolele din carte, sunt destul de plictisitoare până intră în adevărata atenție din partea celorlaltor case din Westeros. Despre personajele de sex masculin, Tyrion categoric este cel mai tare! :)) Dacă ar muri, nu știu dacă aș mai fi chiar așa de interesată să mă mai uit la serial sau să continui să citesc cărțile. Cred că ar fi mai dramatică și mai greu de digerat moarte dintre toate care s-au petrecut până acum. :)) Dar Martin ne rezervă atâtea lucruri fascinante și șocante, încât... ce pot spune?
    Succes în continuare cu volumele, dar și cu celelalte cărți pe care le citești! :) Va trebui să văd ce fac și să trâng bani ca să-mi iau și eu volumul al treilea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De Cersei nu pot spune că îmi place, dar ceea ce face are mult sens pentru mine, deci nu o pot urî. Apare Brienne, chiar dacă nu prea mult, mi s-a părut simpatică, aștept să văd ce rol va juca în continuare. Abia aștept ca Daenerys să aibă un rol în toată acțiunea seriei, mai ales că are dragonii ăia și vreau să îi văd în acțiune.
      Eu cred că dacă ar muri Tyrion m-aș lăsa de serie cu totul :)) El e unul din puținele personaje care face seria să fie mai suportabilă. Are un anume haz, cred că singurul punct de vedere la care nu mă tem de ce e mai rău.
      Merci, la fel și ție :) Eu cred că îmi voi lua vol 3 luna asta, pentru că nu prea se găsește varianta în engleză într-un singur volum și nu vreau să mă risc, nu suport ideea de a fi împărțită în două :))

      Ștergere