miercuri, 12 august 2015

"Luminile din septembrie(Niebla #3)" de Carlos Ruiz Zafon

Prima carte a acestui autor care m-a dezamăgit, asta e trist. Chiar îmi place autorul. E drept că aceasta se numără printre primele cărți pe care le-a scris, dar același e cazul și cu celelalte două volume din trilogie, care mi-au plăcut.
Să vedem. Povestea urmărește o familie care se mută într-un orășel de pe coastă, unde mama lor, văduvă, ajunge să lucreze pentru un fabricant de jucării, Lazarus. Acolo ei ajung să fie implicați într-o poveste de groază, veche de mulți ani și să descopere adevărul din spatele unor legende.
Cred că cel mai bun cuvânt cu care pot descrie cartea asta este: neimpresionant. Cred că e de fapt o carte ce are ca public țintă copiii, și cred că m-ar fi speriat dacă o citeam acum câțiva ani. Așa însă... povestea nu a avut nicio finalitate pentru mine. E o poveste cu fantome, cu multe lucruri care se petrec la final, dar altfel destul de slăbuță, din punctul meu de vedere.
Nu am reușit să mă atașez de niciun personaj, micuța poveste de dragoste dintre Irene și Ismael ar fi fost ok dacă nu ar fi inclus și scrisorile de la final, iar fratele lui Irene(i-am uitat numele) nu are mai niciun rol în poveste, nu știu ce a căuta acolo de fapt.
Cât despre firul principal al acțiunii... meh. Am citit cartea până la final pentru că e Zafon și am sperat că va deveni mai ok. Nu a fost să fie. Nu îmi pot scoate din cap ideea că asta e o poveste menită pentru copiii, pentru care cred că ar fi înspăimântătoare.
Nici nu știu ce să mai zic. Începutul poveștii a fost interesant, dar totul a luat-o repede în jos după ce au ajuns în noua lor casă și l-au cunoscut pe Lazarus. Pur și simplu nimic nu a putut să îmi atragă suficient atenția în povestea asta pentru a o face interesantă.
Nu regret că am citit-o, și nu voi renunța la Zafon, pentru că cele mai recente scriei ale lui mi s-au părut superbe, asta pur și simplu nu a fost pentru mine. Celelalte două volume din trilogie(chiar dacă nu au nicio legătură una cu alta), deși am avut sentimentul că erau scrise pentru persoane mai tinere, au fost totuși mult mai interesante decât asta. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu