duminică, 25 octombrie 2015

Burnt

Nu știu dacă am mai spus asta, dar mie îmi place de Bradley Cooper ca actor. Și el e unul din motivele pentru care am vrut să văd filmul, plus faptul că e despre un chef. Nu pot explica de ce, dar îmi plac filmele cu subiectul ăsta.
Personajul principal din filmul de față, Adam Jones, se duce la Londra pentru a își deschide un restaurant și a obțiine o a treia stea Michelin. El a fost cunoscut drept un chef foarte bun, dar din cauza anumitor dependențe, decade, iar acum vrea să revină.
Am avut așteptări mai mari de la filmul ăsta, o să recunosc. Principala mea problemă a fost cu personajul lui Adam, pentru că e super arogant și chiar nu-mi plac genul ăsta de oameni. Mi se pare complet ok să își dorească steaua aia și să fie încrezător, plus că înainte să revină a petrecut timp renunțând la alcool și cocaină și orice altceva ar mai fi avut impact negativ asupra lui. Ăsta e unul din lucrurile care mi-au plăcut la el, dar ca personaj nu mi-a plăcut, e prea arogant pentru mine și țipă cam mult.
O să zic că nici faptul că restaurantul era genul ăla care mi se pare SF nu prea a ajutat. Nu spun că e ceva în neregulă cu genul ăsta de restaurante, înțeleg de ce au ales să îl facă așa, to each their own cu s-ar spune, dar pe mine mă depășesc. Toată presiunea o înțeleg până la un punct, dar la un moment dar îmi trece peste cap. Dar fiecare cu vizurile lui și cred că e de apreciat hotărârea lui Adam de a obține steaua aia Michelin.
Cred că totuși un lucru pe care l-am apreciat eu la filmul ăsta e faptul că mi s-a părut realistic prezentat totul. Cred că e stresant să fii considerat cel mai bun și să vrei să menții imaginea asta, și cred că lucrurile pot deveni foarte stresante. Nu bag mâna în foc, dar mie mi-a plăcut că nu a fost romantizată întreaga situație.
O altă chestie interesantă a fost modul în care s-a pus în lumină ceea ce a pățit Adam, ce s-a întâmplat de a lipsit vreo trei ani din peisaj. A fost cumva subtil, totul reieșea din discuțiile dintre personaje și dacă nu erai atent se putea să ratezi ceva. Nu știu de ce, dar mă așteptam să văd scene cu flashback desprel el, dar nu a fost cazul, iar asta mi-a plăcut. S-a petrecut mai mult timp pe prezent decât pe trecut și am preferat lucrurile așa.
Nu aș ști să zic care exact ar fi mesajul filmului, poate ceva legat de lucrul în echipă, sau karma, sau perseverență, ceva de genul ăsta poate. Per total mi s-a părut un film ok, aveam mai multe așteptări, dar nu pot spune că nu mi-a plăcut deloc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu