marți, 20 octombrie 2015

Kyoukai no Rinne

La drept vorbind, nu eram sigură dacă să scriu despre acest anime sau nu, pentru că practic nu s-a terminat, s-a anunțat că va urma un sezon doi în 2016. Dar apoi mi-am dat seama că aș putea vorbi despre acest prim sezon. Pentru că nu mă pot sătura să despre anime-ul ăsta. Îmi place mult, chiar dacă în esență este un anime destul de simplu.
Povestea o urmărește pe Mamyia Sakura, o fată de vreo 14 ani care de când era copil a putut vedea spirite. Într-o zi află că unul dintre colegii ei, Rokudou Rinne, care e de obicei destul de absent, este un shinigami care ajută spiritele să treacă mai departe. Marea lui problemă este aceea că e sărac, iar pentru a ajunge în posesia unor obiecte ce îl pot ajuta în misiunea lui are nevoie de bani. În plus, mai are în spate și datorii imense, care nu sunt deloc din vina lui, dar tot trebuie să le plătească.
Ziceam că în esență e un anime destul de simplu. Asta pentru că e episodic, cam fiecare episod urmărindu-i pe Sakura și Rinne ajutând spiritele să treacă mai departe. Motivul pentru care formatul nu mă deranjează e pentru că fiecare episod are câte ceva diferit, nu respectă chiar același tipar de fiecare dată.
Pe parcurs sunt prezentate și alte personaje, unele mai simpatice decât altele, dar toate fac ca anime-ul să devină mai interesant. Nu există un fir ala acțiunii propriu-zis, dar există anumite aspecte care revin pe parcusul sezonului, astfel că are o oarecare continuitate.
Unul din lucrurile care mi-au plăcut destul de mult la acest anime au fost personajele. Rinne este favoritul meu de departe, pentru că nu face ceea ce face doar pentru a își plăti datoriile, dar mai ales pentru că asta e îndatorirea lui ca un shinigami. Și face totul cât de bine poate, având în vedere că nu își poate permite foarte multe din punct de vedere financiar. Și toată situația face pentru niște scene destul de amuzante. Nu toate glumele mi s-au părut amuzante, sunt câteva situații cam ridicole, dar și momente în care m-am trezit râzând singură.
Nici Sakura nu e un personaj rău deloc, au fost momente când mi-a plăcut destul de mult de ea, dar sunt și momente în care mi s-a părut cam absentă sau distrată. Nu mă pot plângă totuși foarte mult în ce o privește, pentru că e totuși genul ăla de personaj pe care te poți baza la nevoie.
Pe parcurs mai apar vreo trei sau patru personaje care mie mi-au rămas în minte. Primul este Juumonji, un băiat care vine dintr-o familie de exorsiști, nu foarte bun la asta, care e îndrăgostit de Sakura și care e exagerat în ce mai mare parte din anime. El e unul dintre cei care sunt portretizați cam ca niște zăpăciți, dar nu pot spune că nu a avut momentele lui.
Alt personaj este Ageha, un shinigami nu prea priceput, al cărei scop este să scape de damashigami (shinigami care iau sufletele celor care încă nu ar trebui să moară) și să își găsească sora. Drumurile ei se intersectează cu ale lui Rinne, Sakura și Juumonji și se ajunge la niște situații destul de distractive.
Ar mai fi de menționat tatăl lui Rinne, dar nu voi da detalii despre el pentru că ar însemna să dau spoilere. Și și bunica lui Rinne îmi e foarte simpatică, chiar dacă nu cred că apare în multe episoade.
Per total, as recomanda acest anime. Recunosc că povestea nu prea înaintează și umorul nu cred că e pentru toată lumea, dar cred că merită măcar încercat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu