sâmbătă, 14 noiembrie 2015

"Fantoma de pe lac" de Monica Ramirez

Nu prea știu de unde să încep cu cartea asta, în mare parte pentru că mi-a luat cam mult să o termin și încerc să fac abstracție de asta. Pentru că dacă mi-aș fi făcut timp să o citesc probabil aș fi terminato destul de repede și asta mă deranjează. Dar să trec la poveste.
Ashley White, scriitoare de romane de dragoste, ajunge în Spearmint Lake cu speranța că schimbarea peisajului o va ajuta la terminarea romanului la care lucrează, cât și pentru a își reveni după o despărțire. Dar orășelul acesta nu e chiar atât de liniștit pe cât pare, o fantomă a unui polițist ucis cu 20 de ani în urmă bântuie prin zonă, ea începe să audă sunete stranii prin cabana unde locuiește și au loc tot felul de evenimente ciudate.
În primul rând, nu, nu este o carte horror. Are câteva elemente paranormale, dar eu aș categorisio drept o carte de dragoste și polițistă. În primul rând de dragoste pentru că mi se pare că partea asta e ceva mai mare decât cea polițistă, sper că are sens ce spun. Dar mie mi-a plăcut mai mult partea de mister și de cercetări ale lui Ashely prin Spearmint Lake, pentru că în general nu sunt fan al poveștilor de dragoste și dintr-un motiv pe care nu-l pot identifica nu mi-a plăcut persoana de care s-a îndrăgostit Ashley în poveste.
Revenind la partea polițistă, mi s-a părut interesant modul în care totul s-a desfășurat și cum de fapt nu prea primeam răspunsuri, doar ajungeam la mai multe întrebări. Asta mi-a amintit de Agatha Christie și chiar mi-au plăcut cele câteva cărți ale autoarei pe care le-am citit. Și mi-a plăcut și faptul că pe lângă misterul creat de fantomă s-au întâmplat și alte lucruri, Ashley și-a mai făcut niște prieteni noi și mai ales mi s-au părut interesante pasajele în care vorbea despre scrierea romanului ei. Am o slăbiciune pentru asta și pentru orice fel de lucru care are legătură cu instrumentele muzicale, mai ales pian. Și mă bucur că au fost acolo, altfel poate că aș fi uitat că personajul e scriitoare de romane. Plus că mi-a plăcut ideea romanului la care lucra.
Recunosc că la un moment dat eram convinsă că voi putea prevedea ceea ce urmează, nu știu de ce tot încerc să fac asta, de cele mai multe ori eșuez. Au fost destule lucruri care m-au luat prin surprindere în timp ce citeam, mai ales spre final, când povestea începea să se lămurească. Suficiente întorsături de situație.
Și dacă tot ziceam de final... ceva la el nu mi-a plăcut foarte tare. Nu voi spune ce, doar că a fost o situație care mi s-a părut destul de ciudată, în ceea ce privește două personaje, m-am așteptat la cu totul altceva. Nu aș putea spune că mi-a displăcut neapărat, dar m-a sâcâit un pic.
Mi-a plăcut și recomand dacă vă plac genul acesta de romane.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu