sâmbătă, 21 noiembrie 2015

Gaudeamus 2015

Înainte de a mă apuca să scriu asta, m-am uitat pe postarea de anul trecut. Cred că am fost mai entuziasmată atunci și că am rămas cu un sentiment mai pozitiv față de cel de anul ăsta. Partea ciudată e că sentimentul ăsta nu a fost cauzat de lansările în sine, cât de alte lucruri. În primul rând, m-am enervat de la început pentru că cineva s-a gândit că ar fi o idee bună să pună o taxă de intrare. Și e stupid, pentru că taxa era de 5 lei, dar când am vrut să mă lămuresc ce e și cu chestia asta toți m-au repezit, iar asta nu mi-a plăcut. Apoi, a fost faptul că pavilionul e atât de ciudat construit încât la un moment dat m-am învârtit pe acolo vreo 20 de minute până să găsesc un anumit stand. Nu pot înțelege cum funcționează nivelele alea de la Romexpo. 

Dar mă plâng prea mult în ultimul timp, așa că să trec la lucruri mai pozitive. Am scris o postare cu planurile mele pentru Gaudeamus, iar acum vreau să vorbesc despre ce am bifat de pe listă și impresii în general.

Prima lansare la care am ajuns a fost cea a cărții Zona zero de Lavinia Călina. Am zis și în postarea mai sus menționată că nu eram convinsă că vreau să o iau, apoi am văzut video-ul în care autoarea a vorbit un pic despre carte și am aflat că e narată de mai multe personaje, ceea ce imediat mi-a atras atenția. Asta și alte câteva lucruri. Dar tot aveam un dubiu, pentru că mintea mea a asociat zombi cu mult sânge pe pereți, așa că mi-am zis că cel mai bine ar fi să o întreb direct pe autoare, care de altfel a fost foarte drăguță și chiar fragmentul pe care l-a citit conținea cele mai rele descrieri cu sânge din carte, care nu sunt de fapt așa mare lucru. Asta m-a bucurat, deci merci, Lavinia!

După asta am decis să fac un mic studiu de piață să văd cam care sunt prețurile cărților pe care mi le doream, ca să văd cam ce îmi permit să iau în bugetul pe care mi l-am făcut. Și, da, mi-am respectat bugetul. Am dat repede o tură, mi-am notat prețurile, am făcut un mic calcul, după care am luat tot ce îmi doream mai mult să iau.
Urmează să scriu și un book-haul.

După asta, aveam în plan să ajung la niște lansări la Tritonic, dar înainte am vrut să merg să mănânc, ceea ce a durat mai mult decât m-am așteptat, pentru că era o coadă imensă la Springtime, așa că le-am ratat.

Dar am ajuns la lansările Titlurilor SF&F, editura Crux Publishing, unde s-au lansat noile volume de gen, o colecție de povestiri scurte(pe care trebuie să mi-o iau și eu, pentru că am aflat ceva interesant despre volum cât am fost acolo), În sângele tatălui de Ciprian Mitoceanu și Delirul încapsulat de Florin Pîtea. Trebuie să spun că lansările lor mi s-au părut foarte interesante, mai ales pentru că Deea Sterea și Florin Pîtea au venit costumați foarte frumos și au fost povestite și câteva anecdote foarte simpatice și distractive. 

Pentru că am fost la editura de mai sus, nu am mai ajuns la lansarea cărții lui Lucian Dragoș Bogdan. Din păcate s-au suprapus și am ales să rămând la Crux pentru că mi-au plăcut cum s-au făcut lansările. 

Și ultima de pe listă, lansarea cărții "Ultima privire" de Adina Speteanu. Recunosc că în punctul ăla, adică după lansările de mai sus, care s-au terminat pe la ora cinci, mă dureau picioarele și nu prea mai aveam răbdare pentru că era și cald și rămăsesem un pic fără aer, ceea ce la mine e nașpa. Dar am găsit un loc unde să stau jos vreo jumătate de oră, am stat un pic pe net și până la urmă mi-am zis că stau până la final. Și mă bucur că am făcut-o. Știam eu de ce îmi plac lansările de a Tritonic! Bine, acum am ceva emoții legate de acest ultim volum, dar văd eu la final cum ce impresie vor rămâne. Aș spune ceva despre ce s-a spus la lansare, dar eram obosită și nu mai îmi amintesc exact ce s-a spus, dar au fost niște discursuri foarte simpatice și cu un pic de umor. Dacă nu aș fi fost hotărâtă să îmi iau cartea, probabil că ei m-ar fi convins după ceea ce au spus la lansre.

Cam asta ar fi, nu prea multe de povestit. Dar atât de multă lume la un loc nu am mai văzut de mult timp! Dar am întâlnit câteva persoane, unele noi, am încercat să nu mai fiu așa timidă, sper că mi-a ieșit, per total cred că a meritat experiența. Și încă ceva: am uitat cât de mult urăsc aglomerația înainte să ajung la Gaudeamus! Sunt un pic supărată pe mine totuși pentru faptul că nu am făcut și eu măcar o poză. Am așa o părere proastă despre cum ies în poze încât evit să o fac chiar și atunci când știu că ar fi o ocazie care merită. Și nici măcar poze prin jur nu am făcut, trebuie cumva să remediez problema asta în viitor.

2 comentarii:

  1. Foarte fain articolul, dar am o singură mențiune: taxa de intrare era și până acum, tot 5 lei/zi sau 10lei un abonament (care se găsește doar în primele zile, până vineri se cam termină), dar elevii și studenții au mereu intrare liberă (și ori arăți carnetul, ori te mai lasă să intrii și după față, dacă li se pare că ești elev).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate să nu fi observat eu chestia asta înainte, cum mai mereu mergeam în ultima zi. Ăsta e și primul an în care nu mai sunt nici elev/student. M-am gândit la un moment dat că la fața mea aș fi putut să încerc să intru și așa, dar nu am vrut să am vreo surpriză cu unul care să se trezească să ceară carnet. :))

      Merci!

      Ștergere