sâmbătă, 7 noiembrie 2015

Noutăți editoriale #3

Momentul ăla când îți dai seama că ai creat rubrici pe blog în care nu ai mai postat de multe luni... Oups! Dar mi-am amintit, și chiar urmează să apară niște cărți curând care cred că sună foarte bine, așa că fac o astfel de postare.

Ultima privire de Adina Speteanu, care urmeaza să apară la Gaudeamus, can't wait! Ultimul volum din seria Dincolo de moarte, sunt un pic tristă că e ultimul, dar sunt super curioasă să văd cum se va termina.

După arestarea lui Baltazar, lucrurile în Strygorra par să se schimbe. Influența Nataliei începe să se observe, iar locuitorii îi acceptă părerile și caută un alt mod de a rezolva problemele.
Însă vorbele ei nu sunt de ajuns, când Renard nu pare să fie de acord cu ce propune. Există grupuri de strigoi care nu acceptă faptul că un om îi conduce și vor răzbunare pentru faptele lui Dragoș. Iar pactul dintre Natalia și Lyda nu poate fi ignorat, oricât de mult timp ar trece.
Cu gândul la familia ei, Natalia pierde controlul asupra situației din Strygorra, și evenimentele se precipită către un deznodământ pe care nu și-l dorește. Înconjurată de dușmani în toate părțile, trebuie să lupte pentru supraviețuire singură, bazându-se pe puterile ei.
Când trecutul valorează mai mult decât orice, viitorul devine doar un moment în timp. Mai ales când lucrurile se întâmplă în baza unui scenariu stabilit cu secole în urmă.
Cât de departe poți să mergi pentru a-ți schimba viața și a accepta soarta pe care nu ai ales-o?


În sângele tatălui de Cirpian Mitoceanu. Sună așa de bine!
Într-un viitor mai puțin îndepărtat decât ne-ar plăcea să fie, Justiția nu mai este oarbă. Dimporivă, ea vede adânc în sângele oamenilor, în ADN-ul lor și în mintea lor, fără însă a le putea pătrunde și în suflete. Ce se întâmplă atunci când, în numele siguranței cetățeanului, un complet de judecată trimite un om nevinovat la detenție pe viață, numai și numai pentru că acesta pare predispus genetic la a deveni (cândva, poate) un viitor criminal? Și ce se întâmplă atunci când un ucigaș în serie face ravagii cumplite, la adăpostul unui chip blajin? Cădere și înălțare, viață și moarte, accidente nefericite și premeditare, suspans, acțiune și o mie de întrebări. În sângele tatălui este un roman science – fiction de excepție, o distopie întunecată și un thriller pasionant în care personajele par prinse pe veci în pânza de păianjen a sorții. Destin sau… predestinare genetică?

Cartea cu scoarțe de argint, ferecate de Florin Pâtea. Fantasy, right up  my alley, chiar sunt curioasă cum va fi, steampunk nu cred că am mai citit până acum.
Cine a creat cartea cu scoarţe de argint, ferecate? Ce secrete se ascund oare în ea? Cine va avea puterea sau dibăcia să o deschidă? Și, cel mai important, ce va fi descoperit înăuntru?
În cel mai recent volum de proză al scriitorului Florin Pîtea, veţi avea prilejul să aflaţi răspunsurile la aceste întrebări şi să călătoriţi pe un tărâm fascinant, în compania unor personaje de neuitat.
Cartea cu scoarţe de argint, ferecate.
Un volum magic. Un tărâm de basm. O revoluţie industrială.
***
Delirul încapsulat, primul volum al seriei Cartea cu scoarțe de argint, ferecate, semnată de cunoscutul scriitor român de science-fiction și fantasy Florin Pîtea, ne invită să ne alăturăm unor personaje memorabile, iar împreună cu ele să luăm parte la o aventură steampunk pe cât de palpitantă, pe atât de amuzantă. Din Gorena și până în Insulele Ducofer, însoțiți de savanți (mai mult sau mai puțin nebuni), agenți secreți, doamne din lumea bună, lorzi și academicieni, mecanoizi și mașinării dotate cu inteligență și limbaj, vom călători purtați pe aripile fanteziei autorului. Nu vă uitați derringer-ul acasă, căci unele aventuri pot fi… periculoase. Și nu lăsați deoparte nici batistele cu care o să vă ștergeți lacrimile de râs, pentru că unele personaje sau situații par desprinse direct din operele lui Terry Pratchett.

Calea regilor de Brandon Sanderson. Ăsta e un prim volum dintr-o serie, cred că în America a ieșit și volumul doi, nu sunt sigură despre al treilea. Am citit de autor primele două volume din seria Mistborn, primul mi-a plăcut foarte mult, al doilea nu la fel de mult(prea multă politică pentru mine), dar nu am citit niciodată ultimul volum, și în punctul ăsta nu știu dacă o voi mai face. 
Dar știu că seria asta nouă e fantasy, în ceva asemănător cu evul mediu. Nu am găsit o descriere pe site a cărții, dar de pe Goodreads știu că urmărește mai multe personaje, cred că ar putea avea și ceva magie, și că e o imensitate de carte, cred că pe undeva peste 800-900 de pagini în engleză, dacă nu mai mult.
Nu știu dacă o voi cumpăra sau nu, dar cumva tot vreau să citesc și altceva de Sanderson, pentru că are muultă imaginație și îmi place mult genul fantasy. Vom vedea.

Cam asta ar fi pentru moment. E ceea ce mi-a atras mie atenția, știu că apar mult mai multe cărți decât am menționat eu aici. Spre exemplu, la Herg Benet va apărea o nouă carte de Lavinia Călina, doar că e cu zombii, sunt destul de convinsă, și nu sunt sigură că mi-ar plăcea așa ceva. Și mai apar și altele, dar cum am zis asta e doar ceea ce mi-a sărit imediat în ochi. 
Abia aștept târgul Gaudeamus!

Un comentariu:

  1. Mda, ce pot să zic decât: nu ești singura! :)) De când am blogul ăsta, de aproape doi ani, am postat doar de trei ori în rubrica asta. și alea mai mult așa, când îmi aduceam aminte că mai am și așa ceva. Cu postarea ta, mi-am adus și eu aminte că am niște cărți apărute de curând care mă interesează. S-ar putea să ți-o fur. Dar să trecem peste. :D
    Oh, când mă gândesc și eu că mai este doar un volum și se termină seria Dincolo de moarte, mă întristez. Dar, asta e. Și cu toate astea, de-abia aștept să văd cum se va termina.
    Cât despre cărțile de la Editura Crux, ce pot spune, le-am tot văzut coperțile pe Facebook, iar descrierile mi se par foarte interesante, doar că prima copertă nu-mi place deloc, spre deosebire de a doua, care e super faină. Dar nu asta e problema dacă vrei să o citești. :)
    De Brandon Sanderson am auzit de foarte multe ori, și chiar sunt curioasă de cărțile lui.
    Și eu abia aștept târgul Gaudeamus. Am ajuns să număr zilele. :))

    RăspundețiȘtergere