sâmbătă, 5 decembrie 2015

25 bookish facts about me

Am văzut genul ăsta de postare pe blogul Sarei și mi s-a părut o idee drăguță, și m-am hotărât să încerc și eu. Ordinea va fi în funcție de ce mi-a venit mai întâi în minte.
  1. Prima carte care țin minte să mă fi obsedat a fost Fetița celei de-a șasea luni de Moony Witcher. Am primit-o cadou de Crăciun prin a cincea de la ai mei, am citit primul rând și nu m-am mai putut opri(nu chiar, dar înțelegeți ideea).
  2. Harry Potter m-a ajutat să trec peste niște momente nașpa în a șasea, serios(pe scurt, scarlatină+alergie la penicilină = ajuns în spital de anul nou, și eram pe la a patra carte).
  3. Dacă am chef, pot citi cam oriunde, nu contează cât zgomot e, sau dacă sunt în mișcare, chiar m-am obișnuit să citesc când schimb metroul la Unirii(nu, nu citesc pe stradă).
  4. Citesc orice gen, mai puțin horror, atâta timp cât îmi place nu contează de ce gen aparține.
  5. Genul fantasy va avea mereu un loc special în inima mea, pentru că e cel cu care am început să citesc.
  6. Sunt intimidată de cărțile groase, dar în ultimul an am tot tins cumva spre ele, ceea ce nu pot înțelege, but oh well.
  7. Pot citi în engleză aproape la fel de ușor ca în română.
  8. Prefer cărțile de sine stătătoare, dar tot încep multe serii.
  9. Ca regulă, dau fiecărei cărți 100 de pagini înainte de a mă hotărî dacă îmi place sau nu. Dacă în punctul ăla mă plictisește, voi renunța la ea. Nu am avut până acum vreo experiență plăcută cu insistatul pe anumite povești doar pentru a vedea cum se termină, părerea nu mi s-a schimbat.
  10. Dacă nu găsesc măcar un personaj care să îmi placă, poate fi cea mai minunată poveste, mie nu îmi va păsa. Am o obsesie cu personajele. Dar există un caz în care regula asta nu s-a aplicat.
  11. Am decis să dau o șansă autorilor români contemporani în 2012, iar de atunci încerc să citesc mai mulți, pentru că eu consider că sunt la același nivel cu cei din afară.
  12. Prefer cărțile în format paperback, mi se par mai ușor de mânuit.
  13. Mi-am luat un e-reader în 2012, pe care l-am folosit aproape exclusiv până pe la finalul lui 2013. Încă îl folosesc, dar acum alternez mai mult între cărți în format fizic și ebook-uri.
  14. Îmi plac evenimentele care au legătură cu lansările de carte, sau pur și simplu grupuri de lectură sau de creație, și nu cred că particip suficient la genul ăsta de întâlniri. But I'm doing my best.
  15. Sunt intimidată de genul SF.
  16. Singurul lucru de la Alexandre Dumas care mi-a plăcut a fost Cei trei mușchetari. Nu mi-a mai plăcut nimic altceva din ce am încercat să citesc de el, din păcate.
  17. Am un mod foarte ciudat de a măsura ce preț merită anumite cărți, nu aș putea să explic nici dacă aș încerca.
  18. Mi-ar plăcea să pot citi în franceză la un moment dat în viața mea.
  19. Am o admirație sinceră pentru toți cei care pot creea lumi și personaje. 
  20. Încă sunt uimită de cât de mult îmi place seria Jocurile foamei. E foarte messed-up și deloc în zona mea de confort, iar ultimul volum mi-a dat niște vise tare ciudate la vremea aia, și totuși încă aș recomanda seria.
  21. De când m-am ales cu noua bibliotecă, tot mă gândesc cum să așez noile cărți ca să arate totul într-un anumit fel, astfel încât totul să arate cât mai îngrijit.
  22. După ce termin o carte, încep să mă uit insistent prin rafturi și pe lista de cărți necitite de pe Goodreads pentru a mă hotărî ce am chef să citesc mai departe(nu e niciodată simplu).
  23. Cărțile și blogul sunt unele dintre lucrurile care mă ajută să rămân pe linia de plutire, sunt ceva terapeutic pentru mine.
  24. Sunt puțin supărată pe mine pentru că nu îmi pot aminti prea multe din ce se petrece în ultimul volum din Lord of the rings, și l-am citit anul ăsta.
  25. Când mă gândesc la anumite cărți, îmi amintesc de momente sau oameni sau sentimente pe care le-am avut în timp ce le citeam, iar apoi devin nostalgică.

2 comentarii:

  1. Sunt total de acord cu numărul 3, deși recent am aflat că notele înalte pe care colega mea cântăreață le atinge nu sunt cel mai bun sunet de fundal.
    Mă identific cu numărul 7. Iar 8... nimeni nu ar fi putut să o spună mai bine!
    Hei, poate o să și avem un tur al bibliotecii nou când găsești o ordine satisfăcătoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Plănuiesc să fac un tur al bibliotecii la începutul anului viitor, cum în ianuarie anul ăsta am făcut unul deja. Poate că asta va deveni o chestie anuală, cred că ar fi interesant de văzut cum evoluează starea bibliotecii mele :)

      Ștergere