joi, 31 decembrie 2015

Goodbye 2015

Pentru că m-am hotărât să scriu o postare de genul la finalul fiecărui an, here I am. Mi se pare un mod bun de a vedea ce am realizat în anul respectiv și pot revedea postările astea oricând. Am scris unul și la finalul lui 2014, iar aici voi vorbi despre ce am realizat din toate dorințele pe care mi le-am pus, dar și alte lucruri care mi s-au întâmplat, bune și mai puțin bune.

2015
----------

Blog
Au fost două lucuri pe care mi le-am dorit: să continui și să nu treacă mai mult de o săptămână fără o postare. Prima a fost un succes, cum e destul de evident pentru cei care mă urmăresc. A doua... so close! Am ratat două săptămâni, una prin august sau septembrie și una în decembrie, pentru că pur și simplu nu am știut ce să postez. Dar, având în vedere anul pe care l-am avut, eu una sunt destul de fericită cu numărul de postări.

Cărți
Nu cred că pot spune că am reușit să nu mai cumpăr cărți până la Bookfest, nu chiar. E drept că am mai căpătat cărți de-a lungul anului, dar acelea nu contează pentru că era vorba de cărți cumpărate de mine. Și după ce am verificat prin postările de pe blog am constatat că am fost aproape, dar Libris a avut reduceri mari exact înaine de Bookfest and I couldn't help myself. Iar după asta, când am avut slujbe și niște bani, am tot cumpărat cărți, iar lista mea a devenit mai lungă decât mi-ar plăcea.
Am avut și o listă cu ce cărți vreau să ajung să citesc în 2015, deci să vedem cum m-am descurcat. Cele cu albastru sunt citite, cele tăiate sunt cele la care am renunțat, din diverse motive.
  1. Numele vântului de Patrick Rothfuss
  2. Întoarcerea regelui de J.R.R. Tolkien
  3. Ucenicul de Tess Gerritsen
  4. Păcătoasa de Tess Gerritsen
  5. Clubul Mefisto de Tess Gerritsen 
  6. A game of thrones de Geroge R.R. Martin
  7. Călătorie în trecut de Vera Cowie
  8. Anima Templi de Robin Young
  9. Evantaiul lui Yasumi de Jocelyne Godard
  10. Orfani în Brooklyn de Jonathan Lethem
  11. Oameni, îngeri și demoni de Lina Moacă
  12. Petru cel Mare de Henri Troyat
  13. 1Q84 de Haruki Murakami
  14. Balanța puterii de Monica Ramirez
  15. Bariere de fum de Monica Ramirez
  16. Abis de Monica Ramirez
  17. Traficantul de umbre de Monica Ramirez
  18. Pădurea norvegiană de Haruki Murakami
  19. Jocul umbrelor de Mireille Calmel
  20. La capătul curcubeului de Vernor Vinge
  21. Silmarillion de J.R.R. Tolkien
  22. Neamul corbilor de Lavinia Călina
  23. Endgame de James Frey și Nils Johnson-Shelton
Rezultatul nu arată chiar rău, if I can say so.
Și am avut și un wishlist pentru 2015, prin care voi trece, but I am never doing that again. Lista de cărți pe care  mi le doresc într-un anume moment se schimbă atât de des încât nu mai văd rostul unei astfel de liste.
  1. Zei americani de Neil Gaiman
  2. Numărătoarea inversă de Eugen Lenghel
  3. Urme de sfinți de Dănuț Ungureanu
  4. Pânză de păianjen de Lucian Dragoș Bogdan
  5. Vraciul de pe norul interior de Lucian Dragoș Bogdan
  6. Taxidermie de Narcisa Stoica
  7. A opta zi e-n fiecare noapte de Eugen Cadaru
  8. Nume de cod: Arkon de Anamaria Ionescu
  9. Mâine de Guillaume Musso
  10. Poveste de iarnă de Mark Helprin
  11. Trilogia Prințul din negură de Carlos Ruiz Zafon, care conține cărțile Prințul din negură, Palatul de la miazănoapte și Luminile din septembrie(le-am comandat, ăsta a fost cadoul de Crăciun de la ai mei, dar va sta pe lista asta până când va ajunge în posesia mea)
  12. orice carte de Haruki Murakami pe care pot pune mâna
  13. Am murit, din fericire de Theo Anghel
  14. Provocarea(vol 1+vol 2) de Simona Stoica
  15. O mie nouă sute optzeci și patru de George Orwell
  16. Diavolul se îmbracă de la Prada de Lauren Weisberger
  17. Rendez-vous cu Rama de Arthur C. Clarke
Cu negru sunt cele la care nu am ajuns. 

Ca și număr de cărți pe care am vrut să le citesc în 2015, până la urmă am decis să fie 40, just for fun, să văd dacă voi reuși. Anul trecut am eșuat și anul ăsta a fost la fel. Dar nu mă simt dezamăgită, pentru că am citit următoarele cărți:
Am citit în total 37 de cărți anul ăsta. Aici e un fel de grafic pe 2015, făcut de Goodreads, dacă e cineva curios.

Și am vrut să citesc mai mulți autori români. Ca și număr de cărți scrise de autori români, au fost în total 15. Dar dintre ele, ca și nume noi pe care am decis să le încerc au fost doar 4. I could have done better, I don't know. Sunt un pic tristă totuși că nu am citit mai mulți autori români. 

Scris
Am vrut să continui și am vrut să încerc să scriu continuări. Nu cred că pot spune că am avut prea mult succes. Nu că m-aș fi lăsat, dar abia spre finalul anului am început să îmi mai amintesc cum făceam asta, pentru că a fost un an agitat, s-au întâmplat multe și drept consecință hobby-ul ăsta a ajuns să fie dat un pic la o parte. Sunt încă un pic cam cum eram după bac, când nu mai știam exact ce făceam înainte de a pune totul pe pauză. Încep să îmi amintesc, dar mai am de lucru. I'll get there eventually. Momentan am ajuns la un punct în care îmi notez ideile, ca să nu le uit, sper să ajute, nu am mai încercat asta până acum.

Other stuff
Primul lucru pe listă a fost să termin facultatea fără restanțe și cu note acceptabile; pot spune că asta a fost un succes. Nu note neapărat mari, dar a fost ok. Tot legat de facultate a fost să am cel puțin nota 8 în licență, mi-am întrecut propriile așeptări, am avut 9.75. Și o să o bat pe mama la cap mult timp cu nota asta, nu o las să uite, mwahaha.
Tot în anul ăsta am fost la un curs la IBR și am vrut să obțin diploma. Am luat diploma, nu cu o notă minunată(7), dar important e că nu am picat, aia ar fi fost nasol.
Am vrut să îmi găsesc un job, am avut două, ambele pe perioadă determinată, dar a fost ok. Am avut multe emoții din punct de vedere tranziție de la facultate la job de opt ore pe zi, dar nu pot spune că mi s-a părut atât de nașpa pe cât m-am așteptat, ceea ce nu poate decât să mă bucure. Ce mai important cred că a fost faptul că am avut parte de oameni de treabă la ambele joburi și atunci a fost super. Dintre cele două, primul mi-a plăcut cel mai mult, dar încă încerc să îmi dau seama cam ce fel de slujbă mi-ar plăcea. Totuși, dacă nu voi găsi slujba visurilor mele, atunci măcar colegii să fie de treabă. Iar la cele două joburi, la final, feedback-ul a fost pozitiv, so that's good.
Și am mai vrut să continui cu franceza. Nu chiar... Am mai folosit aplicația duolingo pe ici, pe colo, dar nu am avansat prea tare. La naiba!

Și aici se termină review-ul meu pe ceea ce mi-am dorit pe 2015, nu m-am descurcat prea rău, având în vedere că nu am avut timp să mă gândesc la toate astea. Eu sunt destul de mulțumită.

Trecând la alte lucruri pe care le pot menționa aici. La capitolul lucruri triste, sunt două, dar nu voi intra în detalii. Primul ar fi că, din păcate, a trebuit să dau bichon-ul care a intrat în famlie la finalul lui 2013. Asta s-a întâmplat prin aprilie și nu a fost ușor de găsit o persoană care să știe cum e să ai un bichon. Noi nu am știut și din cauza asta și a faptului că ajunsese în grija mea, iar eu nu am mai avut timp suficient la dispoziție și programul la facultate era ciudat rău, a trebuit să recunosc că cel mai bine pentru toți ar fi să ajungă la cineva care să poată avea grijă de el. Mi-a părut rău, pentru că mi-era tare simpatic, dar nu îi era nici lui bine, nici nouă și după ce am tras de timp cât de mult am putut, a trebuit să accept realitatea, din păcate. Dar îmi place să cred că e mai bine așa. 
Al doilea lucru trist a fost că am avut un deces în familie, bunicul din partea tatălui, and I'm going to leave it at that, nu e ceva despre care vreau să vorbesc, dar cumva am simțit nevoia să menționez. Hope that's okay.

Ce am mai făcut în anul ăsta? Am continuat să particip la diverse evenimente pe subiecte care mă interesează și mă bucur, pentru că am senzația că mă mai ajută să scap un pic de timiditate. Nu cred că există leac pentru asta, dar măcar nu mai sunt la fel de rău cum eram, am ceva mai multă încredere în mine și îmi e ceva mai ușor să vorbesc cu oameni pe care nu îi cunosc. Plus că în felul ăsta am întâlnit multe persoane simpatice și cu interese comune, ceea ce nu poate decât să mă bucure.

O idee care s-a întors la 180 de grade pentru mine recent e legată de make-up. Nu am fost niciodată fan, dar am găsit câteva produse care îmi plac și ce îmi place la toată chestia e că mă face să par mai matură. Ceea ce pentru mine contează foarte mult, mai ales că tot am fost la interviuri, iar eu fiind eu, I need that. Încă mai exersez, dar cred că sunt pe drumul cel bun.

Per total, pot spune că 2015 a fost un an destul de bun, mi-am depășit propriile așteptări în multe privințe, mi-am mai ieșit un pic din carapace, am vorbit cu autori, ceea ce a fost foarte fain! Deși, dintr-un motiv pe care nu îl înțeleg, a doua jumătate a anului m-am simțit descurajată, pot spune că sunt destul de mândră de mine pentru tot ceea ce am făcut în ultimul an. Sper ca și 2016 să fie un an cel puțin ok.

2016
----------

Let's see...

Blog
Here's for another year of blogging! Ăh, nu știu ce goal aș avea pentru blog, poate în afară de acela de a crește, și nu mă refer la urmăritori neapărat, ci la modul în care fac tot ceea ce fac pe blog, dacă asta are sens. Să postez pentru că am ceva de zis și nu doar de dragul de a o face. Nu că în 2015 aș fi ajuns în situația asta, dar am fost pe aproape la un moment dat. Sper totuși să postez în continuare constant, pentru că am constatat că îmi displace să lipsesc prea mult de pe aici.

Cărți
Nu mai încerc cu "nu mai cumpăr cărți până la data x", că nu cred că e de mine, nu acum cel puțin. Nu vreau nici să exagerez, dar dacă eu voi crede că e ok, voi cumpăra cărți. There are only so many things that make me happy, and buying books is one of them. 
Să trec la listă.

La ce cărți vreau să ajung în 2016:
  1. Clubul Mefisto de Tess Gerritsen
  2. Păcătoasa de Tess Gerritsen
  3. Petru cel Mare de Henri Troyat
  4. În căutarea oii fantastice de Haruki Murakami
  5. Obosit de viață, obosit de moarte de Mo Yan
  6. Fata care a atins cerul de Luca di Fulvio
  7. Patul lui Alienor de Mireille Calmel
  8. De neînvins de Laura Hillenbrand
  9. Dragonul majestății sale de Naomi Novik
  10. Dans dans dans de Haruki Murakami
  11. Emma de Jane Austen
  12. La capătul lumii și în țara aspră a minunilor de Haruki Murakami
  13. A feast for crows de George R.R. Martin
  14. A dance with dragons de George R.R. Martin
  15. Grotesc de Natsuo Kirino
  16. Eroi fără voie(antologie)
  17. Rudolf de Habsburg de Christine Mondon
  18. Cavalerul celor șapte regate de George R.R. Martin
  19. Ultima privire  de Adina Speteanu
  20. The heiress's knight de Monica Ramirez
  21. Delirul încapsulat de Florin Pîtea
  22. În sângele tatălui de Ciprian Mitoceanu
  23. Saga reginelor de Jean des Cars
  24. Zona Zero de Lavinia Călina
  25. Cerneală și sânge de Cristina Czeller
  26. Crux de Șerban Andrei Mazilu
  27. Magic&Madness de Șerban Andrei Mazilu
  28. Limbo de Șerban Andrei Mazilu
  29. Culoarea sentimentelor de Kathryn Stockett
  30. Saga dinastiei de Habsburg de Jean des Cars
  31. Second life de S.J. Watson
  32. Podul spionilor de Giles Whitell
  33. The Martian de Andy Weir
Cred că voi rămâne la 40 de cărți ca și goal pe Goodreads. Momentan, cred că ăsta e cel mai bun număr pentru mine, chit că e posibil să nu îl ating nici de data asta. Dar nu e un concurs, e just for fun.

Scris
Ăh, să ajung înapoi la pasiunea aia pe care am avut-o atâta timp și pe care am pierdut-o undeva pe drum în 2015, cred. I miss that. În rest, ce-o fi o fi, voi vedea eu pe parcurs. Au început să îmi revină unele idei și mă gândesc un pic mai des la asta, o voi lua ca pe un lucru bun. Și sper să mă țină, că mi s-a făcut dor. Momentan sunt la stadiul de notat idei într-o agendă, să nu le uit, că mi s-a mai întâmplat. E și ăsta un început, I hope.

Other stuff
  • vreau să încep master-ul în 2016, încă nu știu sigur pe ce să mă axez, am câteva idei totuși, și dacă aș putea intra la buget ar fi și mai bine
  • keep learning french; sunt supărată că nu am avansat prea mult, pentru că știu că sunt în stare să o învăț, nu știu ce mă ține în loc
  • să încerc să mă calmez! Mă agit din toate prostiile și sincer am ajuns să obosesc. I need to calm down. Nu știu dacă asta e una din chestiile care se pot "repara" sau e ca nehotărârea, de care nu cred că voi scăpa vreodată, dar pot încerca
  • să conitnui să particip la evenimentele care mă interesează; poate așa mai scpa de timiditate, cred că ceva efect tot au avut anul ăsta 
  • dacă voi putea, să mai încerc cu echitația; am fost la două lecții și mi s-a părut drăguț, dar după a fost frig și m-am luat cu altele, dar aș vrea să mai încerc, cred că mi-ar fi de folos din anumite puncte de vedere
Cred că asta ar fi cam tot. Mulțumesc dacă ați avut răbdare să citiți până aici.


Happy new year!

2 comentarii:

  1. 2015 a fost un an plin, se pare. Bafta cu obiectivele pe 2016!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, chiar a fost. Merci! Mult succes și ție în 2016!

      Ștergere