marți, 1 decembrie 2015

The hunger games: mockingjay part 2

Nu știu cum să vorbesc despre filmul ăsta ca ceva de sine stătător, pentru că nu este. La prima parte mi s-a părut mai ușor să scriu separat, pentru că prezenta tot acel build-up care urma să ducă la ceea ce se petrece în ultima parte și mi-a plăcut modul în care au făcut-o. Cu partea asta nu pot face același lucru, am senzația că nu ar fi corect, dacă asta are sens. De aceea am ales imaginea cu toate cele patru postere, care mi se par făcute foarte frumos.
Acum că am văzut a doua jumătate a lui Mockingjay, îmi amintesc de ce ultima care m-a lăsat cu niște vise foarte ciudate. E atât de messed-up și de violentă și de întortocheată toată povestea, încât nu știu cum să vorbesc despre ea fără să existe spoilere. You have been warned!
Încă am momente când nu îmi vine să cred cât de mult îmi place seria asta, și mă bucur că filmele respectă destul de bine cărțile. La ultima parte cred totuși că anumite lucruri au fost introduse doar pentru a face filmul mai lung, dar la asta mă așteptam. Aș fi preferat ca ultima carte să aibă un singur film, but what can you do?
În mod ciudat, cred totuși că ăsta e filmul care mi-a plăcut cel mai puțin. Și nu, nu e din cauza violenței, cu asta m-am obișnuit. Pur și simplu mi s-a părut că au tras atât de mult de unele scene și situații, încât la un moment dat tinde să devină plictisitor, mai ales pe la final, când pare că nu se mai termină, deși s-a spus cam tot ceea ce era de spus.
A avut și câteva clișee, de care sincer m-am cam plictisit, puteam și fără. Și asta mi-a amintit de cât de mult urăsc triunghiul ăla amoros dintre Katniss, Peeta și Gale, și cât de mult nu mi-a plăcut cu cine a rămas Katniss la final. Nici acum nu-s convinsă că îmi place cum s-a terminat triunghiul ăsta, chiar dacă Peeta mi-a fost mai simpatic în filme decât în cărți. Cât despre Katniss, mi s-a părut că aici i-a păsat mai puțin de ce i se va întâmpla ei, a fost cumva iresponsabilă în anumite momente, și nu voia decât să îl omoare pe Snow. Și asta nu e o critică la adresa ei, pentru că știam că așa va fi și are și motive pentru care își dorește atât de mult să ajungă în punctul ăla.
Scenele de acțiune cred că au fost făcute foarte bine, chiar dacă m-am așteptat să fie mai multe. A fost în cele din urmă mai mult despre strategie și adaptare la necunoscut, decât lupta propriu-zisă. Aceea s-a terminat destul de repede. Din punctul ăsta de vedere, nu e cel mai captivant film, dar mie mi s-a părut foarte interesant de urmărit, mai ales că luptele de genul nu durează chiar atât de mult, cel puțin din ce am văzut eu. Dar mi-a plăcut modul în care au reușit să se adune și să se regrupeze în unele dintre cele mai urâte situații.
Cam asta ar fi, nu știu ce aș mai putea spune. Mi-a plăcut, atât cât poate să îți placă un film cu subiectul ăsta, cred că actorii au făcut o treabă foarte bună, efectele au fost bune și cred că e un final cât poate fi el de bun pentru o serie ca asta. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu