sâmbătă, 30 ianuarie 2016

Atelier de confecționat povești fantastice #5

Cumva se pare că am reușit să ajung numai la întâlnirile cu număr impar al acestui atelier. Dar sper să nu îl ratez pe următorul, pentru că îmi place să fiu acolo, fie și numai pentru că ascult toate ideile celor care participă, iar autorul Dan Rădoiu dă pe parcurs și sfaturi generale care eu cred că pot fi foarte utile.

Revenind însă la acest atelier, nu am fost dezamăgită deloc. De data asta, ideea a fost să dăm cu zarul și pe baza a ceea ce se afla pe respectivul zar să creăm o poveste. Și trebuie să spun că procesul a fost mult mai distractiv de urmărit decât m-aș fi așteptat.

De data asta personajul principal creat a fost o tânără de 21 de ani, pe nume Cătușarul Alexandra, de care mi s-a făcut sincer milă până la finalul întâlnirii, o să vedeți de ce mai departe. Ea vine dintr-o familie cel puțin bizară, tatăl ei fiind mare fan al lui Alexandru Macedon, și-a dorit mereu un băiat, dar s-a ales cu Alexandra. Nici mama ei nu e normală, având o înclinație spre experiențele alchimice, experiențe care au lăsat-o cu un tremurat al mâinilor care îi afectează activitățile, și s-a pus accent pe gătit și pe scăpatul condimentelor în mâncare. Alexandra, pe lângă familia mai sus menționată, mai are parte și de o serie de vise continue, ce îl au în prim plan pe Alexandru Macedon cu care joacă poker. Inițial s-a zis că joacă poker cu cel mai bun prieten al ei din copilărie, care e gay, dar mai târziu s-a ajuns la varianta de sus, care în sine e o idee care pe mine m-a distrat destul de mult. A, și am uitat să îl menționez pe iubitul Alexandrei, domnul Decebal Roxan Macedon(nu pot să trec peste cum sună numele ăsta, mă distrează de câte ori mă gândesc la el).

Mai departe am aflat că Alexandra nu mai locuiește cu familia ei, ci într-o garsonieră din Dristor, de lângă shaormerie, și că lucrează două joburi, atât ca antrenor de fitness la o sală de fițe, cât și la săli de cartier, pentru a își putea mări veniturile.

Iar pe lângă visele continue cu Macedon, mai e și dependentă de somnifere, pentru că vrea să afle cum se continuă evenimentele din vis și doarme destul de mult. Tot pe aici pe undeva, am descoperit și că Alexandra cântă foarte bine la chitară, ăsta fiind unul dintre talentele ei.

După ce s-au stabilit toate lucrurile de mai sus, despre personaj, s-a trecut la contextul poveștii, acesta fiind reprezentat de faptul că oamenii se plâng în fața shaormeriei de lângă garsoniera Alexandrei deoarece mâncarea de acolo este prea picantă. Clienții sunt furioși din această cauză.

Iar aici a fost momentul în care celor prezenți li s-au dat 20 de minute pentru a scrie, sau a începe să scrie, povestea pe baza, mai mult sau mai puțin, a celor povestite mai sus. Dar regulile au fost că nu există reguli, deci a fost libertate deplină. La final, câțiva dintre cei care au scris și-au citit creațiile și au primit feedback de la ceilalți, sau de la o parte dintre ei. Și trebuie să spun că majoritatea poveștilor, dacă nu chiar toate, nu mai le țin minte pe toate, au fost destul de interesante și țin minte că unele au fost chiar distractive. Iar la final, în urma voturilor, câștigătorul a primit și un premiu. Mi s-a părut foarte drăguță ideea!

Cum am zis, chiar sper să ajung la următoarea întâlnire, adică să nu am altceva de făcut atunci, cum am pățit înainte, pentru că îmi place să particip, chiar dacă încă nu mi-am găsit suficient curaj pentru a participa la discuții. Dar la un moment dat poate voi ajunge și acolo. În orice caz, mie îmi face plăcere și doar să fiu acolo și să ascult, ceea ce cred că e cel mai important.

2 comentarii:

  1. Nu știu, nu aș vrea să promit nimic, ca apoi să nu mă țin de cuvânt, dar tare mi-aș dori să ajung și eu odată, măcar, la o întâlnire. Mi se par atât de faine, cu toate poveștile alea pe care le creați! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate vei ajunge măcar la una, să vezi cum e :) Oricum, și atmosfera e faină și oamenii de treabă, iar poveștile sunt chiar reușite, prima dată când m-am dus nu am fost prea convinsă ce va ieși, dar e frumos :D

      Ștergere