sâmbătă, 13 februarie 2016

Deadpool

Am fost incredibil de nerăbdătoare să văd filmul ăsta având în vedere că habar nu aveam de personaj pâna la momentul în care niște leaked footage a ajuns pe net și tot internetul vorbea despre asta. Dar apoi am tot aflat chestii despre personaj și asta, împreună cu diversele clipuri oficiale, m-au făcut extrem de curioasă, plus că îmi și place de Ryan Reynolds.
Nu o să fac niciun rezumat al acestui film, parcă e mai bine să vă duceți și să îl vedeți. De altfel, având în vedere modul în care s-a desfășurat povestea nici nu aș ști de unde exact să încep.
În primul rând: intro-ul a fost genial! Nu am mai văzut niciodată un asmenea mod de a începe un film, iar din momentul ăla am fost convinsă că filmul va fi distractiv. Și chiar așa a și fost. Pentru genul de film care a fost, a fost incredibil de amuzant și de distractiv. Nu mai țin minte când a fost ultima dată când am fost într-o sală de cinema și toată lumea râdea.
Apoi trebuie menționat modul în care povestea a fost spusă. Mi-a fost teamă că evenimentele se vor desfășura cronologic, pentru că începuturile genurilor acestora de filme mie întotdeauna mi s-au părut puțin awkward. Din fericire însă aici nu a fost cazul. Nu s-a început cronologic, dar pe parcurs am aflat tot ce trebuia să știm despre Wade Wilson și despre cine e și de ce face ce face și cum a ajuns să fie Deadpool.
Un alt lucru de care nu am fost eu prea convinsă până la a vedea filmul a fost ceea ce am aflat că face Deadpool, anume ceea ce în engleză se numește "breaking the fourth wall", adică el știe că e într-un film și vorbește din când în când direct cu cei din audiență. Nu am mai văzut asta într-un film înainte și nu prea îmi era clar dacă va ieși bine sau nu. Dar cred că a ieșit foarte bine! Și nici nu întrerupe acțiunea filmului foarte des, doar în câteva momente. Și cred că aspectul ăsta a ajutat mult la prezentarea evenimentelor care l-au adus pe Wade Wilson la evenimentele din prezent.
Un alt lucru pe care îl face filmul ăsta, și în contextul celor spuse mai sus, este că practic ajunge să facă mișto de propriul film, dar și de altele. Nu tot timpul pe față, dar a fost un moment în care, deși nu se spune, sunt convinsă că special a fost pus acolo pentru a da hint către alt film. Și mi se pare amuzant modul în care Deadpool face mișto atât de el cât și de film și sunt lucruri pe care el le spune despre producția filmului de care probabil altfel poate aș fi spus ceva. Dar a făcut-o el deja. Și mai distractiv e că ajunge să facă mișto și de actorul care îl joacă pe Deadpool, moment în care mai că nu mi-au dar lacrimile de râs. M-am așteptat la multe, dar nu la asta.
Dar am spus atâtea și încă nimic despre poveste și personaje. Mi-au plăcut ambele. Povestea s-a desfășurat într-un mod complet diferit față de orice alt film despre super eroi pe care l-am văzut până acum, cam din toate punctele de vedere. Și mi-a plăcut că nu am știut niciodată la ce să mă aștept în continuare. Cât despre personaje, cel mai important este, evident, Deadpool. Și îmi e destul de greu să spun ce părere exactă am despre el. Pentru că pe cât e de amuzant și oricât de bune ar fi uneori intențiile lui, nu e un personaj pozitiv, cel puțin eu nu îl văd așa. Mai degrabă aș zice că e într-o mare zonă gri, are atât momentele lui, dar în final face doar ceea ce vrea și nu totul este pozitiv. Iar momentul de la finalul filmului a întărit părerea asta a mea.
Mie personal însă cel mai mult mi-a plăcut de Negasonic Ninja Warhead(ăsta e un nume pe care nu cred că îl voi reține vreodată). Nu aș putea pune punctul pe "i" aici, dar mi-a plăcut pur și simplu foarte mult de ea. Și relația și schimbul de replici dintre Deadpool și Colossus mi s-au părut interesante și distractive. Mai ales că cel din urmă tot vrea să îl aducă pe Deadpool pe calea cea bună, cum s-ar zice, iar rezultatele sunt foarte distractive.
Ca o concluzie, în cazul în care nu e deja evident, mi-a plăcut mult filmul ăsta, mult mai mult decât m-am așteptat, și mi-a făcut ziua de vineri mult mai bună. Recomand, mai ales dacă vă plac filmele de genul.

2 comentarii:

  1. Dacă citești BD-urile, vei vedea că Deadpool nu este deloc un personaj pozitiv și nu a avut nimeni intenția să-l facă astfel. Este un anti-erou, probabil cel mai original și interesant din seria Marvel iar filmul este unul dintre cele mai bune pe care Marvel le-a creat vreodată tocmai datorită faptului că au făcut chestia cu breaking the fourth wall. Oricum, a fost minunat deși mi s-a părut că a fost făcut prea mare tam-tam pe faza cu fața lui și Vanessa.
    În fine, bună recenzia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. S-ar putea să le citesc, sperând că voi găsi ceva la un preț mai normal, pentru că acum chiar sunt curioasă să aflu mai multe despre el. Nu îl văd personaj pozitiv după film neapărat, dar cred că dacă vrea poate face și bune. Sau poate e o impresie falsă, e scena cu tipul cu pizza peste care nu pot să trec.
      Relația cu Vanessa mi s-a părut ok, m-a distrat modul în care s-au întâlnit foarte tare :))
      Mulțumesc!

      Ștergere