sâmbătă, 26 martie 2016

Barman v Superman: Dawn of Justice

O să zic un lucru încă de la început, pentru că nu știu alt loc unde să îl spun. Am vrut foarte mult să văd filmul ăsta mai ales pentru că am vrut să scriu despre el, ceea ce probabil că sună ciudat, but whatever. De când am văzut trailerul în care apare creatura aia creată de Lex Luthor, care am aflat că se numește Doomsday, mi-a fost clar că filmul nu va fi atât despre lupta dintre Batman și Superman, cât despre alte lucruri. Și am avut dreptate, nu cred că se bat mai mult de douăzeci de minute în tot filmul.
Nu cred că are vreun rost să mai scriu vreun rezumat pentru film, titlul mi se pare self explanatory, deci voi trece direct la imrpesiile mele despre el. Nu o să mint, am fost dezamăgită. Nu aș spune că am urât filmul ăsta, pentru că nu e cazul, dar nici nu mi-a plăcut prea tare. În cele din urmă, aș zice că a fost doar ok. 
Din punctul meu de vedere, cea mai mare problemă a filmului e modul în care a fost construit și faptul că a încercat prea tare să se ia în serios. Și cu cât mă gândesc mai mult la el, cu atât îmi vin în minte mai multe lucruri care nu mi-au plăcut.
În primul rând, nu pot să înțeleg de ce au simțit nevoia să introducă povestea morții părinților lui Bruce Wayne în filmul ăsta. Cred că toată lumea știe povestea și mie mi s-a părut inutilă acolo, chair dacă recunosc că a fost filmată foarte frumos scena. Mai am și o problemă cu toate coșmarurile lui Bruce Wayne, dar nu intru în detalii despre asta, zic doar că au foarte weird.
Nu am fost fan nici al modului în care toată povestea a fost spusă, au fost mai multe fire narative care cred că trebuiau să ducă în același punct, dar... nu cred că toată chestia a avut efectul dorit. Mie mi s-a părut că a fost mult build-up care la final nu a fost ceea ce ar fi putut să fie.
Totuși, filmul nu a fost groaznic, sunt câteva idei foarte interesante prin el, și mi-a plăcut că la început arată o scenă din lupta de la finalul lui Man of Steel așa cum a văzut-o Bruce Wayne, scenă care explică de ce îl consideră pe Superman drept o amenințare și mi s-a părut foarte mișto chestia asta.
Cred că actorii au făcut o treabă foarte bună, performanța mea preferată este a celui care îl joacă pe Lex Luthor, cred că a jucat foarte bine. Și restul cred că au jucat foarte bine, am o părere foarte bună despre toți cei care au jucat în filmul ăsta.
Și e o replică în film, pe care o spune mama lui Clark Kent, care mi-a plăcut mult când am auzit-o în trailer și mi-a plăcut la fel de mult în film, deci trebuie să o pun aici.

Be their hero, Clark. Be their angel, be their monument, be anything they need you to be... or be none of it. You don't owe this world a thing. You never did.

E replica mea favorită din tot filmul!
Planul lui Lex Luthor a fost destul de interesant de urmărit, dacă un pic ovelry complicated, dar tipul o să zic că mi se pare destul de deștept, chiar așa nebun cum e. Într-un fel i-a cam jucat pe toți pe degete, un lucru la care nu m-aș fi așteptat.
Lupta efectivă dintre Batman și Superman, luată ca atare, a fost chiar reușită. Nu am fost fan al modului în care au ajuns să se lupte, mai ales că putea fi evitată de la bun început situația și salva și timp, dar făcând abstracție de chestia asta, a ieșit mai bine decât m-am așteptat.
Cât despre ultima luptă de la final... chiar dacă mi-a plăcut să o văd pe Wonder Woman în sfârșit acolo, tot mi s-a părut că a durat cam mult și că s-au distrus prea multe în întreaga chestie, așa, de dragul exploziilor și a efectelor speciale.
Dar filmul primește puncte de la mine pentru ceea ce a făcut la finalul luptei respective, nu o să zic ce, pentru că spoilere, dar chiar nu m-am așteptat să o facă. Bine, sunt convinsă că nu va rămâne așa, dar nu credeam că ar face ceva de genul și mie chiar mi-a plăcut. Știu că sunt vagă, dar veți înțelege dacă veți vedea filmul.
Și până nu uit, mi-au plăcut și toate referințele la alți meta-humans, cum îi numesc aici, cum ar fi Flash, Aquaman și am aflat că unul din ei e Cyborg. Abia aștept să îl văd pe Flash, îmi place mult personajul.
Însă chiar și cu toate lucrurile menționate mai sus, filmul tot o dezamăgire a rămas. Cred că au încercat să facă prea multe într-un singur film, a fost și lung, iar la final nu cred că a ieșit la fel de bine pe cât s-ar fi sperat. A fost ok, și atât.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu