luni, 4 aprilie 2016

Final Frontier #5 - părerile mele

Nu mai țin minte exact ce m-a motiva prima dată să merg la evenimente din lumea literară și creativă, dar trebuie să spun că mă bucur că am început să fac asta. Și mă bucur că am participat la această ediție a Final Frontier și sper să pot fi pe acolo și la ediția următoare. Pentru că da, mi-a plăcut!
Nu o voi lua pe zile, ci voi povesti pe rând despre evenimentele la care am fost, și urmează și un book haul după asta, pentru că da, am comis-o din nou. Dacă aș avea și timp să citesc toate cărțile astea ar fi minunat...
A, și de data asta mi-am amintit să fac poze!

Primul eveniment la care am ajuns a fost cel al Secției 14, grup care a apărut după prima ediție a atelierului SF&F. Am citit antologia, mi-a plăcut, așa că mi-am zis să trec și eu pe acolo să văd ce se va întâmpla. Și nu regret nimic. Așa am mai aflat câte ceva despre grupul acesta ce nu știam, s-a vorbit atât despre ce fac ei și cum, dar și câte puțin despre fiecare membru în parte. Și, înainte de a spune altceva, trebuie să menționez că au avut și un microfon care modifica vocea, lucru care a creat un moment destul de comic.
Apoi, după ce s-a vorbit despre toate astea, și pe unde au publicat membri grupului și ce plănuiesc și la ce mai lucrează în prezent, s-a citit un fragment, pe voci oarecum, dintr-un text scris de Alexandra Medaru. Chiar am fost curioasă să văd ce a mai scris, pentru că povestea ei din antologie e una din cele care mi-au plăcut cel mai mult. Recunosc că am avut un moment în care m-am întrebat ce naiba ascult, and that ending man! Scuze, trecem pe română. Nu voi spune despre ce a fost vorba, nu cred că aș reuși, dar mă bucur că finalul a fost așa cum a fost, pentru că devenise tare ciudată toată situația la un moment dat.

După aceea, a urmat HAC!BD  cu Marian Coman și Mihai Ionascu, unde s-a vorbit despre volumul doi al seriei, care încă nu a apărut. Recunosc că nu am citit primul volum, dar tot am fost curioasă și mi-am zis că dacă ceva mă va convinge să îl cumpăr va fi evenimentul ăsta. Dar nu dau spoilere despre ce mi-am luat, urmează o postare separată.
Mi-a plăcut în primul rând atmosfera de la evenimentul acesta, foarte umoristic, în lipsa unui cuvânt mai bun. Marian Coman a citit dacă nu mă înșel din primele două capitole din al doilea volum, și mi-a plăcut ce am auzit. Nu-i problemă că nu am citit primul volum, pentru că oricum până îl voi citi cel mai probabil voi uita ce s-a citit, mereu pățesc așa, dar mi-a plăcut mult cum a sunat textul citit de autor. 

Mai departe, am fost la evenimentul editurii Crux Publishing, unde s-au lansat trei volume, Conan Barbarul: O vrăjitoare se va naște de Robert E. Howard, Insula Diavolului de Ciprian Mitoceanu și Regatul sufletelor pierdute de Ana-Maria Negrilă. 
S-au spus lucruri interesante despre Conan, dar eu cumva tot nu sunt convinsă că e pentru mine. Bineînțeles că s-ar putea să mă contrazic singură peste un timp, nu ar fi pentru prima dată, dar trebuie să mai cercetez un pic problema înainte.
Mi-a părut rău că nu a fost prezent și Ciprian Mitoceanu, dar asta e, oricum cei de la editură au făcut o treabă foarte bună când au descris cartea, cum era și de așteptat. Abia aștept să citesc volumul doi, să văd cum va continua întreaga aventură și ce ironii ale sorții vor mai fi pe acolo.
Mi-a plăcut filmulețul făcut pentru cartea Anei-Maria Negrilă și chiar sunt curioasă să văd cum va fi cartea, mai ales că e mai groasă decât majoritatea volumelor de la editură, din ce am observat eu, iar ceea ce am aflat despre poveste m-a făcut și mai curioasă. 

Nu am mai ajuns la lansările de la Paladin, în parte pentru că am rămas cu ochii lipiți de cei care făceau cosplay pe acolo, dar mai ales de Darth Vader și Kylo Ren.
Și nu mă pot numi fan Star Wars în adevăratul sens al cuvântului și tot am rămas uitându-mă într-una la cei doi, dar și la ceilalți cosplayeri din zonă. 

Dar am ajuns la evenimentul Edituri, colecții, unde au răspuns la întrebări Ana Nicolau (Nemira), Bogdan Hrib (Tritonic), Șerban Andrei Mazilu (Crux), Horia Nicola Ursu (Millennium).
Nu am avut așteptări aici, pentru că nu știam exact despre ce va fi vorba, dar deja discuțiile despre câți cititori sunt, de ce lumea nu citește și de ce nu se citesc autori români... începe să devine repetitivă. Și în mod inevitabil se ajunge la problema că de ce școlile nu încurajează lectura, ceea ce eu nu cred că se va întâmpla vreodată. Bine, și s-a ajuns la mai multe lucruri, s-a vorbit și despre librării și editori și alte lucruri, dar nu vreau să intru prea mult în asta, că discuția mi se pare deprimantă de fiecare dată, și nu am auzit-o chiar de multe ori.
Singurul mai optimist pe acolo a fost Șerban Andrei Mazilu.

Ultimul eveniment la care am ajuns la fost al editurii Nemira, mi s-a părut foarte interesant titlul: Optimismul distopiei? Au participat autorii romanelor Vegetal și Mineral, care au vorbit atât despre cele două volume și despre cum le văd ei, care e mai optimist și care e mai distopic, dar s-au discutat și alte teorii și idei despre evoluția omenirii și despre ce e uman și ce nu. Mi s-a părut chiar interesant tot ce s-a spus, dar eu nu am citit încă cele două romane, deci nu pot spune prea multe pe marginea lor. Dar sper să ajung și la ele într-o bună zi.

De fapt, am mințit un pic mai sus, pentru că după asta am fost la cea de-a șaptea ediție a atelierului organizat de editura Crux Publishing, dar despre el voi vorbi într-o postare separată.
Ca și concluzie, chiar mă bucur că am fost la Final Frontier anul ăsta, m-am simțit foarte bine și cu siguranță voi merge și anul viitor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu