joi, 5 mai 2016

Noragami + Aragoto

Prima dată când am auzit despre acest anime a fost dintr-o recenzie de pe youtube, și m-am uitat la ea pentru că numele mi s-a părut interesant. Era o recenzie pentru ambele sezoane apărute până acum, de aceea și titlul e așa cum e, și am fost curioasă, m-am uitat la primul episod și nu m-am putut opri până nu am văzut toate episoadele.
În lumea asta, există Zei și există Fantome care pot corupe mințile oamenilor, atrăgându-le spre o zonă întunecată. Zeii acestei lumi, pe lângă împlinirea dorințelor, au și datoria de a opri aceste Fantome. Zeul pe care se concentrează anime-ul de față este unul foarte puțin cunoscut, Yato, care nu are nici altar, nici oameni care să îl venereze, dar care și le dorește pe amândouă. În încercarea de a deveni mai cunoscut, și eventual faimos, acceptă orice de fel de slujbă în schimbul a cinci yen, de la a repara și a curăta lucruri, până la a distruge Fantome.
Ceea ce mi se pare trist la anime-ul ăsta e că nu are un sfârșit, există și un cliffhanger pentru un sezon trei, iar manga după care e adaptat e încă on-going. Și e trist pentru că acum va trebui să aștept un sezon trei, care sper să și apară. Între timp pot să citesc manga, dar la final voi rămâne tot într-o așteptare. Just my luck.
Dar să revin la anime în sine. Mi-a plăcut foarte mult, mai ales că are destul de multă comedie, dar și momente serioase și tot felul de întorsături de situație.
Pe lângă Yato, mai sunt două personaje despre care vreau să vorbesc. Una dintre ele este Hyori, o liceană care în încercarea de a îl feri pe Yato de un accident sfârșește prin a se alege cu o abilitate pe care nu o poate controla, aceea că sufletul tinde să îi părăsească corpul în momente neașteptate. Celălalt personaj este Yukine, care e de altfel spiritul unui băiat care a murit și care devine arma lui Yato, prin care el poate distruge Fantome. Yato e simpatic pentru mine mai ales pentru că indiferent ce se întâmplă e mai mereu vesel și nu renunță la visul de a avea un altar, indiferent de obstacole și de cât timp tot încearcă să își îndeplinească visul ăsta, fără prea mult succes. Dar cred că personajul care evoluează cel mai mult pe parcursul seriei e Yukine, și nu vreau să zic prea multe, dar mare parte din primul sezon e concentrat pe el și pe modul în care el acceptă faptul că e mort. Hyori mi-e simpatică, chit că e cea despre care știm cel mai puțin, dar îmi place de ea pe parcursul anime-ului și prietenia pe care o formează cu Yato și Yukine e foarte frumosă.
Primul sezon mi-a plăcut foarte mult, cred că l-am văzut într-o singură zi. Singurul lucru care mi s-a părut un pic ciudat a fost finalul, dar în afară de asta nu am plângeri. Și al doilea sezon a fost interesant, dar mi-a plăcut mai ales prima jumătate, cea despre Bishamon și motivele pentru care îl urăște pe Yato. Mi-a plăcut să aflu ce s-a întâmplat în trecut și în felul ăsta să aflu mai multe despre personajele astea.
Despre ultima jumătate a sezonului am setinemente contradictorii. Pentru că promite niște explicații și mai multe detalii despre Yato și trecutul lui, dar nu le oferă niciodată și se mai termină și cu un cliffhanger, spre deosebire de primul sezon. Ăsta e motivul principal pentru care am fost un pic dezamăgită, dar altfel a avut multe scene de acțiune și m-a ținut cu sufletul la gură mai tot timpul. Nu mă puteam gândi la altceva.
Eu una recomand anime-ul, chit că nu am nici cea mai vagă idee când și dacă va mai apărea un sezon trei, dar până una alta am citit primul capitol din manga și sunt destul de convinsă că voi continua. Am citit că se dau mai multe răspunsuri acolo și trebuie să știu mai multe despre lumea asta și despre personaje. Iar eu de obicei nu citesc manga.

Un comentariu:

  1. Anime-ul sună foarte interesant ♥ Eu nu prea mă uit la anime-uri, când eram mai mică mă uitam, da' nici atunci foarte mult. Daria (de la Cărțile Nopții) a văzut multe anime-uri faine, printre care unul de care m-am apucat apucat anul trecut dar nu l-am dus la bun sfârșit. Cred că am văzut câteva episoade și cam atât. Dar pare super interesant! ♥

    RăspundețiȘtergere