duminică, 5 iunie 2016

Bookfest 2016 sau cum mi-am petrecut ziua de 4 mai

Titlul e un pic ciudat, dar asta este pentru că nu mi-am petrecut toată ziua la Bookfest, așa cum aș fi crezut că voi face, ci am făcut și alte lucruri. Și am decis să vorbesc despre toată ziua. De altfel, în cadrul Bookfest nu am participat decât la două evenimente și nu am cumpărat nicio carte, sunt mândră de mine. Deci dacă vă așteptați la un book haul, nu se va întâmpla.
O să o iau în ordine cronoligică.

Primul lucru pe lista mea a fost un eveniment organizat de editura Tritonic și Michael Haulică, denumirea pe facebook era La o cafea și o carte, și a avut loc la The coffee factory. Din câte am înțeles, ăsta e un gen de întâlniri care ar urma să se petreacă la două săptămâni, la care să fie invitați diverși autori. Nu am stat până la final pentru că voiam să ajung la o lansare la Bookfest, dar cât am stat s-a vorbit cu și despre doi autori, anume Dan Doboș și Lucian Dragoș Bogdan. Eu aveam deja în plan să încerc să citesc și altceva de al doilea autor menționat mai sus, ceva publicat mai recent, pentru că am încercat să citesc Frontiera, dar nu am terminat-o. Totuși, am auzit numai lucruri bune despre romanele lui recente, deci vreau să îi dau o a doua șansă, mai ales că a scris în mai multe genuri. 
Pe Dan Doboș îl știam doar ca nume, mai auzisem de el, dar nu știam exact ce scrie. Iar întâlnirea asta m-a convins să trec în wishlist cartea lui, Cronici domestice, care de altfel e în colecția comunicare a editurii Tritonic. Nu am crezut că voi fi vreodată curioasă să citesc o carte dintr-o asemenea categorie, pentru că eu citesc mai ales ficțiune, dar ceea ce a citit autorul, din povestea care se numea "despre poșete", sper că îmi amintesc corect, m-a convins, am râs aproape cu lacrimi. 
Apoi s-a vorbit și despre ceea ce a scris autorul Lucian Dragoș Bogdan, și așa am aflat că a scris și cărți mai SF/fantasy, polițiste, dar și de dragoste. Nu știam că a scris în atâtea genuri, deci am de unde alege pentru a vedea dacă altceva scris de autor îmi va plăcea, și chiar sper că va fi așa.
Cam aici am plecat pentru a ajunge la Romexpo, și eu voi mai merge la aceste întâlniri, mi s-a părut chiar interesant, am mai aflat câte ceva.

Acum ajungem la primul eveniment din cadrul Bookfest. A fost cât pe ce să mă hotărăsc să nu mă duc, pentru că nu îmi place aglomerația și nu era nicio carte pe care să mi-o doresc extrem de mult de acolo, dar până la urmă am zis că decât să stau în casă mai bine mă duc. Și așa am avut ocazia de a o întâlni pe Sara în persoană, dar și să o revăd pe Andreea, pe care am mai întâlnit-o la un Gaudeamus. Pentru timida care sunt, îmi place să întâlnesc persoane noi și am observat că în ultimul timp, cel puțin anul ăsta, mi-a fost mult mai ușor să conversez cu persoane noi, ceea ce pe mine mă face să mă simt mândră. I'm getting better! Poate că va părea o prostie pentru unii, dar pentru mine e important, pentru că mult timp timiditatea m-a oprit din a încerca anumite lucruri, iar acum nu mai e chiar așa, deci eu sunt fericită. Sigur, mai e loc de mai bune, but I'm getting there. Revenind însă, chiar mă bucur că am mers și că am putut vorbi cu cele două, dar și cu alte persoane. That was fun!

Revenind la evenimentul mai sus menționat, este vorba de lansare volumului trei din seria Pragul de Doina Roman. A fost o lansare... diferită față de altele. S-a vorbit și despre volum și autoare, au vorbit mai multe persoane, dar partea diferită a fost constituită de un grup invitat să execute un număr de dans, am uitat numele exact, ups. Am fost chiar curioasă să văd ce se va întâmpla, iar o doamnă chiar mi-a făcut loc să stau mai în față să văd, eu fiind mai scundă. De cum am auzit că dansul respectiv era haca mi-am dat seama că stau prost acolo. Nu am nimic cu haca în sine, dar pentru mine e un pic înfricoșător, în lipsa unui cuvând mai bun, pentru că se țipă destul de mult și când au început să se și apropie nu știam cum să mă îndepărtez, e o chestie care pe mine mă sperie un pic. Nu știam dacă e cineva în spatele meu, dar din fericire nu am călcat pe nimeni pe picior. 
O să citesc volumul trei la un moment dat, recent am citit volumul doi și vreau să știu cum se termină trilogia.

Apoi am plecat, pentru că nu mai era nimic acolo la care să vreau nepărat să ajung și m-am întors la lansarea volumului doi din seria Neanul corbilor, Blestemul zorilor de Lavinia Călina. După primul volum eram destul de sigură că știu încotro se va duce seria, dar din ce a citit autoarea încep să cred că mă înșel, iar asta mă face mai curioasă în legătură cu volumul doi al seriei, dar încă nu m-am hotărât. Mă mai balansez un pic, ca o balanță ce sunt. Bine, e foarte posibil să îl citesc până la urmă, dar mai întâi vreau să citesc Zona Zero. Mai văd eu după. Dar ca și concluzie mi-a plăcut ce a citit, m-a făcut curioasă și acum aștept să văd ce vor crede alții.

După aceea, m-am mai învârtit un pic prim Romexpo, dar am plecat repede, pentru că fără un plan sau vreo dorință specifică, plimbatul printre atâtea cărți nu e foarte productiv, sunt atât de multe! Cam aici s-ar termina ziua. Bine, între cele două lansări nu m-am dus acasă, am făcut altceva, dar nu cred că e destul de interesant pentru a fi pus aici, dar eu m-am distrat mai toată ziua. La final, mă bucur că am decis totuși să merg și sper de asemenea să mai reușesc să scad din numărul cărților necitite pentru că s-au adunat destul de multe în ultimele luni. 

2 comentarii:

  1. Am atâta apreciere pentru faptul că te poți ține de al tău book buying ban și ai reușit să reziști ispitelor de pe la târg.
    Șii... mă bucur atât de mult că am apucat să ne vedem!! Sper că ziua ta a fost minunată și în afara evenimentelor organizate în cadrul Bookfest, iar crede-mă, tot efortul depus pentru a fi din ce în ce mai curajoasă va aduce și din ce în ce mai multe rezultate minunate ~

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper să mă pot ține așa măcar încă câteva luni, dacă s-ar putea până la Gaudeamus ar fi perfect, dar nu se știe niciodată.
      Și eu mă bucur că am putut să ne vedem :D

      Ștergere