luni, 13 iunie 2016

"The heiress's knight" de Monica Ramirez

Asta e a zecea carte pe care o citesc de această autoare și deja mă gândesc la faptul că mai sunt vreo două pe care nu le am, iar ăsta e un lucru pe care trebuie să îl rezolv cât mai repede. 
Povestea aici are loc în anii 1100, iar personajul principal este Beatrix, o tânără orfană care ajunge la un moment dat în serviciul reginei. Prietenul ei cel mai bun, Philip, este și cel de care e îndrăgostită, dar nu este nici măcar cavaler, deci este prea puțin probabil ca regele să fie de acord cu dorința lor de a fi împreună, mai ales că Beatrix are o moștenire destul de mare în spate. O poveste de dragoste care pare soritiă eșecului încă de la început.
Un lucru care îmi place mult atunci când citesc cărțile autoarei este că până și subiecte pe care nu le citesc de obicei, aici fiind vorba mai ales de cărți de dragoste, tot ajung să îmi placă. Bine, asta nu este doar povestea celor doi, se întâmplă și alte lucruri pe parcursul poveștii, dar este totuși un punct important în roman. Și chiar mi-a plăcut de la primele pagini și nu m-am plictisit deloc. Cei doi chiar mi se păreau foarte drăguți împreună și chiar am sperat pe tot parcursul cărții să aibă parte de un final fericit, chiar dacă pare imposibil.
Îmi place foarte mult modul în care autoarea reușește să aducă fiecare personaj la viață, chiar și pe cele episodice. Chiar și regele pare viu, chiar dacă îl vedem destul de rar pe parcursul poveștii. Și mai îmi place faptul că aflăm suficiente lucruri despre aceste personaje pentru a ne păsa de fiecare în parte, indiferent în care tabără se află. 
Știți momentul în care vă place ceva atât de mult încât nu vă găsiți cuvintele pentru a descrie respectivul lucru? În situația aceea sunt eu acum. 
Dintr-un motiv pe care încă nu îl înțeleg, îmi plac poveștile care se petrec în evul mediu, cu cavaleri și regi și regate și tot tacâmul, mai ales dacă sunt scrise bine, iar aici e minunat. Chiar am crezut că aciunea se petrece în perioada aceea, niciun moment nu m-am gândit că asta e de fapt o poveste ficțională. 
Revenind la personaje, pentru că nu pot să nu mai spun câte ceva despre ele, mi-a plăcut mult prietenia dintre Beatrix, Philip, William, Enide și Diane, dar și de prietenia unora dintre personaje cu Geofrey FitzHenry. Îmi place atunci când toți își doresc ca prietenii lor să fie fericiți, iar ceea ce se petrece aproape de finalul romanului m-a lăsat cu un mare zâmbet.
Nu știu ce să mai zic, dar dacă nu v-ați săturat deja de mine recomandând-o pe Monica Ramirez, o voi face din nou, până acum nicio carte a ei nu m-a dezamăgit și abia aștept să citesc următoarea ei carte, chit că încă nu o am în bibliotecă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu