luni, 18 iulie 2016

"Dragonul majestății sale(Temeraire #1)" de Naomi Novik

Și acum că am citit în sfârșit cartea asta, îmi trebuie și restul volumelor. Și când mă gândesc că seria are nouă în total... 
Viața căpitanului Laurence se schimbă complet atunci când pe un vas francez capturat de acesta găsește un ou de dragon. Acest dragon îl alege pe el pentru a îi fi îngrijitor, iar Laurence nu are de ales decât să devină aviator și să își lase vechea viață în urmă. Iar pe parcurs ajunge atât el să învețe lucruri noi, cât și să îi ajute pe alții. 
Singurul lucru pe care îl regret e că mi-a luat atât de mult timp să termin cartea asta. E adevărat că lucrurile evoluează destul de greu, dar nu mă pot plânge prea mult. Atunci când lumea creată de autor reflectă realitatea istorică, în acest caz războiul dintre Anglia și Franța, dar introduce un element magic, a grăbi lucrurile nu este în niciun caz un lucru bun. Mai ales că autoarea crează aici o întreagă mitologie și trebuie timp pentru a se explica despre rasele de dragoni prezente în carte și ce poate fiecare în parte să facă. Din punctul meu de vedere, acest prim volum construiște în primul rând lumea și o face într-un mod remarcabil. Asta înseamnă de asemenea că trebuie mai multă atenție, pentru că nu e o carte cu multă acțiune, dar zău dacă nu am o admirație sinceră pentru modul în care autoarea a construit întreaga lume din acest roman și chiar sunt nerăbdătoare să văd cum va continua seria.
Temeraire e cu siguranță personajul meu favorit din întreaga carte. E foarte deștept și face niște remarci de-a dreptul geniale de foarte multe ori pe parcursul romanului. Dacă ar exista o persoană în lumea reală care să se apropie măcar de modul cum este Temeraire, acela aș vrea să îmi fie cel mai bun prieten. Știu că exagerez un pic, dar nu mai țin minte când a fost ultima dată când mi-am dorit ca un personaj să îmi fie cel mai bun prieten. Iar relația dintre Temeraire și Laurence a fost o plăcere de urmărit, mai ales că asta îl schimbă pe Laurence și îl face să vadă lucrurile și dintr-o altă perspectivă, iar la final nu mai are aceeași părere despre aviatori ca la început.
Mi-a plăcut și modul în care a evoluat povestea, chiar dacă a început ceva mai greu, dar până la urmă a fost foarte interesant de urmărit, mai ales pentru că de fapt aici în centrul atenției se aflau dragonii și modul în care erau îngrijiți și antrenați pentru luptă, ideea de formații mie nu mi-ar fi trecut prin cap. Iar fiecare dragon e unic în felul lui, cu propria personalitate și toate cele. Aici mi-a mai plăcut mult și de Lily.
Iar ăsta nu este decât începutul. Acum că s-au pus bazele întregii lumi, sunt tare curioasă să aflu cum vor evolua lucrurile mai departe, mai ales având în vedere mica dezvăluire de la final. Asta ar trebui cu siguranță să facă lucrurile și mai interesante.
Aș fi vrut să pot zice mai multe, dar sunt obosită și simt că dacă nu termin recenzia acum, atunci nici nu voi mai reuși să o fac, și chiar vreau să îmi împărtășesc gândurile cu privire la această carte. Recomand dacă sunteți fani fantasy și vreți să descoperiți o lume fascinantă, în care anumite adevăruri istorice se împletesc cu fantezia.

3 comentarii:

  1. Ah, cât mă bucur că ți-a plăcut cartea! Bine, într-un fel eram sigură că o să-ți placă, daaar... :D O să vezi cât de frumos va evolua povestea! :) Eu sunt la volumul patru și, de curând, a fost tradus la Nemira și cel cu numărul cinci. ^^ Trebuie neapărat, dar neapărat să mi-l cumpăr! :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte tare!!
    O recenzie super si o carte geniala. Imi place foarte mult si coperta.
    Sper sa o citesc in curand.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai o leapsa de la mine http://intheheartofthewords.blogspot.ro/2016/07/leapsa-book-blogger-tag.html ♥

      Ștergere