joi, 29 septembrie 2016

"Regatul sufletelor pierdute(Stelarium #1)" de Ana-Maria Negrilă

Recunosc că atunci când am cumpărat acest volum am fost un pic sceptică, în sensul că genul SF, și mai ales space opera, nu sunt chiar punctul meu forte. Dar prezentarea care i s-a făcut la Final Frontier m-a convins că poate totuși o să îmi placă și mă bucur că am decis să mi-o iau. Dacă m-ar întreba cineva ce îmi doresc eu de la o carte, le-aș da volumul ăsta.
Cu mult timp în urmă, de pe Terra au plecat câteva nave de coloniști, iar o parte dintre acestea au ajuns pe Galene, unde s-au format în timp trei colonii, Regatul, Republica și Cominternul, fiecare cu propriile particularități, idei diferite când vine vorba de știință și religie, chiar dacă teoretic toate au cumva în comun religia creată de Um. Fiecare stat vrea mai mult, fiecare are propriile planuri și comploturi, alianțe și planuri de război, iar pe lângă toate astea pe Liftport se pun la cale cu totul alte lucruri.
Acum, cartea pentru mine nu a început în cel mai încurajator mod. Pe lângă lista lungă de personaje de la începutul romanului, pe care am decis să o ignor cu desăvârșire la început, primele cincizeci de pagini mi s-au părut cele mai intimidante. Cam atât mi-a luat mie pentru a mă familiariza sufficient cu lumea creată de autoare și cu personajele pe care le-am întâlnit, și pentru a reuși să îmi fac o imagine despre cine ce face și ce rol are în poveste, în mare. După care mi s-a părut că volumul a devenit mai ușor de citit, iar pe mine m-a prins cu totul, tot ce voiam să fac era să citesc cartea asta, să aflu ce se va întâmpla mai departe.
Povestea în sine, mai ales după ce am citit tot volumul, e destul de complexă și cred că volumul trebuie citit cu atenție, pentru a nu pierde detalii importante, dar mie una desfășurarea evenimentelor nu mi s-a părut greu de urmărit, totul fiind atât de bine pus la punct. Fiecare din cele trei state, și locuitorii lor, sunt foarte bine individualizate, și la fel și personajele, chiar și cele care nu apar prea des, astfel că eu nu le-am încurcat niciodată, mereu am știut cine e cine și cum stau lucrurile. Ăsta e unul din motivele pentru care eu îi admir pe autorii de SF și fantasy, pentru că pe lângă personaje și acțiunea întregii povești, ei mai creează uneori și o nouă lume, și cred că autoarei i-au ieșit foarte bine toate aceste aspecte. Eu cele mai multe emoții le-am avut legate de partea SF a volumului, dar totul a fost foarte bine explicat, fără să pară greoi, și după câteva zeci de pagini am fost convinsă că îmi va plăcea povestea. Lumea creată de autoare conține atât de multe idei interesante, încât nu voi putea vorbi aici despre toate, dar voi menționa câteva dintre cele care mi-au atras cel mai mult atenția, fără spoilere bineînțeles.
Cel mai mult mie mi-a plăcut de departe ideea agenților Anh și a lui anh și um și modul în care agenții s puteau folosi de asta. Nici rețeaua Republicii nu e de trecut cu vederea, și acolo autoarea a făcut ceva foarte interesant, și la fel aș putea spune și despre Comintern, se petrec și acolo destule lucruri despre care tot timpul am vrut să știu mai multe, mai ales când vine vorba de Apoc.
Trecând la personaje, eu la final cred că sunt trei personaje principale, anume Sten, Karl și Adrew, și mi-e greu să zic care din ei mi-a plăcut mai mult, pentru că sunt destul de diferiți unul față de celălalt. La final oricum mi-au plăcut toți trei foarte mult. Lista de personaje importante este mult mai lungă de atât, dar dacă aș sta să îi menționez pe toți, postarea asta va fi kilometrică. Totuși, ca personaje care mie mi-au atras mai mult atenția și pe care i-am plăcut mai mult, ar mai fi Edrin, Lumni și chiar și Yoshida.
Trebuie să spun și că povestea m-a luat prin surprindere de mai multe ori, mai ales spre finalul volumului. Se întâmplă multe în cartea asta și fiecare pare la un moment dat să își urmeze propriul plan și propriile interese, iar unele acțiuni afectează planurile altor personaje, chiar și indirect, și niciodată nu știi ce s-ar putea întâmpla mai departe.
Nu pot recomanda cartea asta suficient, chiar sper ca ceva din ce am scris mai sus să vă facă cât de puțin curioși, iar eu abia aștept volumul doi pentru a afla prin ce vor mai trece personajele mai departe!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu