joi, 8 septembrie 2016

"Tronul de jad(Temeraire #2)" de Naomi Novik

Acum chiar mă bucur că m-am lăsat dusă de val și mi-am luat toate cărțile din serie apărute la noi, pentru că îmi place atât de mult! Dacă primul volum m-a convins să continui seria, volumul doi m-a convins că trebuie să o citesc pe toată.
Chinezii află că darul lor pentru Napoleon, oul lui Temeraire, a ajuns în mâinile Angliei, iar prințul Yongxing vine personal pentru a le cere dragonul înapoi. Nici Laurence, nici Temeraire nu vor să renunțe unul la celălalt, iar până la urmă concesia este ca amândoi, împreună cu alți oameni, să meargă în China pentru a încerca în felul ăsta și să atingă alte țeluri diplomatice.
La finalul primului volum chiar mă întrebam cum va continua povestea și trebuie să spun că am fost foarte plăcut surprinsă de turnura pe care au luat-o lucrurile. E adevărat că nu au loc multe lupte, dar eu nici nu sunt fan al acestui aspect, deci nu m-a deranjat deloc. Recunosc că tind să mai sar peste bătălii dacă se întind pe mai multe pagini. Dar aici este mai ales vorba despre relația dintre Laurence și Temeraire și despre toate modurile mai mult sau mai puțin subtile prin care cele două părți, China și Anglia, luptă într-un fel pentru Temeraire și pentru locul în care fiecare crede că i-ar fi mai bine. Iar prin toate astea ajungem să aflăm mai multe atât despre personaje cât și despre lumea în care are loc întreaga poveste. Autoarea construiește în continuare lumea creată, aici noutatea reprezentând-o China și modul foarte diferit în care sunt tratați dragonii.
Cred că am scris și pe Goodreads, dar eu serios că aș citi cartea asta doar pentru Laurence și Temeraire, fie și dacă nu s-ar întâmpla nimic interesant în toată cartea. Nu cred că aș putea să mă plictisesc vreodată de ei doi și de discuțiile pe care le poartă. Ce mi se pare cel mai interesant la ei, pe lângă prietenia pe care și-au format-o în timp, este faptul că au idei complet opuse de foarte multe ori, iar de aici ajung să poarte niște discuții care mie una mi s-au părut foarte interesante, iar Temeraire e în continuare personajul meu favorit din toată seria. Îi e loial lui Laurence, dar îl contrazice și își spune mereu punctul de vedere, iar ideile lui îmi plac foarte mult. În același timp, îmi place că Laurence știe că nu are tot timpul dreptate și practic ei doi învață unul de la altul și cresc împreună, iar ăsta e principalul motiv pentru care vreau să continui seria. Cei doi sunt pur și simplu minunați împreună.
Cartea oferă și câteva surprize pe parcurs, mai ales spre final, când totul iese la lumină. Mi-a plăcut foarte mult modul în care autoarea a construit întreaga poveste și cum, exact când începeam să cred că povestea are o imensă gaură în mijloc, primim și ultima piesă din puzzle și la final totul are sens.
Am zis că sunt și câteva lupte pe parcurs, nu multe ce-i drept, nu cred că sunt cinci cu totul, dar sunt ușor de urmărit și apar în momente neașteptate. Sunt și momente în care eu una nu am fost convinsă cine va ieși învingător, iar asta mi-a plăcut mai ales pentru că de obicei ca cititor cam știi că eroul nu are cum să moară, dar aici au fost momente în care chiar m-am întrebat sincer dacă Laurence și Temeraire vor fi bine.
Îmi place din ce în ce mai mult lumea creată de autoare, și faptul că vedem tot mai mult din ea. Sunt curioasă să văd ce rase de dragoni vom mai descoperi în volumele viitoare, cumva sunt convinsă că nu am aflat totul despre subiectul ăsta, sper să nu mă înșel.
Îmi place din ce în ce mai mult seria și sunt curioasă să aflu prin ce aventuri vor mai trece Laurence și Temeraire în volumele viitoare.

Un comentariu:

  1. Wow! Nu am auzit de serie, dar cu siguranta o sa o citesc cat de curand! Este atat de magica.

    RăspundețiȘtergere